مقیاس جذابیت سازمانی های هاوس، لیونس و سینار(2003)
organisational attraction scale by Highhouse, Lievens and Sinar (2003)
جذابیت سازمانی افراد نوعاًاز طریق عضویت در یک سازمان بدنبال برآورده ساختن نیازهای فردی خود هستند. جذاب بودن کارفرمایان برای جویندگان کار مفید است زیرا به جویندگان شغل اجازه می دهد برنامه ها و اهداف که با جستجوی شغل بدنبال آن هستند را در سازمان هدایت و مدیریت کنند. این باورها در راستای عقاید روانشناسان تعاملی قرار دارد که بر این باورند که افراد زمانی به سازمان جذب می شوند که محیط کاری را مشاهده و انتخاب می کنند بتواندنیازهای آنها را محقق سازد.(یانگ کانگ، 2011)جویندگان شغل به سازمانهای جذب می شوند که به آنها اجازه می دهدهویت اجتماعی خود را از طریق بیان ارزش تعریف نمایند.بنابراین جویای کار به نظر دغدغه خود در ارتباط با محیط را با جذب شدن به کارفرمایی با سابقه خوب در فعالیت محیطی، بیان می کند . بنابراین فرصت بیان ارزش با جذابیت سازمانی منتهی می شود زیرا ایجاد هویت اجتماعی و موافق تاجتماعی را تسهیل می کند.(یانگ کانگ، 2011).
این پرسشنامه دارای 6 گویه است. و میزان جذابیت سازمان را می سنجد و در ایران توسط عزیزی مقدم(1399) ترجمه شده است.
همراه 1 مقاله رایگان
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.
نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos
تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower
روش های تماس:
Mobile : 09102194672
Telegram: @abazizi
- E-mail: abazizi1392@gmail.com