۵ قانون نانوشته‌ی گوگل برای موفقیت تیم‌های کاری

💢 ۵ قانون نانوشته‌ی گوگل برای موفقیت تیم‌های کاری

🔸شرکت گوگل همواره تحقیقاتی برای درک بهتر رفتار کارمندانش انجام می‌دهد و اطلاعات زیادی در این باره به دست آورده است. جالب ترین پروژه این شرکت «ارسطو» نام دارد.
گوگل برای این تحقیق، تعدادی از بهترین و باهوش‌ترین کارمندانش را دورهم جمع کرده تا به چارچوبی برای موفقیت تیم‌ کاری‌اش دست یابد.

🔸گوگل می‌خواهد به این نتیجه‌گیری برسد که چرا وقتی برخی تیم‌ها عملکرد موفقیت‌آمیزی دارند، تیم‌های دیگر نمی‌توانند موفق ظاهر شوند؟
پیش از انجام این تحقیق، مدیران گوگل فکر می‌کردند ایجاد یک تیم موفق به معنای جمع کردن بهترین افراد دور هم است. آنها به این خیال بودند که با کنار هم گذاشتن بهترین برنامه‌نویس، یک مدیر مالی و کارمندی با مدرک دکترا موفقیت تیم حاصل می‌شود. اما اکنون جولیا روزوفسکی، مدیر آنالیز کارمندان گوگل می‌گوید این تفکر کاملا اشتباه است.

🔸تحقیق و بررسی «ارسطو» دو سال طول کشید. نشریه نیویورک تایمز درباره این تحقیق نوشت:
“وقتی روزوفسکی و همکارانش به دنبال عوامل موفقیت تیم‌های کاری بودند، مدام با تحقیقاتی مواجه می‌شدند که روانشناسان و جامعه‌شناسان در آنها به عادات گروه‌ها پرداخته بودند. عادت‌ها، استانداردهای رفتاری و قوانین نانوشته درباره نحوه کار گروهی. شاید این عادات و قوانین جایی نوشته نشده باشد اما می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی عملکرد تیم‌ها بگذارد.”

🔸با بررسی این موضوع از نگاهی جدید با اطلاعات دیگری که از پژوهشی درباره هوش جمعی (توانایی‌هایی که در اثر همکاری بوجود می‌آیند) به دست آمده بود، محققان پروژه «ارسطو» از نو، رفتار کارمندان را مورد بررسی قرار دادند تا به این قوانین نانوشته اما بسیار مهم دست پیدا کنند:

1⃣ قابل اتکا بودن

اعضای تیم وظایف خود را کامل و به موقع انجام می‌دهند و انتظارات را به خوبی برآورده می‌کنند.

2⃣ داشتن شفافیت

تیم‌های موفق اهداف مشخصی دارند و نقش تمام اعضا به درستی تعریف شده است.

3⃣ تعلق خاطر

هر عضو به اهداف گروه اهمیت می‌دهد.

4⃣ تاثیرگذاری

تمام اعضای گروه اعتقاد دارند فعالیت‌شان هدف‌دار بوده و تاثیر مثبتی روی اهداف بزرگتر خواهد داشت.

5⃣ امنیت روانی

شرایطی را در نظر بگیرید که در آن اعضا قدرت ریسک، سوال پرسیدن و بیان نظرات‌شان را داشته باشند بدون اینکه مورد قضاوت یا سرزنش قرار بگیرند. محیطی که مدیر نقش حمایتی داشته و شرایطی مهیا می‌کند تا کارمندان بتوانند بدون نگرانی کار کنند. این همان امنیت روانی است.
گوگل در این پژوهش به نتیجه رسید کارمندانی که امنیت روانی دارند کمتر به دنبال کنارگذاشتن شغل‌شان هستند و از پتانسیل‌های خود استفاده بهتری می‌برند.

🔸داشتن بهترین تیم برای شرکت‌ها کار سخت و پیچیده‌ای است اما توجه به 5 نکته‌ی بالا شما را به نتایج خوبی می‌رساند. براساس این تحقیق، گوگل اثبات کرد ارسطو «یک کلیت است که از تک‌تک اعضایش عملکرد بهتری دارد.»

 

✏️ منبع: inc

سفارش تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد. نرم افزار های کمی: SPSS- PLS - Amos نرم افزارهای کیفی: Maxquda- NVivo تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower Mobile : 09102194672& 09143444846 Telegram: @abazizi E-mail: abazizi1392@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *