شاید بدون آن که اطلاع داشته باشیم درصد بهره وری مان دچار مشکل و نقصان شده است.
زمان آن رسیده تا به تمام عادت های نادرستی که می تواند مانع پیشرفتمان شود خوب دقت کنیم.
فهرست زیر شامل ۱۲ عادت غلطی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
1- چند وظیفه گی بودن
چند وظیه گی (مالتی تسکینگ) را کنار بگذارید.
این عادت یکی از رایج ترین و بدترین عادت های انسان است.
بر خلاف آن چه تصور می کنید چند وظیفه گی هیچ کمکی به رشد و بهره وری نمی کند.
در واقع اگر فقط یک کار را در دست داشته باشید می توانید در زمان کمتر و با نتیجه بهتر آن را به سرانجام برسانید.
2- چک کردن دائم ایمیل شخصی
امروز چند بار ایمیلتان را چک کردید؟
خیلی از افراد بیشتر وقت روز در اینباکس شان می گذرانند؛
خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها در عوض کار کردن بلای جان شرکت ها شده است.
3-برای هر کاری داوطلب شدن
این که بخواهید تمام کارها را به عهده بگیرید،
جز این که به شما و کسب و کارتان آسیب برساند؛ نتیجه دیگری در بر ندارد.
4- بلد باشید” نه” بگویید
وارن بافت می گوید: “به دیگران اجازه ندهید که برنامه زندگیتان را تنظیم کنند.
وقتی به کسی جواب نه بدهید، یعنی این که زمان بیشتری برای نیازهای خود دارید”
5-نتیجه کارهای خود را بررسی نکردن
از اپلیکیشن ها استفاده کنید؛ صدها اپ نوشته شده که قادر هستند تمام فعالیت های روزانه شما را زیر نظر داشته باشند
و از آن گزارش تهیه کنند.
6-کار کردن برای زمانی طولانی بدون وقفه
گاهی لازم است که استراحت کنید. به صدایی که از بدنتان می آید گوش کنید و اجازه دهید که دوباره خود را بازیابی کند.
بدن برای مدت مشخصی می تواند روی یک کار متمرکز باشد گفته می شود حداکثر ۹۰ دقیقه است).
7-کار کردن بدون روال
داشتن روال کاری برای این که ذهن خود را کاملا معطوف کارتان کنید، لازم و ضروری است.
اگر روال مشخصی نداشته باشید همیشه زمان از دست می دهید.
8-لیست طولانی از کارهای روزانه
سعی کنید از پر کردن فهرست کارهای روزانه خود پرهیز کنید.
مطمئن باشید امکان ندارد بتوانید آن ها را در طول یک روز کاری تکمیل کنید.
9-زیاد از حد به اینترنت وصل هستید
اگر دیگران از طریق گوشی، ایمیل، توییتر، فیسبوک و … به شما دسترسی داشته باشند؛
به معنی آن است که شما بیش از اندازه در تیررس آن ها هستید که هر کدام از آن ها می توانند به راحتی شما را از کار و زندگی بیاندازند.
10-عادت خواندن اخبار
مقداری از زمان را برای خواندن یا نوشتن در نظر بگیرید.
از مدیای با کیفیت استفاده کنید. از کلیک کردن روی تیترها یا خواندن اخبار کوتاه پرهیز کنید.