q17-7-2- پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس میگلی و همکاران (1988)

پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس میگلی و همکاران ۱۹۸۸ | ابزار کلیدی ارزیابی اهداف پیشرفت

محصولات سوپرمارکتی دیجی کالا با تخفیف

معرفی پرسشنامه ساختار ادراک شده کلاس درس میگلی و همکاران

  • طراحان: میگلی و همکاران (۱۹۸۸)
  • تعداد سوالات: ۱۴ سوال
  • ساختار: طیف لیکرت
  • سه مولفه اصلی:
    • ساختار هدفی تبحری (یادگیری و بهبود مهارت)
    • ساختار هدفی رویکرد-عملکرد (رقابت و نمایش توانایی)
    • ساختار هدفی اجتناب-عملکرد (اجتناب از شکست و قضاوت)
  • کاربرد: ارزیابی در مدارس و دانشگاه‌ها، پژوهش‌های انگیزش تحصیلی
  • پایایی و روایی: بالا و تأییدشده در مطالعات متعدد بین‌المللی و ایرانی

کاربردهای علمی پرسشنامه در پژوهش‌های آموزشی

این ابزار در بررسی عوامل مؤثر بر درگیری تحصیلی، خودکارآمدی و عملکرد دانشجویان بسیار مفید است. عوامل مانند تعامل استاد-دانشجو، فعالیت‌های گروهی و بازخورد سازنده، ادراک مثبت از ساختار کلاس را تقویت می‌کنند.

برای دسترسی به نسخه کامل پرسشنامه و جزئیات بیشتر، با ما تماس بگیرید یا از طریق سایت سفارش دهید.

برای محتوای علمی بیشتر در حوزه روانشناسی آموزشی، به کانال تلگرام و کانال آپارات بپیوندید.

این ابزار می‌تواند پایه پژوهش‌های دقیق و تأثیرگذار شما باشد. پیشرفت آموزشی با ابزارهای معتبر آغاز می‌شود!

یلدا اسنپ شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *