لیست پرسشنامه ها

آیا میدانید چگونه میتوان آدرس IP رایانه ی خود را پیدا کرد؟

ترفند های جالب و مخفی گوگل که حتما باید امتحان کنید!

آیا میدانید چگونه میتوان آدرس IP رایانه ی خود را پیدا کرد؟

 

آیا میدانید چگونه میتوان  آدرس IP  رایانه ی خود را پیدا کرد؟

در مقاله امروز قصد داریم به نحوه پیدا کردن آی پی اینترنت بپردازیم ، موارد زیادی وجود دارد که دانستن آدرس IP سیستم لازم است ، از جمله وقتی می خواهید به منابعی از قبیل پرینتر دسترسی داشته باشید،برای کاربر دیگری فایل ارسال نمایید، وقتی می خواهید ارتباط اینترنت خود را پیکربندی کنیدو… پس باما همراه باشید.

آی پی چیست؟

IP (آی پی) که به آن IP address هم می گویند مخفف عبارت Internet Protocol address یا آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یک سری اعداد باقاعده به هر وسیله ای (به طور مثال سرورها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه های تلفن همراه و…) که به شبکه متصل شود اختصاص داده می شود، IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای برقراری یک ارتباط تحت شبکه است که با آن دستگاه های مختلف از هم بازشناخته می شوند، به عبارتی هر دستگاه در هر شبکه باید یک IP یکتا داشته باشد که این شبکه می تواند خصوصی (مانند کامپیوترهای حاضر در شبکه محلی یک شرکت) یا عمومی (مانند دستگاه های متصل به شبکه جهانی وب) باشد.

تفاوت IP عمومی (خارجی) با IP محلی (داخلی)

انسان ها برای مراجعه به وب سایت ها از آدرس هایی با زبان ساده (مانند avast.com ) استفاده می کنند. اما از آنجا که رایانه ها همه چیز را به صورت دیجیتالی ذخیره می کنند، به سیستم دیگری احتیاج دارند. اینجاست که آدرس های IP وارد می شوند. برای درک اینکه آدرس IP چیست، آن را به عنوان یک سری اعداد در نظر بگیرید که هر نوع دستگاه دیجیتالی را در اینترنت مشخص می کند.

آدرس IP دو نوع است: آدرس IP عمومی (یا خارجی) و آدرس IP محلی (یا داخلی). آدرس عمومی توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما ارائه می شود و نحوه شناسایی اینترنت از طریق اینترنت است. هر دستگاه در شبکه محلی شما، از جمله رایانه شما، دارای یک آدرس IP محلی منحصر به فرد است که معمولاً توسط روتر شبکه داخلی شما تعیین می شود.برای انجام کارهایی مانند تنظیم چاپگرها یا حل مشکلات فنی در شبکه، ممکن است به آدرس IP محلی نیاز داشته باشید.اگر مشکل شما در شبکه خودتان نیست و مشکل در اینترنت وجود دارد، دانستن نحوه پیدا کردن آدرس IP عمومی یک مرحله مهم برای عیب یابی است. به عنوان مثال، اگر اتصال اینترنت خود را قطع کنید یا اگر می خواهید به کسی اجازه دهید از راه دور شبکه شما را مدیریت کند، ممکن است لازم باشد آدرس IP عمومی خود را به پشتیبان فنی بگویید.

حتی اگر فکر می کنید آدرس IP عمومی خود را می دانید، باز هم باید یک بررسی انجام دهید، زیرا ممکن است تغییر کرده باشد. در بعضی موارد، آدرس IP که توسط ISP شما اختصاص داده شده است “ثابت” است – یعنی هرگز تغییر نمی کند.اما ISP شما معمولاً به دلایل تجاری حق دارد آدرس IP عمومی شما را تغییر دهد که IP آدرس “پویا” نامیده می شود. تفاوت بین آدرس دهی IP استاتیک و دینامیک ریشه بسیاری از مشکلات اتصال است.در هنگام جستجوی آدرس IP خود، ممکن است دو نسخه مختلف مشاهده کنید که به صورت IPv4 و IPv6 بیان می شوند. صنعت رایانه به آرامی از IPv4 به IPv6 منتقل می شود، اما برای بیشتر اهداف، شما فقط به IPv4 نیاز دارید.

تصویر انواع ip

چگونه آدرس IP عمومی خود را پیدا کنیم؟

چندین روش ساده برای شناسایی آدرس IP عمومی شما وجود دارد. ساده ترین راه برای پیدا کردن آن، استفاده از یک ابزار آنلاین رایگان مانند جستجوگر IP HMA است. ابزار HMA به سرعت آدرس IP، موقعیت مکانی و ISP شما را به شما می گوید.روش دیگر برای یافتن آدرس IP عمومی استفاده از مرورگر گوکل است. به سادگی “آدرس IP من چیست” یا “چگونه آدرس IP خود را پیدا کنم” را تایپ کنید و موتور جستجو آن را به شما می گوید – اگرچه ISP یا موقعیت مکانی شما را نشان نمی دهد.به یاد داشته باشید که این ابزارها به شما آدرس IP عمومی را می دهند – همان آدرسی که اینترنت برای یافتن شبکه شما از آن استفاده می کند – نه آدرس IP محلی شما.

آیا آدرس IP من امن است؟

خیر. آدرس IP عمومی شما عمومی است. همانطور که ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد آدرس IP عمومی خود را پیدا کنید، ابزارهایی نیز وجود دارند که به دیگران امکان می دهند آدرس IP عمومی شما را پیدا کنند. این ممکن است به شما هشدار بدهد.هر کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید با آدرس IP شما نشان گذاری می شود: ایمیل های شما، فعالیت خرید آنلاین، سابقه جستجو شما. شخصی که آدرس IP شما را می داند می تواند موقعیت مکانی شما را شناسایی کند.ارتباط یک آدرس IP عمومی با یک شخص خاص دشوار است و در اکثر قریب به اتفاق موارد، ارزش تلاش ندارد. اما یک استاکر با انگیزه یا مجرم اینترنتی می تواند این تلاش را انجام دهد.بهترین راه برای جدا کردن آدرس IP عمومی از مکان شما استفاده از VPN (شبکه خصوصی مجازی) است. ابزاری مانند Avast SecureLine VPN ترافیک اینترنت شما را از طریق شبکه دیگری با آدرس IP متفاوت هدایت می کند. این آدرس IP ممکن است به مکان دیگری در جهان اختصاص یابد و نمی تواند به همان جایی که واقعاً هستید بازگردد و به طور موثر شما را مخفی کند.

پیدا کردن آی پی اینترنت

ابتدا می خواهیم به نحوه پیدا کردن آی پی اینترنت یا همان آی پی عمومی (Public) خود بپردازیم :

  • در جستجوگر گوگل عبارت “What is my IP address” را جستجو کنید. در بالای همه نتایج آدرس آی پی شما نوشته شده است .
تصویر google

به سایت whatismyipaddress.com رفته و در کادر وسط ، آدرس آی پی خود را دسترسی پیدا خواهید نمود.

تصویرسایت whatismyipaddress.com

دو روش را برای پیدا کردن ip کامپیوتر

ip کامپیوتر کجاست و چگونه ip خود را بفهمیم؟ در ادامه تمام روش ها و نحوه پیدا کردن ای پی کامپیوتر را بررسی می کنیم.

  • در روش اول کلید های Win و R کیبورد را به صورت همزمان فشار داده و در پنجره باز شده عبارت cmd را تایپ کنید. سپس کلید Enter را فشار دهید تا خط فرمان ویندوز (command prompt) باز شود.
تصویر run

در خط فرمان عبارت ipconfig را تایپ کرده و Enter کنید. پس از انجام این کار لیستی از اطلاعات اتصالات شبکه شما به نمایش در می آید.

تصویرcmd

در این بخش تمام اطلاعات مربوط به اتصالات شبکه روی کامپیوتر شما نمایش داده می شود. اتصال فعال شما در شبکه ممکن است با عبارت هایی مثل Wireless Network Connection، Ethernet adapter و یا Local Area Connection نام گذاری شده باشد.اتصال فعال خود را یافته و به دنبال IPv4 Address بگردید.آدرس IP خصوصی از چهار قسمت مجزا که هر قسمت شامل حداکثر سه عدد است، تشکیل می شود و هر قسمت به وسیله نقطه از قسمت دیگر جدا شده است.

  • پنجره Network Connections را باز کنید. می توانید برای دسترسی به این پنجره با فشار دادن همزمان کلید های Win و R و سپس تایپ عبارت ncpa.cpl و زدن کلید Enter به این پنجره دسترسی پیدا کنید.
تصویرrun

روی Connection فعال خود کلیک راست کنید. از منوی باز شده Status را انتخاب کنید تا پنجره Connection’s Status باز شود.

تصویرنوی باز شده Status

پنجره Network Connection Details را باز کنید. برای این کار روی گزینه Details کلیک کنید. اکنون می توانید آدرس IP خصوصی یا داخلی خود را در مقابل عبارت “IP Address” یا “IPv4 Address” مشاهده کنید.

تصویرپنجره Network Connection Details

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amosنرم افزار کیفی: Maxqudaتعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرامکانال تلگرام سایت: برای عضویت در کانال تلگرام سایت اینجا کلیک کنید(البته قبلش فیلتر شکن روشن شود!!) مطالب جالب علمی و آموزشی در این کانال درج می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *