تعلیم و تربیت آموزش و پرورش درس خواندن

فیلم آموزشی نحوه ثبت و خرید کتب درسی دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود عملکرد و افزایش نظارت خود بر روند توزیع کتاب های درسی، نسبت به راه اندازی سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی اقدام نموده است. از جمله دیگر اهداف این امر، تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی می باشد که مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آن ها می توانند به دو روش فردی و گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی خود اقدام کرده و هزینه آن را نیز به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

با توجه به این که زمان زیادی از راه اندازی این سامانه نمی گذرد، ممکن است متقاضیان با سوالات مختلفی پیرامون نحوه ورود و ثبت سفارش کتاب های درسی خود در این سامانه مواجه شوند. در فیلم زیر قدم به قدم نحوه ی ثبت نام کتب درسی آموزش داده شده است.

فیلم آموزشی نحوه ثبت و خرید کتب درسی دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی

جهت خرید کتب درسی اینجا کلیک کنید.

زمان سفارش کتاب های درسی 1400 – 1401

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف در نظر گرفته و اطلاعیه مربوط به آن را هر ساله از طریق سامانه irtextbook.com و irtextbook.ir در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد.

از همین رو، متقاضیان می بایست در مدت زمان مقرر به یکی از آدرس های اینترنتی فوق مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که تقویم زمانی مربوط به ثبت نام کتب درسی هرکدام از پایه ها در جدول زیر ذکر شده است که پس از اتمام بازه های زمانی مشخص شده، مهلت نام نویسی برای متقاضیانی که در موعد مقرر موفق به انجام مراحل مربوطه نشده اند، پیش بینی می شود.

عنوان فعالیتدوره تحصیلیتاریخ شروعتاریخ پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم22 فروردین ماه 140022 خرداد ماه 1400
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه اول ابتدایی6 تیر ماه 14009 شهریور ماه 1400
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه هاى تحصیلى هفتم و دهم6 تیر ماه 140015 شهریور ماه 99
اصلاح سفارشتمامی دوره های تحصیلی12 تیر ماه 140031 شهریور ماه 1400
اصلاح سفارشدوره ابتدایی1 شهریور ماه 140016 شهریور ماه 1400
اصلاح سفارشدوره اول متوسطه30 مرداد ماه 140015 شهریور ماه 1400
توزیع منطقه به مدرسهدوره دوم متوسطه نظری1 شهریور ماه 140018 شهریور ماه 1400
توزیع منطقه به مدرسهدوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش1 شهریور ماه 140025 شهریور ماه 1400
توزیع منطقه به مدرسهتمامى دوره هاى تحصیلى استثنایى30 مرداد ماه 14007 شهریور ماه 1400
توزیع مدرسه به دانش‌آموزتمامی دوره های تحصیلی10 شهریور ماه 14001 مهر ماه 1400

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل و پیگیری سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که چنانچه کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را به درستی وارد می کنید اما موفق به ورود به سامانه نمی شوید، ممکن است یکی از موارد زیر دلیل بروز چنین مشکلی باشد:

  • شماره سریال شناسنامه دانش آموز به درسی در سامانه ثبت نشده باشد که در این صورت می بایست به منظور اصلاح آن، به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.
  • دانش آموز برای سال تحصیلی جاری در سامانه سناد ثبت نام نکرده باشد که در این شرایط نیز، می بایست به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *