اصول مدیریت آموزشی

اصول مدیریت آموزشی

بنابه تعریف کیمبل وایلز، رهبری آموزشی عبارت از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی است و هر عملی که بتواند امر آموزش و یادگیری را یک قدم پیش تر ببرد رهبری آموزشی خوانده می شود . وی معتقد است که نقش رهبر آموزشی عبارت است از حمایت ، تقویت ، یاری و مساعدت و سرانجام همکاری کردن نه دستور دادن .

محیط آموزشی مؤثر

رهبری آموزشی مستلزم آن است که مدیر بتواند ، اولا” محیط کار خود را با تعریف و تفسیر هدفها ، تهیه و اجرای برنامه ها و راهنمائی موثر فعالیتهای آموزشی به یک نظام همکاری فعال و پویا مبدل سازد و ثانیا” با یاری و مساعدت به افرادی که در امر آموزش و یادگیری نقشی دارند ، آنها را در نوآوری و انجام کار موثر تقویت نماید.

محیط آموزشی مؤثر و مساعد دارای ویژگیهای زیر است (کیمبل وایلز، ترجمه طوسی، ۱۳۵۳)

  • ۱- هر فردی به خود و دیگران احترام می گذارد .

  • ۲- به احساسات و رفاه هر فردی توجه کافی معطوف و مبذول می شود .

  • ۳- هر عضو محیط آموزشی ، به محیط و گروه خود احساس تعلق و پیوستگی می نماید.

  • ۴- افراد به یگدیگر اعتماد می کنند.

  • ۵- افراد در تصمیم گیریهای آموزشی مشارکت می کنند .

  • ۶- اطلاعات مربوط به کار در اختیار همگان گذاشته می شود .

  • ۷- پیشنهادات و نظرات اعضاء مورد توجه قرار می گیرد

  • و …

۳۰ صفحه – فاقد منبع – هزینه   ۲۰۰۰ تومان

[zarinpalpaiddownloads id=”253″]

جهت دانلود کلیک فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *