کنترل ذهن - انتظار - موفقیت انگیزش - آینده نگری- پژوهش - تفکر

اطلاعات مهمی که باید در سی وی CV نوشت 

اطلاعات مهمی که باید در سی وی CV نوشت 

اطلاعات مهمی که باید در سی وی CV نوشت 

ساعد نیوز: سی وی CV تاریخچه زندگی افراد شامل ، ویژگی ها ، توانمندی ها ، فعالیت ها و سوابق تحصیلی و مشخصات فردی و … می باشد و مختص افراد دانشگاهی و کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دکتری و یا کارهای تحقیقاتی را دارند، می باشد.

CV را به عنوان یک رزومه‌ی کامل با تمام جزئیات در نظر بگیرید. سابقه‌ی کار گسترده، جوایز، رسانه‌ها، فعالیت‌های فوق برنامه، اطلاعات شخصی و هر آنچه تاکنون به‌عنوان یک دانش‌آموز، دانشجو یا یک حرفه‌ای انجام داده‌اید، فهرست کنید. در این‌صورت زمانی که برای یک شغل درخواست دادید مجبور نیستید زمان زیادی را صرف به‌ یاد آوردن همه‌ی دستاوردهایتان کنید.

اطلاعات مهمی که باید در CV نوشته شود شامل موارد زیر می باشد:

۱. تحقیق

تحقیق یا با عنوان مستقل یا در پایین عنوان سابقه‌ی کاری نوشته می‌شود و شامل موارد زیر است:

  1. خلاصه‌ی تحقیق و اهداف آن
  2. نام محققان اصلی و همکاران
  3. روش مورد استفاده در تحقیق
  4. نتایج تحقیق (اگر تحقیق به نتیجه نرسیده و هنوز در حال انجام شدن است، روند پیشرفت آن را به‌جای نتایج بنویسید)
  5. مهارت‌های نرم‌افزاری
  6. آیا تحقیق منتشر شده است و آیا جایی به آن استناد شده است؟

شرح تحقیقات در حال انجام باید به شکل زیر نوشته شود:

  1. اهداف و موفقیت‌های تحقیقات
  2. روش‌های آزموده‌شده
  3. مهارت‌های فنی مورد استفاده در تحقیق

۲. آموزش

اگر تجربه‌ی آموزش یا تدریس (رایگان یا با حقوق) دارید، باید آن را به‌عنوان سابقه‌ی حرفه‌ای خود قرار بدهید. آموزش بخش مهمی از زمینه‌ی دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی را تشکیل می‌دهد.

در این بخش باید موارد زیر را ذکر کنید:

  1. تعیین سطح دانشجویانی که به آنها تدریس می‌کنید (کارشناسی، کارشناسی ارشد و …)
  2. مواد آموزشی یا برنامه‌ی درسی‌ای که تنظیم کرده‌اید، خواه به‌تنهایی خواه با همکاری دیگران
  3. تجربه‌ی سرپرستی آزمایشگاه ازجمله مهارت‌های فنی، تجهیزات مورد استفاده و مقطع تحصیلی دانشجویان تحت نظارت‌تان
  4. تجربه‌ی هدایت و راهنمایی دانشجویان در پایان‌نامه‌ها
  5. سخنرانی‌ها

۳. مهارت مدیریت

قسمت مهمی از مهارت‌های شما را مهارت‌های سازمانی و مدیریتی تشکیل می‌دهد که برای تحصیلات دانشگاهی و تحقیقاتی به آنها نیاز دارید. این بخش شامل موارد زیر است:

  1. مشارکت در هیئت مدیره و کمیته‌ی دانشگاه، حتی برای یک دوره‌ی کارشناسی
  2. تجربه‌ی برنامه‌ریزی رویدادها و کنفرانس‌ها در دانشگاه
  3. اجرای یک سخنرانی
  4. ارزیابی آزمون‌ها و کارنامه‌ها
  5. مشارکت در تنظیم طرح‌های تحقیقاتی
  6. تجربه‌ی رهبری تیمی از پژوهشگران
  7. مدیریت منابع محدود برای یک پروژه‌ی تحقیقاتی

۴. مقالات و مطالب منتشرشده

مقالات، مجلات، تحقیقات، کتاب‌ها یا اختراعاتی از شما که منتشر شده یا به ثبت رسیده‌اند را باید ذکر کنید. این موارد به صورت زیر نوشته می‌شوند:

  1. نام مجله یا مجلاتی که مطلب در آن منتشر شده است
  2. عنوان کامل مطلب
  3. فهرست کامل نویسندگان
  4. تاریخ انتشار

توجه:

  • اگر در مطلب منتشرشده نویسندگان دیگری نیز با شما همکاری داشته‌اند، فهرست کامل نام‌ها را بنویسید و نام خود را از دیگران مشخص کنید
  • اگر مطلب یا موردی دارید که در حال انتشار است، می‌توانید به‌جای تاریخ آن بنویسید «در دست انجام است» یا «در آینده منتشر خواهد شد»
  • به دو صورت می‌توانید فهرست انتشارات خود را بنویسید: بر اساس تاریخ انتشار یا بر اساس نوع آن که می‌تواند کتاب، مقاله یا پژوهش باشد
  • سخنرانی‌هایتان برای گروه‌های کوچک را می‌توانید در این بخش بگنجانید، به شرطی که تعداد مخاطبان به‌اندازه‌ی کافی و موضوع سخنرانی با رشته‌ی شما مرتبط بوده باشد

۵. مجوزها و گواهی‌نامه‌ها

  1. هر نوع گواهی‌نامه، مدرک یا مجوزی که برای حرفه یا صنعت شما صادر شده است، مانند مجوز طبابت
  2. گواهی‌نامه‌ی مدیریت پروژه
  3. آزمون انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی (TOEFL)
  4. مجوز آموزش

۶. کنفرانس‌ها و دوره‌هایی که در آن شرکت داشته‌اید یا به برگزاری آن کمک کرده‌اید

این بخش شامل موارد زیر است:

  1. نام رویداد
  2. تاریخ رویداد (فقط سال)

۷. سرمایه‌های اعطاشده

این مورد شامل هر گونه کمک‌هزینه‌ی تحصیلی یا بودجه‌ای است که برای کار، کنفرانس و پروژه‌های تحقیقاتی به شما اعطا شده است.

  1. نام مؤسسه‌ی اعطاکننده
  2. مقدار کمک هزینه
  3. تاریخ اعطای آن
  4. نحوه‌ی استفاده از بودجه
  5. نقش شما در تأمین بودجه
  6. جوایز یا وجوه دریافت‌شده توسط مدرک (کارشناسی)

۸. وابستگی‌های حرفه‌ای

فهرستی از عضویت در واحدهای صنفی و گروه‌های مرتبط در دانشگاه و مانند آن را ذکر کنید (در صورت وجود). این بخش شامل موارد زیر است:

  1. نام سازمان
  2. موقعیتی که در آن سازمان دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *