💢۵ کاری که باید قبل از اخذ تصمیم‌های مهم و پرریسک انجام دهید

🔸در حالی‌که بسیاری بر این باورند که برای موفقیت در کسب و کار و ایجاد جهش مالی و شغلی باید ریسک کرد، برخی نیز اصلا توان ریسک کردن ندارند و بسیار محتاط پیش می‌روند. اما کدام روش درست‌تر است؟ یکی از اساتید دانشگاه «نورث وسترن» ۵ راهکار عملی ارائه داده است که بتوانیم هوشمندانه تصمیم‌گیری کنیم.

1⃣ درنگ کنید و دوباره فکر کنید

قبل از هر کاری از خودتان بپرسید: دقیقا دارم چه کار می‌‌کنم؟ چرا این کار را انجام می‌دهم؟
با همین سوال ساده، آگاهی بالاتری نسبت به کاری که انجام می‌دهید خواهید داشت و شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد. در این صورت خطرهای احتمالی را نیز متوجه می‌شوید و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهید.

2⃣ از نظرات افراد بی‌طرف کمک بگیرید

حضور افراد بی‌طرف برای بازخوردگیری بسیار کمک کننده است. از نظرات آنها کمک بگیرید. چنین افرادی عموما در تصمیم گیری‌های شما نقش حیاتی و مهمی ندارند و نظرات سوگیرانه به شما نمی‌دهند.

3⃣ فقط به فکر برنده شدن نباشید، بازی را درست پیش ببرید

اگر بتوانید در مسیری که انتخاب کرده‌اید به هدف نهایی برسید، عالی است؛ اما از همه مهمتر این است که بازی را به درستی انجام دهید. در هر مرحله‌ای که پیش می‌روید، سعی کنید آن مرحله با تمام قدرت و با تمرکز لازم پیش ببرید. بر موفقیت فاز به فاز و مرحله به مرحله تمرکز کنید؛ قطعا به هدف نهایی نیز نزدیک خواهید شد.

4⃣ همه چیز را با دقت بررسی کنید

معمولا وقتی در حوزه کسب و کار تصمیم گیری می‌کنید، ممکن است گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود داشته باشد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. ریسک‌ها و نتایج هر گزینه را با دقت بررسی کنید. هر گزینه را با دقت بسنجید تا مشخص شود کدام گزینه عملی‌تر و بهتر است.

5⃣ همیشه در تصمیم گیری، بازنگری کنید

در هر موفقیت یا شکستی، تصمیمات خود را دوباره ارزیابی کنید. باید ببینید آیا بیش از حد ریسک‌های بزرگ می‌کنید تا شجاع‌تر به نظر برسید یا ریسک‌های کوچکتر را انتخاب می‌‌کنید؟ هر مسیری را که طی می‌‌کنید باید به ارزیابی خودتان بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *