۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین

بازی های ویدئویی ? می تواند راهی عالی برای تفریح ​​باشد اما اگر بیش از اندازه بازی کنید و به آنها اهمیت بدهید به احتمال خیلی زیاد به آنها اعتیاد پیدا می کنید. برای آموزش ۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین با انزل وب همراه باشید.

نحوه مقابله با اعتیاد به بازی های اینترنتی و رایانه ای

Complete Guide For Prevent Gaming Addiction

اعتیاد به بازی به هیچ وجه شوخی نیست. در سال ۲۰۱۸ سازمان بهداشت جهانی رسماً آن را به عنوان یک بیماری روانی طبقه بندی کرد و نام آن را تحت عنوان “اختلال بازی” قرار داد. خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید برای کنترل اعتیاد خود کنترل کنید. سعی کنید محدودیت هایی را برای خود تعیین کنید و مشغول فعالیت های دیگر باشید. غلبه بر هر نوع اعتیادی بسیار دشوار است، بنابراین از کمک گرفتن از دیگران نترسید. اگر نمی توانید آن را به تنهایی شکست بدهید، می توانید به پزشک یا درمانگر مراجعه کنید.

گردن درد شدید داری؟! بدون جراحی درمان شو!

گردن درد شدید داری؟! بدون جراحی درمان شو!

جلوگیری از اعتیاد به بازی آنلاین با تعیین زمان

اعتیاد به بازی

برای بازی روزانه خود یک محدودیت زمانی دقیق اختصاص دهید. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که نوجوانان و کودکان در سن مدرسه نباید بیش از ۲ ساعت در روز را جلوی کامپیوتر و دستگاه بازی بگذرانند.

برای بزرگسالان نیز به همان اندازه مهم است که بتوانند وقت خود را در حالت کم تحرک محدود کنند. اگر با بازی بیش از حد مشکل دارید، سعی کنید محدودیت های خاصی را برای خود تعیین کنید که هر روز چه مدت بازی می کنید.

به عنوان مثال شما ممکن است خود را به بیش از نیم ساعت بازی هر روز محدود کنید. با تنظیم یک تایمر روی تلفن یا دستگاه دیگر به خودتان کمک کنید تا زمان بازی خود را پیگیری کنید. در صورتی که نتوانستید به درستی به قول خود پایبند باشید، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید یا از خود ناراحت نشوید.

کاملاً طبیعی است که مشکلاتی داشته باشید. سعی کنید از آنچه اتفاق افتاده است بیاموزید و به راهی برای جلوگیری از دفعات بعدی آن فکر کنید، مثل اینکه یک دوست برای شما متنی ارسال کند تا به شما یادآوری کند که زمان قطع بازی است.

تعیین محدودیت می تواند به شما در جلوگیری از بروز اعتیاد کمک کند. با این حال اگر به بازی معتاد شدید، ممکن است لازم باشد که بازی ها را به طور کلی کنار بگذارید.

حل مشکل اعتیاد به بازی های رایانه ای با خارج کردن وسایل بازی از اتاق

اعتیاد به بازی

اگر یک کنسول بازی، رایانه یا دستگاه بازی دیگری در اتاق خود دارید ممکن است به جای خوابیدن وسوسه شوید که تمام شب بازی کنید. اتاق خود را به یک منطقه بدون بازی تبدیل کنید تا در اعتیادهای اواخر شب گرفتار نشوید.

اگر در تلفن خود بازی دارید آن را شب ها خاموش کنید یا آن را جایی قرار دهید تا در زمان خواب به راحتی نتوانید به آن برسید. بازی کردن قبل از خواب می تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

تست اعتیاد به بازی های رایانه ای با استفاده از افزونه ها

اعتیاد به بازی

برای جلوگیری از دسترسی شما به بازی ها، برنامه ها یا افزونه ها را امتحان کنید. اگر در تلفن یا رایانه خود بازی می کنید، می توانید برنامه ها یا افزونه های مرورگر را نصب کنید که زمان بازی شما را محدود می کند. برخی از برنامه ها می توانند دسترسی شما به بازی های خاص را محدود کنند در حالی که برخی دیگر در مدت زمان مشخصی شما را از بازی خارج می کنند.

کمک گرفتن از مراکز ترک اعتیاد بازیهای کامپیوتری یا از خانواده

اعتیاد به بازی

از دوستان و خانواده خود بخواهید که جلوی شما را بگیرند. به خانواده و دوستانتان اطلاع دهید که شما در تلاش هستید تا زمان بازی خود را کاهش دهید. از آنها بخواهید که گاه به گاه با شما تماس بگیرند تا مطمئن شوید که قرار نیست بیش از اندازه بازی کنید.

روش درمان اعتیاد به بازی های رایانه ای با وسایل دیگر

اعتیاد به بازی

حواس خود را با سایر فعالیت های سرگرم کننده در طول روز پرت کنید. از این فرصت استفاده کنید تا فعالیت هایی را که قبلاً از آنها لذت می بردید کشف کنید یا چیزی جالب و جدید را امتحان کنید! زمانی را برای انجام کارهای دیگری که دوست دارید اختصاص دهید.

حل اعتیاد جوانان به بازی های رایانه ای در یک سیستم پاداش و مجازات

اعتیاد به بازی

بازی را به عنوان پاداش برای انجام کارهای دیگری تعیین کنید. اگر بازی کردن شما در کارهای خانه، کارهای مختلف یا کارهای دیگری که لازم است انحام دهید، تداخل دارد قسم بخورید تا این کارهای مهم را در اولویت قرار دهید. تا زمانی که سایر مواردی را که در لیست کارهای خود برای روز انجام داده اید، بازی نکنید و پس از انجام کار به عنوان پاداش کمی بازی کنید.

به عنوان مثال اگر شما نیاز به انجام تکالیف خانه و شستن ظرف های خانه دارید، قبل از شروع بازی آن کارها را تمام کنید و به عنوان پاداش کمی بازی کنید.

رفع اعتیاد به بازی‌های ویدئویی با کمک فعالیت های مختلف

اعتیاد به بازی

اگر استرس دارید، فعالیت های تسکین دهنده استرس انجام دهید. گاهی اوقات هنگامی که از بازی به عنوان گریز از چیزهایی که شما را تحت فشار قرار می دهد، استفاده می کنید اعتیاد به بازی ایجاد شود.

روی توسعه برخی از استراتژی های مقابله ای جایگزین کار کنید تا وقتی احساس استرس داشتید، چیز دیگری را برای استفاده مجدد داشته باشید. به عنوان مثال ، شما می توانید مدیتیشن کنید، یوگا کنید، ورزش کنید و یا حتی نقاشی بکشید و موسیقی بنوازید.

مقابله با اعتیاد به بازی های آنلاین با توجه به خود

اعتیاد به بازی

هر روز برای مراقبت از خود برنامه ریزی کنید. اعتیاد شدید به بازی می تواند در مراقبت از نیازهای اساسی شخصی شما اختلال ایجاد کند. هر روز زمان های خاصی را کنار بگذاریدتا در طول روز حداقل ۳ وعده غذایی سالم میل کنید، اگر بزرگسال هستید ۷-۹ ساعت خواب خود را به دست آورید یا اگر نوجوان ۸-۱۰ ساعت خواب داشته باشید و حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشید.

ترک اعتیاد گیم با کمک گرفتن دکتر

اعتیاد به بازی

از پزشک خود در مورد مدیریت اعتیاد خود مشاوره بگیرید. اگر به هیچ وجه شانس ندارید که بازی را به تنهایی کاهش دهید با پزشک خود صحبت کنید. آن ها ممکن است بتوانند در مورد چگونگی ترک یا ارجاع شما به شخصی که می تواند به شما کمک کند به شما مشاوره بدهند.

با رفتار درمانی شناختی چگونه اعتیاد به بازی را ترک کنیم

اعتیاد به بازی

کمک گرفتن از رفتار درمانی شناختی ممکن است برای غلبه بر اعتیاد شدید به بازی های ویدیویی مفید باشد. CBT به شما کمک می کند تا در شناخت و تغییر رفتارهای مضر و الگوهای فکری که ممکن است اعتیاد شما را بدتر کند، به شما کمک کند تا آن ها را تغییر دهید. از پزشک خود بخواهید تا شما را به شیوه درمانی که تجربه ترک اعتیاد با CBT دارد، ارجاع دهد.

رفع اعتیاد به بازی کامپیوتری با ایجاد گروه

اعتیاد به بازی

در صورت احساس انزوا به گروه هایی از افرادی که قصد ترک اعتیاد به بازی دارند، بپیوندید. گروه درمانی می تواند یک راه عالی برای دیدار با افرادی باشد که با اعتیاد مشابه سر و کار دارند. اعضای دیگر گروه می توانند به شما توصیه و پشتیبانی دهند و به شما کمک کنند احساس تنهایی نکنید. از پزشک یا مشاور خود بخواهید یک گروه از افراد را به شما پیشنهاد دهد.

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای با دارو

اعتیاد به بازی

از پزشک خود در مورد استفاده از داروها برای کاهش هوس سؤال کنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که بوپروپیون یک داروی ضد افسردگی، ممکن است به شما در جلوگیری از اعتیاد به بازی های ویدئویی کمک کند. اگر روش های دیگر مؤثر نیستند از پزشک یا روانپزشک خود در مورد دریافت نسخه بوپروپیون سوال کنید.

رفع اعتیاد به بازیهای اینترنتی با توان بخشی

اعتیاد به بازی

در مورد حل اعتیاد شدید به دنبال توانبخشی باشید. اگر اعتیاد شما آنقدر بد است که می تواند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما با سایر گزینه های درمانی موفقیتی نداشته اید، به دنبال یک برنامه توان بخشی باشید.

برخی مراکز ترک اعتیاد به شما این امکان را می دهند که مدتی در یک محیط تحت نظارت باشید و از تکنولوژی و بازی دور باشید تا فرصتی برای “سم زدایی” داشته باشید. به جستجوی آنلاین یک مرکز ترک اعتیاد به بازی در نزدیکی خود بپردازید یا از پزشک خود بخواهید که یکی از آنها را توصیه کند.

حل عوارض بازی های آنلاین با عوض کردن طرز فکر

اعتیاد به بازی

به دنبال افکار وسواسی در مورد بازی نباشید. اگر به طور مداوم در مورد بازی مورد علاقه خود فکر می کنید، ممکن است معتاد باشید. در نظر بگیرید که آیا در طول روز و یا حتی شب هنگام تلاش برای خواب، وسواس دارید یا خیر. با عوض کردن مسیر فکر خود این وسواس فکری را از بین ببرید. اگر این سوال برای شما پیش آمده که آیا ویبره گوشی برای بدن ما ضرر دارد می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

علائم اعتیاد به بازی های کامپیوتری با افزایش مدت زمان بازی

اعتیاد به بازی

توجه داشته باشید که به چه میزان زمان بیشتری را برای بازی صرف می کنید. وقتی معتاد نیستید، ممکن است متوجه شوید که برای احساس رضایت باید بازی را برای مدت طولانی تر ادامه بدهید. توجه داشته باشید که هر روز چه مدت بازی خود را صرف می کنید و توجه داشته باشید که آیا زمان بازی شما طولانی تر شده است یا خیر. می توانید عوارض نشستن بیش از حد پشت میز را مطالعه کنید.

خستگی به خاطر اعتیاد به بازیهای کامپیوتری

اعتیاد به بازی

اگر اعتیاد به بازی داشته باشید پس از بازی نکردن احساس بی قراری یا تحریک پذیری دارید. درست مثل سایر اعتیادها، هنگامی که سعی در ترک یا کاهش مدت زمانی که برای بازی می کنید می توانید علائم ترک را احساس کنید. به دنبال علائمی مانند احساس تحریک پذیری، اضطراب، عصبانیت یا افسردگی وقتی نمی توانید بازی کنید، باشید.

تاثیر اعتیاد به بازی موبایل بر روی زندگی

اعتیاد به بازی

بررسی کنید که آیا بازی شما در سایر زمینه های زندگی شما مشکل ایجاد می کند. اعتیاد به ویدیو می تواند شما را از کارهایی که شما می خواهید انجام دهید مانند کار کردن، گذراندن وقت با خانواده یا مراقبت از سلامتی شما دور کند. برای آشنایی با آسیب های شبکه های اجتماعی بر افراد و خانواده مطلب ما را مطالعه کنید.

حل اعتیاد به بازی رایانه ای با بررسی زمان فعالیت ها

اعتیاد به بازی

همیشه بررسی کنید که آیا توانسته اید اعتیاد خود را قطع کنید یا ناموفق بوده اید. اگر سعی می کنید زمان بازی خود را کنار بگذارید یا آن را محدود کنید اما متوجه می شوید که بارها و بارها به آن باز می گردید این می تواند نشانه اعتیاد جدی باشد. برای پاسخ به سوال کدام امواج الکترومغناطیسی برای انسان ضرر دارند می توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

نشانه های اعتیاد به بازی

اگر بخواهیم نشانه های اعتیاد به بازی را بررسی کنیم باید به مواردی چون رفتارهای وسواسی، کمبود خاص، مشکلات فیزیکی، انزوای اجتماعی، مشکلات در مدرسه و فریبکاری اشاره کرد. ناگفته نمانئد که داشتن یکی از این مشکلات نمی تواند نشانه اعتیاد به بازی باشد اما باید رفتارها را زیر نظر داشت تا در صورت تایید شدن اعتیاد به بازی برای حل آن تلاش کرد.

رفتار وسواسی: همیشه با بازگشت به بازی و نمایش رفتارهای تحریک پذیر، بی قرار و پرخاشگرانه هنگام بازی نکردن، مشغول به بازی می باشند.

کمبود خواب: کودکانی که زیاد بازی می کنند با این مشکل مواجه هستند. این امر باعث کمبود خواب می شود که برای ذهن هایی که هنوز در حال توسعه هستند مضر است. هنگامی که آن ها مدرسه دارند، این امر بر توجه و یادگیری آنها تأثیر می گذارد. کمبود خواب آن ها همچنین باعث سردرد و احساس خستگی در طول روز می شود.

عدم فعالیت بدنی: همچنین کودکانی که بیش از حد بازی می کنند کم تحرک هستند. این منجر به سایر مشکلات سلامتی و همچنین از دست دادن فرصت رشد مغز می شود زیرا ورزش برای مغز مفید است.

سایر مشکلات جسمی: استفاده بیش از حد از ماوس یا دسته ممکن است منجر به سندرم تونل کارپال شود. سایر مشکلات بدنی از جمله خشکی چشم، سردردهای میگرنی و دردهای پشتینیز از دیگر مشکلات بازی بیش از اندازه است.

انزوای اجتماعی: بازی زیاد باعث می شود کودکان از تعامل با اعضای خانواده و دوستان فاصله بگیرند. بیشتر وقت در انزوا بودن کودک را از مهارت های اجتماعی که می تواند از کنار آمدن با دوستان بیاموزد، محروم می کند. اگرچه بازی های آنلاین عمدتاً اجتماعی هستند، مهارت هایی که بچه ها می توانند از آن بیاموزند بسیار محدود هستند زیرا آن ها تعامل چهره به چهره ندارند.

داشتن بازی به عنوان تنها تمرکز او در زندگی: کودک می تواند آنقدر وسواس بازی داشته باشد که فقط بازی به او انگیزه می دهد، تمام وقت درباره آن صحبت می کند و بیشتر تفکر خود را روی بازی می گذارد.

غفلت از فعالیت ها و مسئولیت های مدرسه: به دلیل بازی ها، برخی از بچه ها پس از مدرسه به سراغ بازی می روند. انجام ندادن کارهای خانه و گرفتن نمرات بد در مدرسه تنها برخی از مشکلات بازی بیش از اندازه است.

عدم علاقه به خواندن و سایر سرگرمی هایی که فواید آموزشی دارند: وقتی کودک بیش از حد بازی می کند، کمتر به سرگرمی های دیگر علاقه مند می شود. این سرگرمی ها که باعث می شود او از نظر فکری رشد کند بسیار برای کودک ضروری است، مانند خواندن انواع کتاب و مشغول فعالیت های خلاقانه یا مهارت های دیگر.

در مشکلات زندگی به جای مقابله با آنها فرار می کند: بعضی از بچه ها که زندگی پر استرس دارند، زندگی را یک دنیای خیالی مثل بازی در نظر گرفته و همواره فرار می کنند. با فرار بچه ها از رویارویی با مشکلات خود و پیدا کردن راه حل ها جلوگیری می کنند که این یک مهارت مهم زندگی برای رشد در زمان جوانی است.

تحریک پذیری، افسردگی و دلخوری در هنگام عدم توانایی بازی: محروم بودن از بازی برای برخی از کودکان باعث می شود که آن ها دچار مشکلات احساساتی می شوند. ایجاد میگرن و مشکلات بدنی و حتی گاهی مرگ از اتفاقاتی است که پس از بازی نکردن برای آن ها رخ می دهد.

احساس گناه برای اتلاف وقت: وقتی بچه ها این کار را بیش از حد انجام دهند، ممکن است پشیمان شوند که کاری دیگری انجام ندهند. در آینده ممکن است بدانند که آنها وقت و فرصت را هدر داده اند و این می تواند منجر به پشیمانی و احساس گناه شود.

فریبکاری: بازی بیش از حد باعث می شود کودک در مورد زمان صرف شده برای بازی های ویدئویی نسبت به پدر و مادر خود فریبکار باشد. در بعضی موارد، آن ها حتی ممکن است بازی های ویدئویی را سرقت کنند. این می تواند به مشکلات شخصیتی جدی منجر شود.

چرا بچه ها به بازی های ویدیویی معتاد می شوند؟

سازندگان بازی تلاش می کنند تا بازیکنان خود را به بازی ها متصل کنند. آنها از الگوریتم های پیش بینی شده و اصول اقتصاد رفتاری استفاده می کنند تا وضعیت گیمر در بازی را بسیار پر رنگ جلوه دهد.

بازی ها “اعتیاد آور” می شوند زیرا باعث تحریک سیستم مجازات و پاداش در مغز می شود و رفتار کودک را شکل می دهد. مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان داد که بازی های ویدیویی می توانند تأثیر مشابهی بر روی مغز کودکان مانند سوء مصرف مواد مخدر یا الکلیسم داشته باشند. قسمت تکانشی مغز که به سیستم آمیگدال-استریاتال معروف است در استفاده بیش از حد از کاربران کوچکتر و حساس تر بود به طوری که محرک های بازی ها را سریعتر پردازش می کرد.

گیمرهایی که بازی هایی با جنبه های اجتماعی را تجربه می کنند، مانند World of Warcraft، بیشتر وقت خود را صرف بازی کردن می کنند و گاه بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته – حتی بیشتر از یک کار تمام وقت را صرف بازی می کنند. عنصر اجتماعی، بازی را اجباری تر و ترک کردن آن را دشوار تر می کند. بازی های اجتماعی نیاز انسان به مسئولیت پذیری، احساس صلاحیت و احساس ارتباط با دیگران را برآورده می کند. برخی از گیمرهای آنلاین حتی احساس می کنند که “وظیفه دارند” به اینترنت وارد شوند، زیرا دیگران به آنها اعتماد دارند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۱۹ روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل اعتیاد به بازی استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه اعتیاد به بازی را با ما به اشتراک بگذارید.

)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *