مقياس اشتياق به مدرسه وانگ و همكاران (2011)
اشتیاق به مدرسه متغیر مهمی است که برای یادگیری حیاتی است تا جایی که از آن بهعنوان یک منادی مهم یادگیری یاد میشود (زینگر، 2008). اشتیاق به مدرسه تمایل دانشآموزان به مشارکت در فعالیتهای روزانه مدرسه از قبیل شرکت در کلاسها، انجام تکالیف کلاسی و دنبال کردن دستورات معلم در کلاس است که عدم آن از جمله عوامل مؤثر در ترک تحصیل محسوب میشود. اين متغير همچنين به عنوان ، نقطه ي محوري اكثر نظريات مربوط به افت تحصيلي به حساب مي آيد (فين، 1989) .
مطالب مرتبط