بایگانی ماهیانه: ژانویه 2020

6 گام موفقیت: آموزشی انگیزشی بر اساس کتاب ناپلئون هیل

در این ویدئوی جالب به شما آموزش داده می شود چگونه در 6 گام زندگی شخصی به ویژه وضع اقتصادی خود را تغییر دهید.

 

پرسشنامه آشفتگی شناختی ماسون (2001)

پرسشنامه آشفتگی شناختی ماسون (2001)

پرسشنامه آشفتگی شناختی شامل 14 گويه است كه با هدف بررسی و ارزيابی میزان آشفتگی شناختی در افراد معرفی شده است.  ین پرسشنامه بخشی از پرسش‌نامه تجارب و عواطف آکسفورد- لیورپول  (O-LIFE) می باشد که  توسط ماسون[1]و همکارانش و به منظور سنجش صفات اسکیزوتایپی در نمونه‌های بالینی و غیربالینی ساخته شده است.

همراه با  2 مقاله پایه ای رایگان

20,000 ریال – خرید

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

[1] – Mason

20 راه ساده که باعث می‌شود همیشه خوشحال باشید

۲۰ راه ساده که باعث می‌شود همیشه خوشحال باشید


▪️اجتماعی باشید. به هر میزان که بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنید، در هنگام بروز مشکلات، بیشتر می‌توانید روی کمک و هم‌فکری آن‌ها حساب باز کنید.

▪️خیلی متواضع نباشید. اگر بخواهید در زندگی به موفقیت‌های بزرگی برسید، باید در جهت شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای خود گام بردارید. توجه دیگران بر روی توانایی‌ها و مهارت‌های شما، نباید باعث خجالت و شرمندگی‌تان شود.

▪️کاری را انجام دهید که از آن بیشتر لذت می‌برید. هیچ وقت به دنبال انجام کارهایی نباشید که بقیه دوست دارند یا انتظار انجام آن را دارند.

▪️با افراد خوش‌بین ارتباط برقرار کنید. اگر با افراد بدبین ارتباط داشته باشید، در مقابل مشکلات جا می‌زنید و به سرعت از زندگی دل‌سرد خواهید شد.

▪️به این باور برسید که زندگی به مانند یک بازی است. گاهی در این بازی می‌برید و گاهی می‌بازید. برخی افراد بیش از حد زندگی را جدی می‌گیرند و اغلب دچار استرس ، نگرانی و شکست می‌شوند.

▪️مثبت فکر کنید. منفی‌بافی روی رفتارتان تأثیر می‌گذارد و نگرش شما را به سمت منفی سوق می‌دهد. در زندگی همیشه چیزهای مثبت زیادی وجود دارد که روی آن تمرکز کنید.

▪️برای خودتان ارزش قائل شوید. موفقیت خود را، چه کوچک و چه بزرگ، جشن بگیرید و برای موفقیت‌های خود خوشحال باشید.

▪️لبخند بزنید. انقباض ماهیچه‌های صورت هنگام لبخند زدن، سبب باز شدن رگ‌های خونی و افزایش اکسیژن رسانی به مغز، سلول‌های بدن و سیستم عصبی می‌شود. لبخند زدن سبب افزایش تولید هورمون اندورفین در خون می‌شود و به خوش‌بینی بیشتر کمک می‌کند.

▪️از زندگی یکنواخت و بی‌روح فاصله بگیرید. برخی افراد نمی‌توانند کوچک‌ترین ناراحتی و شکستی را در زندگی خود تحمل کنند؛ اما این هم بخشی از زندگی است و باید با آن مقابله کنید.

▪️همیشه بخندید. وقتی می‌خندیم احساس بهتری داریم. وقتی احساس بهتری دارید ایده‌های نابی به ذهنتان خطور می‌کند و شانس موفقیتتان دوچندان می‌شود.

▪️بر روی اتفاقات مثبت پیرامون خود تمرکز کنید. اگر تمام روز به آهنگ‌های غمگین گوش دهید، یا تنها اخبار و حوادث تلخ را در روزنامه دنبال کنید، مطمئنا احساس خوبی نخواهید داشت.

▪️تغذیه سالم داشته باشید. غذای خوب و سالم سبب تولید اندورفین در بدن می‌شود و باعث شادی هر چه بیشترتان خواهد شد. پس به دنبال یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشید.

▪️خلاق باشید. افراد خلاق معمولا زندگی شادتری دارند و این به خاطر افزایش تولید هورمون اندورفین است. همچنین کسانی که خلاقیت دارند بیشتر از دیگران از زندگی احساس رضایت می‌کنند.

▪️به دنبال چیزهای جدید باشید. زندگی همواره در حال تغییر است، پس امتحان کردن چیزهای جدید و نو می‌تواند تغییرات قابل توجهی در زندگی شما به وجود آورد.

▪️خیلی سخت نگیرید. اگر اشتباهی مرتکب شدید عذرخواهی کنید؛ لوازمی که هرگز استفاده نمی‌کنید را دور بریزید؛ کارهایی که قول داده‌اید را به موقع انجام دهید و هر چیزی را در جای خودش قرار دهید.

▪️زیر نور خورشید بروید. تاریکی سبب افزایش تولید ملاتونین می شود؛ که افسردگی و ورود افکار منفی به مغز را به دنبال دارد.

▪️کارهای هنری انجام دهید. انجام کارهای هنری و خلاقانه میزان فعالیت مغز را بالا می‌برد و انگیزه‌تان را برای پیدا کردن ایده‌های جدید و نو افزایش می‌دهد.

▪️به دامن طبیعت بروید. حتی یک گردش کوتاه در طبیعت یا پارک نزدیک خانه تان هم می‌تواند انرژی‌تان را دوچندان کند.

▪️به دنبال جذابیت بیشتر باشید. حتی یک لباس ساده ولی شیک می‌تواند به جذابیت شما بیفزاید. برای جذاب بودن تنها کافی است چیزهایی را انتخاب کنید که از داشتن آن‌ها لذت می‌برید.

▪️به این باور برسید که خوش‌شانس هستید. به تمام چیزهای خوبی که در زندگی برایتان اتفاق افتاده فکر کنید؛ به داشته‌هایتان فکر کنید و برای تمام چیزهایی که دارید شکرگزار باشید.

مقیاس ادراک ریسک Risk perception index بنتن (1993)

مقیاس ادراک ریسک     Risk perception index      بنتن (1993)

همه مفاهیم ریسک یک عنصر مشترک دارند و آن تمایز بین واقعیت و احتمال است. به عبارتی همواره در ریسک کردن یک عدم  اطمینان وجود دارد  روزا[1]  ، 2003 به نقل از زارع و اعراب شیبانی،1389).  با توجه به پیچیدگی مفهوم ریسک رشته های مختلفی در مورد آن کار کردند و نتیجه تحقیقات نشان داد که عوامل زیادی بر ادراک ریسک تأثیر می گذارند ساندمن[2] عوامل عبارتند از: -1 هر چه موضوعی بیشتر ترس آور باشد ما آن را خطرناک تر احساس می کنیم؛ مثلاً اغلب ما مرگ هایی را ترسناک تر می بینیم که برای ما ناراحتی بیشتری دارد؛ مثلاً سرطان، به همین دلیل در رعایت عوامل خطرساز سرطان بیشتر دقت می کنیم. 2افراد ریسک طبیعی در مقابل ریسک ساخته شده توسط بشر را کمتر خطرناک می بینند، مثلاً با وجود اینکه اشعه مخرب مواد هستهای روی پوست هستند. 3 ریسکی را که خودمان انتخاب می کنیم نسبت به آنچه به ما تحمیل می شود کمتر خطرناک می بینیم مثلاً اگر خودمان با موبایل در حال رانندگی صحبت کنیم کمتر می ترسیم تا اینکه مسافر ماشینی باشیم که راننده آن با تلفن همراه صحبت می کند.4  – هر چه ریسک ها جدیدتر باشد آن را خطرناکتر درک می کنیم. 5هر چه آگاهی ما از ریسک بیشتر باشد آن را خطرناکتر درک می کنیم و بیشتر در مورد آن نگرانیم. 6هر چه سود ریسک بیشتر باشد با احتمال بیشتری دست به آن ریسک می زنیم.  7-   هر چه کنترل ما بر موقعیتی بیشتر باشد آن را کمتر خطرناک احساس می کنیم. تحقیقات نشان داد که وقتی افراد در معرض یک رفتار داوطلبانه قرار می گیرند بیشتر ریسک می کنند که دلیل آن مفهوم کنترل پذیری است (لانگر[3]، 1975 به نقل از زارع و اعراب شیبانی،1389 ). این پرسشنامه  دارای 7 گویه است که بر اساس طرح لیکرت 5 درجه ای طراحی شده است.

همراه با 1مقاله پایه ای رایگان

50,000 ریال – خرید

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

[1] – Rosa

[2] – Sandman

[3] – Langer