به پژوهشگاه علمی خوش آمدید. welcome logo-samandehi
rava20.ir
پرسشنامه های استاندارد - تجزیه و تحلیل داده های آماری

۵ خواسته کارمندان از کارفرمایان

۵ خواسته کارمندان از کارفرمایان

تصویر

تصویر 1 موفقیت

برخورد خوب و منصفانه با کارمندان‌ یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسائلی است که شرکت‌ها امروزه با آن مواجه هستند. با وجود نیروی کاری که از نسل‌های مختلفی تشکیل شده و انتظاراتی که هر کدام، از کارفرمایان خود دارند، این سوال مطرح می‌شود که کمپانی‌ها دقیقا باید چه ارتباطی با کارمندان خود برقرار سازند و چطور این کار را بکنند؟

🔸بهترین کارفرمایان کسانی هستند که از یک طرف به ما کمک می‌کنند تا به هدف‌های شخصیِ «من» برسیم و از طرف دیگر با ما همکاری می‌کنند تا مشغله‌های کلی‌ترِ «ما» را حل کنیم، مسائلی که می‌توانند در ارتباط با اقتصاد، محیط‌ زیست و جهان باشند. بین این بازه‌ی «من» و «ما» راه‌های بی‌شماری وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند زندگی کارمندان خود و اجتماعات مشابه آن را ارتقا ببخشند.

🔸در اینجا راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود روابط خود با کارکنان‌شان از آنها بهره بگیرند:

1⃣ اعتماد: من را نااُمید نکنید

همه‌ی افراد، در درجه‌ی اول دوست دارند برای شرکتی کار کنند که به آن اعتماد دارند، شرکتی که به وعده‌هایش عمل کند و احساس با ارزش بودن به شخص بدهد. برای کسانی که من در تحقیق خود مورد مطالعه قرار دادم، حقوق و مزایای مناسب، اساس اعتماد در محل کار و همچنین نقطه‌ی شروع برای ایجاد رابطه‌ی بهتر بین کارفرما و کارمندان را تشکیل می‌دهد. سیاست‌هایی که به افراد نشان ‌دهد که کار خوب آنها بدون قدردانی باقی نمی‌ماند نیز برای فراهم نمودن یک محیط کار مثبت و آرامش‌بخش، از هر نسلی که باشند، ضروری است.

2⃣ ارتقا: زندگی روزمره‌ی مرا بهبود دهید

برقراری توازن بین زندگی شخصی و کار، برای همه‌ی کارکنان اهمیت دارد؛ اما گروه‌های مختلف، خواسته‌های متفاوتی دارند. نسل اولی‌ها به دنبال این هستند که مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردشان تصدیق شود و برای مسئولیت‌پذیری‌ای که در قبال شغل خود دارند مورد تحسین قرار بگیرند. نسل دومی‌ها به دنبال کارفرمایانی با رفتار دوستانه هستند تا در وظایف شخصی آنها خیلی سخت‌گیری نکنند و روند انجام امور را برای‌شان ساده کنند. نسل سومی‌ها به دنبال کارفرمایی هستند که برای توسعه فردی اهمیت زیادی قائل باشد و مدیری حمایتگر باشد. آنها برای ایده‌های خوب توقع پاداش دارند و طرفدار تساوی حقوق در ساختار اداری هستند.

3⃣ مسئولیت‌پذیری: منصفانه رفتار کنید

همه‌ی مردم توقع دارند کارفرمایان‌شان با دیگران منصفانه برخورد کنند، ضوابط اخلاقی را رعایت‌ کنند و در فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکار خود نسبت به کارمندان، تأمین کنندگان، شرکای تجاری و سهامداران با هوشیاری کافی عمل کنند. این به معنی این نیست که کسب‌وکار شما حتما باید برندی معروف و شناخته‌شده باشد، در واقع کارکنان نسل اول، نسل دوم و نسل سوم همگی طرفدار کسب‌و‌کارهایی هستند که از خود رفتارهای انسانی نشان می‌دهند و در مورد قصور و کاستی‌های خود صادق هستند.

4⃣ اجتماع: من را با دیگران مرتبط کنید

شرکتی که ما برای آن کار می‌کنیم مانند یک نشان است که به سینه‌ی خود سنجاق می‌کنیم و نشان می‌دهد ما چه کسی هستیم و در روابط خود با خانواده، دوستان و به طور کلی مردمی که با آنها تعامل داریم، چگونه رفتار می‌کنیم.
در حالی‌ که نسل‌اولی‌ها بیشتر دوست دارند در کنار هم‌گروهی‌های خود کار کنند، نسل دومی‌ها به دنبال ایجاد روابط دوستانه با همکاران خود هستند و نسل سومی‌ها مایل‌اند اوقات خود را، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی، در یک محیط منسجم، حمایتگر و پربار سپری کنند. آنها تلاش می‌کنند با کسانی دوست شوند که دارای ارزش‌ها و علایق مشترک با آنها هستند، نه صرفا با کسانی که در یک بخش کار می‌کنند و پروژه‌های مشترک با هم انجام می‌دهند.

5⃣ مشارکت: مرا از آنچه امروز هستم بالاتر ببرید

مردم می‌خواهند برای کمپانی‌هایی کار کنند که در اموری که برای آنها مهم است مشارکت می‌کنند و برای رفع نگرانی‌های جامعه در مورد مسائل روز کمک می‌کنند، البته به شرطی که آنها در این جریان به دنبال رسیدن به مقاصد سیاسی نباشند. مردم خواهان کارفرمایانی هستند که از طرف آنها از مسائلی که برای آنها بیشترین اهمیت را دارد دفاع کنند.
نسل‌ اولی‌ها، نسل دومی‌ها و نسل سومی‌ها همگی از شرکتی که برای‌ آن کار می‌کنند انتظار دارند به آنها کمک کنند تا به آرمان‌های خود برسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.