...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
خوش آمدید این سایت دارای مجوز می باشد برای مشاهده مجوز ها پایین صفحه را مشاهده فرمائید.
با وجود پیشرفت های اخیر در عرصه های مختلف، انسا نها همچنان مهره های اصلی سازمان را تشکیل می دهند؛ به طوری که موفقیت سازمان ها در جهت تحقق اهدافشان وابسته به نحوه نگرش آنان به انسان و چگونگی به کارگیری این نیروهاست(خالد و همکاران، ۱۳۹۲). بیگانگی شخصی و اجتماعی در محیط کار، یک تجربه پدیدارشناختی (مبتنی بر احساسات و ادراکات شخصی ) مبتنی بر گسست عمیق در احساسات نسبت ب ه خود و در برقراری روابط اجتماعی است . گسست عمیق مورد اشاره، بر احساس ناتوانی، بی معنایی و بی زاری از خود همراه با انزوای اجتماعی متمرکز است . بطور خلاصه بیگانگی کاری شامل ناتوانی، فقدان کنترل شخصی بر وقایع زندگی، احساس بی معنا بودن فعالیتهای کاری و اجتماعی و احساس بی ارزشی، مشتمل بر احساس حقیر شمردن خود، نفرت از کارها و عدم دلبستگی به امور است (بانایی و ریسل، ۲۰۰۷).
این پرسشنامه دارای ۲۲ عبارت بوده که با اقتباس از پژوهش صداقتی فرد ( ۱۳۸۸ ) طراحی گردیده است. هدف اصلی این پرسشنامه بررسی میزان از خودبیگانگی شغلی در افراد مختلف می باشد.
همراه با ۳مقاله مرتبط رایگان
ما در این سایت پرسشنامه های استاندارد (دارای روایی، پایایی، روش دقیق نمره گذاری ، منبع داخل و پایان متن ) ارائه می کنیم و همچنین تحلیل آماری کمی و کیفی رابا قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی و تجربه بیش از 17 سال انجام می دهیم. برای تماس به ما به شماره 09143444846 در شبکه های اجتماعی پیام بفرستید. ایمیلabazizi1392@gmail.com
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به لنسرسرا و محفوظ است.
این سایت دارای مجوز می باشد