پایان نامه

گام‌های اساسی برای داور شدن Peer Review در مجلات برتر دنیا:

گام‌های اساسی برای داور شدن Peer Review در مجلات برتر دنیا

1️⃣پیوستن به شبکه های پژوهشگران:

ثبت نام در شبکه های آنلاین مرتبط با زمینه خود و دوست شدن با سایر محققان همچون Researchgate می تواند بسیار مفید باشد. حتما دقت داشته باشید برای خود ORCID ID یا شناسه محقق دریافت کنید.

2️⃣ شرکت در کنفرانس ها: به کنفرانس های مرتبط با حوزه خود بروید و به صورت داوطلبانه از سردبیران در پانل یا مخاطبان شوید. با این حال بهتر است نقش های بحث و گفتگو را برای مقالات کنفرانس ها نیز بپذیرید.

3️⃣ دریافت توصیه نامه: با اساتید یا پژوهشگران برتر صحبت کنید تا در صورتی که آنها بتوانند شما را به سردبیران در زمینه شما توصیه کنند.

4️⃣آموزش نحوه داور شدن و بررسی نقادانه مقالات: در کارگاه های تخصصی یادگیری نحوه داوری شرکت کنید زیرا علاوه بر یادگیری نکات لازم، می توانید به شبکه ای از متخصصان و سردبیران دست پیدا کنید.

5️⃣با نویسندگان دیگر صحبت کنید: با پژوهشگرانی که می شناسید صحبت کرده و از آنها در خواست کنید که نام شما را به عنوان داور پیشنهادی در مراحل Submit مقاله وارد کنند.

6️⃣ مقاله چاپ کنید:

ارسال مقالات تحقیقاتی به مجلات، راه خوبی برای آشنایی با آنها است. هنگامی که مقاله شما پذیرفته شود، فرصتی مناسب برای درخواست از سردبیر برای بررسی داور شدن شماست.

7 با ویراستاران مجلات مکاتبه کنید:

با هر سردبیری که در گذشته با شما تماس داشته اید، مکاتبه کنید و به آنها اطلاع دهید که در دسترس هستید. از آنها بخواهید شما را به عنوان داور مجله پذیرش کند.

8- آگهی ها را بررسی کنید:

در برخی موارد، مجلات از طریق آگهی و یا توصیه به سایر داوران، درخواست نیاز برای افراد واجد شرایط داوری می کنند، بنابراین از جستجو دست بر ندارید.

9- به وبسایت های بررسی کننده بپیوندید:

به وبسایت Prereview برای بررسی مقاله پیش از Submit بپیوندید و محققان را در بهبود مقالات خود راهنمایی کنید.

10- به طور مستقیم با سردبیران تماس بگیرید:

به ویراستار مجلات مورد نظر ایمیل زده و حوزه مورد نظر خود را شرح دهید و از آنها بخواهید که تا شما را به لیست داوران مجله اضافه کنند. همچنین برخی از مجلات امکان ایجاد حساب کاربری رایگان و اعلام داوطلبی به عنوان داور شدن دارند. این کار به سردبیران اجازه می دهد که شما را شناخته و زمانی که به مهارتهای شما نیاز داشتند، با شما تماس بگیرند.

مزایای داور شدن Peer Review در مجلات برتر:

نخستین سوالی که برای داور شدن در مجلات بین المللی مطرح می شود، علت و مزایای این کار است. از جمله مزیت های داور شدن در مجلات برتر دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔸 با افزایش مطالعه و خواندن مقالات سایر نویسندگان، توانایی و احتمال ایجاد ایده های جدید در داور افزایش یافته و باعث پدیدار شدن طرح های نو خواهد شد.
🔸داوری مقالات موجب آشنایی افراد با زمینه های کاری جدید و نزدیک به هم می شود که یک مهارت چشمگیر محسوب می شود.
🔸دارا بودن مدرک داور بودن در مجلات بین المللی، پوان بسیار مثبتی برای اخذ گرین کارت محسوب می شود زیرا نشانی از اعتبار علمی فرد می باشد.
🔸 داوری برای یک مقاله باعث آشنایی با معیارهای یک ژورنال شده و لذا داور می تواند راهنمای سایر افراد برای ارسال مقاله به آن مجله باشد.
🔸از آنجایی که داور نگاه نقادانه به مقالات دارد، این مساله موجب افزایش کمی و کیفی مقالات بعدی داور خواهد شد.

🔸با افزایش روز افزون گروههای تحقیقای دنیا، تعداد مقاله هاي دريافتي توسط مجلات علمی چندین برابر شده است لذا، مجلات بیش از پیش به داوران دقیق و سخت کوش نیازمندند.


برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی 
پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

جهت دانلود نمونه سوالات دانشگاه پیام نور اینجا کلیک کنید.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

اگر برای نوشتن پایان نامه یا مقاله ی  خود  (از مرحله پروپوزال تا دفاع) نیاز به کمک دارید .

و در صورت نیاز به مشاور می توانید با یکی از روش های ذیل با ما  در تماس باشید .

تحلیل داده های آماری

روش های تماس:

Mobile : 09102194672  & 09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *