پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه طرحواره اطاعت یانگ

پرسشنامه طرحواره اطاعت یانگ
يكي از نظريه هايي كه در زمينه شخصيت، آسيب شناسي رواني و روان درماني مطرح شده، مدل طرحواره درماني يانگ 4 است كه مفهوم اساسي آن طرحواره هاي ناسازگار اوليه 5 است. در پژوهش هاي مختلف طرحواره هاي ناسازگار اوليه به عنوان يكي از عوامل تاثيرگذار بر بهزيستي روا ن شناختي افراد در نظر گرفته شد ه اند، اما آنچه به خوبي فهميده نشده، مكانيسم اين آسيب پذيري است.
احساس اجبار به واگذاری افراطی کنترل خود در برابر دیگران؛ این کار معمولاً برای اجتناب از خشم، محرومیت یا انتقام صورت می‌گیرد. این طرح‌واره به دو صورت بروز می‌یابد: یکی اطاعت از نیاز‌ها که تمایلات و آرزو‌های خود را پس می‌زنید و از توقعات دیگران اطاعت می‌کنید؛ دیگری، اطاعت از هیجان‌ها که به علت ترس و انتقام‌گیری از دیگران، احساسات خود به‌ویژه خشم را پس می‌زنید. اور افراد گرفتار در این تله این است که نیاز‌ها و احساساتشان برای دیگران مهم نیست و ارزشی ندارد. کسانی که در این تله هستند، همیشه خشم خود را به‌صورت علائم ناسازگاری مثل پرخاشگری، منفعلانه رفتارکردن، کناره‌گیری از مهر و محبت و خشم‌های کنترل‌نشدنی بروز می‌دهند.
این پرسشنامه دارای 10 گویه است و سـطح اندازه گیری این پرسشنامه فاصـله اي و در قالب سوالات بسته پاسخ با مقیاس 6 درجه ای لیکرت (از هرگز تا همیشه) طراحی شده است.
همراه 1 مقاله رایگان


برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.
نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos
نرم افزار کیفی: Maxquda
تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:
Mobile : 09102194672
Telegram: @abazizi
• E-mail: abazizi1392@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *