پرسشنامه هدف گرایی تحصیلی بوفارد و همکاران (1998)
Academic Goal Orientation
انگيزه پديده اي است ذاتي كه تحت تاثير چهار عامل موقعيت (محيط و محـركهـاي بيرونـي(،
مزاج (حالت و وضعيت دروني ارگانيزم)، هدف (هدف رفتار، منظور و گرايش) و ابـزار (ابـزار
دستيابي به هدف) قرار دارد. انسان ها براي دستيابي به اهداف، نيازها و غرايز خـود انگيـزش
لازم را كسب ميكنند. در خصوص دانش آموزان، انگيزه ي پيشرفت تحصيلي از اهميت خاصي
برخوردار است. با اين انگيزه، افراد تحرك لازم را براي به پايـان رسـاندن موفقيـت آميـز يـك
تكليف، رسيدن به هدف يا دستيابي به درجهي معيني از شايستگي در كار خود دنبال مي كنند
تا سرانجام بتوانند موفقيت لازم را در امر يادگيري و پيشرفت تحصيلي كسـب كننـد (يوسـفي و
همكاران، 1388).
پرسشنامه هدف گرایی تحصیلی توسط بوفارد و همکاران (1998) و با استفاده از ساير مقياس هـا (ايمـز و آرچـر[1]، 1998؛ پينتريچ و ديگروت، 1990) ساخته شده است. تهیه شد و نوع هدفی که فرد در موقعیت های تحیصلی برای خود بر می گزیند را ارزیابی می کند. و دارای گویه 20می باشد.
همراه 4 مقاله رایگان
[purchase_link id=”19767” text=”خرید” style=”button” color=”green“]
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.
نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos
تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower
روش های تماس:
Mobile : 09102194672
Telegram: @abazizi
- E-mail: abazizi1392@gmail.com