اصول نوشتن رزومه کاری

اصول نوشتن رزومه کاری

اصول نوشتن رزومه کاری

ساعدنیوز:در مقاله حاضر اصول نوشتن رزومه کاری را بررسی شده و این اصول به شما معرفی خواهد شد تا بتوانید رزومه کاری قوی و موثری تنظیم کنید.

رزومه کاری در به دست آوردن شغل دلخواه نقش مهم و کلیدی ایفا می کند زیرا اولین برخورد کار فرما با شما از طریق همین رزومه کاری است. کرافرما و یا مدیر برای استخدام، موارد متعددی از رزومه های کاری مختلف را بررسی می کند و رزومه ای موفق عمل خواهد کرد که بتواند نظر کارفرما را به خود جلب کند. 

اصول نوشتن رزومه کاری چیست 

مهمترین اصل از اصول نوشتن رزومه کاری صداقت داشتن در بیان مهارت ها و تجربیات است. اگر خواهان یک شغل هستید دادن اطلاعات دروغ و نادرست در مورد سوابق کاری یا تحصیلی و یا حتی مهارت های خود شیوه خوبی نیست و در اکثر موارد نتیجه معکوسی می دهد. اکثر کارفرمایان و شرکت ها در مورد درستی اطلاعات رزومه کاری شما تحقیق خواهند کرد و از شما برای اثبات حرفتان مدرک خواهند خواست.  دادن اطلاعات غلط و نادرست در مورد خود تصویر منفی و مخربی از شما ایجاد خواهد نمود.

اصل دیگری که باید در رزومه نویسی کاری به آن توجه کنید ساده نویسی است. فرمت و شکل رزومه کاری شما باید ساده باشد به نحوی که خواندن آن ساده و روان انجام گیرد و سعی کنید از فرمت ها و شکل های عجیب و پیچیده در رزومه کاری استفاده نکنید. کارفرمایان به دلیل زیادی رزومه های مورد بررسی و یا دلایل دیگر ترجیح می دهند که بتوانند با سرعت و  در زمان کمتری رزومه را بخوانند و استفاده از شکل و فونت های پیچیده این کار را سخت می کند و طبیعتا از تاثیرگذاری رزومه کاسته می شود.

یکی دیگر از اصول نوشتن رزومه کاری این است که رزومه کاری را مختصر و مفید بنویسید. همانطور که گفته شد کارفرمایان و مدیران در بررسی رزومه ها زمان کمی را صرف خواهند کرد بدین سبب در تنظیم رزومه کاری باید به اختصار و بسیار کارآمد مهارت ها و تجربه های خود را بنویسید به طوری که در چند دقیقه، دیدی کلی از شما و قابلیت هایتان برای خواننده ایجاد شود. نیازی به وارد شدن به جزییات کاری و مهارتی خود برای نوشتن رزومه کاری ندارید و توضیحات مفصل تر را می توانیددر مصاحبه حضوری ارایه دهید.

در مورد شرکت و یا سازمانی که می خواهید درخواست کار دهید و رزومه کاری را برای آن تنظیم کنید تحقیق کنید و سعی کنید شیوه کاری و خواسته های آن را در نوشتن رزومه کاری مد نظر قرار دهید. بخش های که باید در رزومه کاری نام ببرید فرقی نمی کند ولی با شناخت کارفرمایان می توانید بر مهارت ها و داشته هایی از خود بیشتر تاکید کنید که در جهت سلیقه شرکت و کارفرما باشد.

متن رزومه باید خوانا باشد و حتما باید به صورت تایپ شده و پرینت شده ارایه شود و به هیچ عنوان دستی نوشته نباشد. از فونتی خوانا و رسمی استفاده کنید و سعی کنید کلمات نه خیلی به هم چسبیده باشند و نه خیلی از هم فاصله بالایی داشته باشند تا خوانش متن راحت تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *