رزومه نویسی

نمونه رزومه کاری برای استخدام

نمونه رزومه کاری برای استخدام

نمونه رزومه کاری برای استخدام

ساعدنیوز: در این مقاله فرمی از نمونه رزومه کاری برای استخدام را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید دید کلی از رزومه کاری به دست آورید.

اگر بخواهید در شرکت یا سازمانی استخدام شوید یکی از مدارکی که از شما می خواهند رزومه کاری است. رزومه کاری می تواند نقش موثری در انتخاب شما برای مصاحبه بازی کند. به این دلیل نوشتن رزومه کاری باید اصولی و درست انجام شود.

نمونه رزومه کاری برای استخدام 

در ادامه فرمی از نمونه رزومه کاری برای استخدام را برای شما می آوریم که نمایی کلی از ساختار رزومه کاری برای استخدام را نمایش می دهد که می توانید به شکل و فرمت دلخواه آن را برای رزومه کاری خود تنظیم کنید.

اطلاعات شخصی

در این بخش بهتر است که عکسی از خود را در ابتدای کار بیاورید و سپس شروع به نوشتن اطلاعات شخصی کنید. اطلاعات مورد نیاز به شرح زیر است:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • کد ملی
  • نشانی منزل
  • شماره تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت)
  • شماره تماس اضطراری (برای مواقعی که در دسترس نباشید)
  • نشانی پست الکترونیک

سوابق تحصیلی 

در این بخش به مدارک تحصیلی خود اشاره کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که باید آخرین مقطع تحصیلی را اول ذکر کنید و به ترتیب مقاطع پایین تر را نام ببرید. مچیزهایی که باید در هر مقطع تحصیلی به آن اشاره کنید شامل موارد زیر می باشد.

  • مقطع تحصیلی
  • نام رشته تحصیلی
  • نام گرایش در رشته تحصیلی
  • نام دانشگاه محل تحصیل
  • زمان شروع
  • زمان پایان
  • معدل دوره
  • توضیحات ( در صورت داشتن افتخارات تحصیلی در این بخش به صورت خلاصه و در چند جمله کوتاه نوشته شود)

سوابق کاری 

این بخش بسیار مهم است و باید به نسبت کامل و با دقت پر شود. اینجا هم از جدیدترین حرفه ای که داشته اید باید شروع کنید و به سمت کارهای پیشین خود بروید. نکاتی که در هر شغل معرفی شده قابل اشاره است شامل موارد زیر است.

  • نام شغل یا شرکت یا موسسه
  • سمت کارجو در شغل مربوطه
  • نام شهر
  • تاریخ شروع به کار
  • تاریخ پایان کار
  • توضیحات که شامل:

توضیح کوتاه مسئولیت هایی که در شغل مربوطه داشته اید

بیان کارها و اقداماتی که در شغل مربوطه انجام داده اید به صورت تیتروار

مهارت ها

در این قسمت مهارت ها خود را باید بنویسید که شامل دو بخش مهارت های زبان خارجی و مهارت های نرم افزاری است. برای مهارت های زبان خارجی  موراد زیر باید بیان شود:

  • نام زبان خارجی  
    درجه و سطح دانش در این زمینه (که می توانید به تفکیک در بخش مکالمه، خواندن، ترجمه و شنیداری، سطح زبانی خود را بیان کنید)
    بیان نام مدرک زبان و تاریخ اخذ آن
  •  برای مهارت های نرم افزاری خود نیز می توانید موارد زیر را بیان کنید.
    نام نرم افزار
    میزان و سطح تسلط شما به این نرم افزار
    زمینه کاری نرم افزار

معرف ها 

در این بخش اگر معرفی نامه ای از فرد و کارفرمای دیگری دارید حتما اطلاعات آن را به شیوه زیر پر کنید و نامه معرفی نامه را در روز مصاحبه حضوری به همراه بیاورید تا تحویل مصاحبه کننده دهید.

  • نام و نام خانوادگی معرف
  • درجه شغلی و سمت حرفه ای وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *