💢هفته کاری ۴ روزه؛ آزمایش جدید یک رویای قدیمی در بریتانیا

🔸در یک طرح آزمایشی برای کاهش ساعات کاری کارکنان، هزاران کارمند در ۷۰ شرکت بریتانیا نخستین روز هفته کاری ۴ روزه خود را در روز دوشنبه، ۶ ژوئن آغاز کردند؛ بدون اینکه حقوق آنها کم شود.
این طرح آزمایشی شش‌ماهه توسط گروه‌های غیرانتفاعی ۴ Day Week Global و کمپین ۴ Day Week UK و سازمان Autonomy که تاثیر کار بر رفاه را مورد مطالعه قرار می‌دهد، طراحی شده است.

🔸قرار است محققان دانشگاه کمبریج، آکسفورد و کالج بوستون، تاثیری که این طرح داشته را بر بهره‌‌‌وری و کیفیت زندگی کارکنان ارزیابی و نتایج را در سال ۲۰۲۳ اعلام کنند. این برنامه در بریتانیا، بعد از تلاش‌‌‌های مشابهی است که کشورهای دیگری مثل ایسلند، اسکاتلند و آمریکا اجرا کرده‌‌‌اند و شرکت‌‌‌ها در این کشورها از انعطاف‌‌‌پذیری بیشتر در ساعات کاری استقبال کرده‌‌‌اند.

🔸بیش از ۳۳۰۰ نفر در بانک‌ها، بازاریابی، بهداشت و درمان، خدمات مالی، خرده‌‌‌فروشی، ‌میهمان‌‌‌پذیری و صنایع دیگر در بریتانیا، در طرح آزمایشی هفته کاری ۴ روزه شرکت کرده‌‌‌اند و آمارها از طریق مصاحبه یا نظرسنجی کارکنان و همچنین معیارهایی که هر شرکت برای سنجش بهره‌‌‌وری خود دارد، جمع‌آوری خواهد شد.

🔸استاد جامعه‌‌‌شناسی کالج بوستون و سرپرست این پژوهش، ژولیت شور، می‌گوید: «ما تحلیل می‌کنیم که کارکنان چگونه به یک روز تعطیلیِ اضافه واکنش نشان خواهند داد و معیارهایی مثل استرس، فرسودگی شغلی، رضایت از کار و زندگی، سلامت، مصرف انرژی، سفر و خیلی دیگر از جنبه‌های زندگی را می‌‌‌سنجیم.»

🔸اد سیگل، مدیرعامل چریتی بانک، یکی از شرکت‌‌‌هایی که در این برنامه آزمایشی شرکت کرده، گفته هفته کاری کوتاه‌‌‌تر، یک اقدام منطقی دیگر برای داشتن نیروی کاری شادتر است. «ما از گذشته همیشه قهرمان کار انعطاف‌‌‌پذیر بودیم، اما پاندمی کرونا واقعا هدف‌‌‌ها را در این حوزه جابه‌‌‌جا کرد.»

🔸 هفته کاری ۴ روزه، سال‌ها است که یک رویا در فضای کار محسوب می‌شود. بیشتر تلاش‌‌‌ها در این زمینه در بخش خصوصی صورت گرفته، اما دولت‌های اسکاتلند و اسپانیا هم حمایت خود را از هفته کاری ۴ روزه اعلام کرده‌‌‌اند. برخی شرکت‌‌‌ها در ایرلند و استرالیا قرار است طرح‌های آزمایشی خود را از اول ماه اوت شروع کنند.

✍منبع: IEB.today

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *