کنترل ذهن - انتظار - موفقیت انگیزش - آینده نگری- پژوهش - تفکر

رزومه کار دانش آموزی

رزومه کار دانش آموزی

رزومه کار دانش آموزی

ساعدنیوز: این متن در رابطه با رزومه کار دانش آموزی است و سعی شده است تا شما با این نوع از رزومه و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

انواع و اقسام مختلفی از رزومه وجود دارد. رزومه ای که برای درخواست کار تهیه می شود رزومه کاری نام دارد و رزومه تحصیلی که برای پذیرش در دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. اما رزومه ای هم داریم که در سطوح پایین کاری استفاده می شود و مختص دانش آموزانی است که جویای کار موقت و تابستانی هستند و یا می خواهند کارآموزی بروند. ساعد نیوز در این متن رزومه کار دانش آموزی را به شما معرفی می کند.

رزومه کار دانش آموزی چیست؟ 

این نوع از رزومه از نظر ارزش و علمی بودن  نسبت به سایر رزومه ها از سطح پایین تری برخوردار است زیرا صرفا برای کار موقت و یا کسب در آمد سریع نوشته و تنظیم می شود. دانش آموزان یا دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند هنگامی که بخواهند در کنار تحصیل خود کسب درآمد نیز بکنند برای درخواست کاری خود باید رزومه کار دانش آموزی را ارایه دهند.

رزومه کار دانش آموزی با رزومه تحصیلی متفاوت است زیرا به منظور درخواست کار تنظیم می شود از طرفی دیگر این نوع رزومه با رزومه کار حرفه ای تفاوت های اساسی دارد. زیرا اولا تمرکز این رزومه ها معمولا برای کارهای تابستانی و موقت، درخواست کارآموزی و یا کار موقت پاره وقت دانشجویی می باشد و ثانیا درخواست کننده های کار، دارای سابقه شغلی زیادی نیستند و تازه آغاز به کار کرده اند. از طرف دیگر کارفرمایانی که مخاطبان و دریافت کنندگان رزومه کار دانش آموزی هستند نیز به دلیل ماهیت و شکل کار انتظارات متفاوتی از رزومه دارند و موارد متفاوتی را در رزومه ها مورد نظر قرار می دهند.

کار در دوران دانش آموزی و دانشجویی به دلیل شکل زندگی و کاری فرد فرصت های شغلی کمتر و محدودتری در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار می دهد و از طرفی هدف بیشتر این نوع از حرفه ها کسب در آمد و ماندگاری در آن شغل است. از طرف دیگر به دلیل نداشتن سابقه و مهارت، رزومه قوی و کار آمدی نسبت به انواع دیگر رزومه نیست که البته کارایی خود را دارد زیرا همانطور که گفتیم نیاز و انتظار کارفرما را به دلیل ماهیت کار درخواستی تامین می کند.

به دلیل اینکه سوابق کاری  کارجویانی که رزومه کار دانش آموزی را تنظیم می کنند کم و محدود است، دراین نوع از رزومه بخش مهارت ها و تجربه های شخصی از اهمیت بالاتری برخوردار می شود و بیشتر تمرکز نویسنده باید بر روی باز نمایاندن مهارت های عمومی و تخصصی و علایق کاری خود باشد تا بتواند کارفرما را به خود جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *