پرسشنامه اضطراب مدرسه – گزارش معلم SAS-TR– School anxiety scale –teacher report
مدرسه، عامل بسیار مهمی در تامین بهداشت روانی دانش آموزان به حساب می آید (مسعودزاده و همکاران 1384 ) اضطراب کودکان گاهی با نادیده گرفتن خانواده، مدرسه و حتی جامعه می تواند تبدیل به معضلی شود که عوارض بسیاري را در بزرگسالی به دنبال خواهد داشت بنابراین تشخیص زودرس و درمان آن بسیار اهمیت دارد ( موریس[1] و همکاران، 2003). اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در کودکان می باشد.
ورود به مدرسه در دنیاي کودك شکاف ناگهانی ایجاد می کند. براي برخی از کودکان، مدرسه، اولین تجربه در تطابق با تعامل گروهی است که تحت نظر فردي به جز مادر (یعنی معلم) اداره می شود. کودکان مایل هستند به مدرسه بروند و معمولاً با وضع جدید با کمترین سختی سازش یابند . سازش
موفقیت آمیز به طور مستقیم بستگی به رشد فیزیکی و عاطفی کودك و آمادگی والدین جهت پذیرش جدایی (ورود به مدرسه) دارد. همکاري بین والدین و حمایت از کودك بهترین راه سازش
مطالب مرتبط