تحلیل داده های آماری

چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم

چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم

چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم

اما سوالی که ممکن است برای خیلی پیش اید این باشد که چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم؟ ساعد نیوز در مقاله حاضر می خواهد در این رابطه صحبت کند.

شاید یکی از مواردی که دغدغه امروزه اهالی اکادمیک و دانشگاهی های ما می باشد ارایه مقاله و چاپ ان در مجلات معتبر می باشد.

با ارایه مقاله ای که در یکی از مجلات معتبر در سطح جهان به چاپ رسیده باشد افراد می توانند رزومه تحصیلی و علمی قوی بسازند که شروعی باشد بر موفقیت های علمی آکادامیک آنها. اما سوالی که ممکن است برای خیلی پیش آید، این باشد که چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم؟

نحوه چاپ مقاله علمی

اولین قدم برای چاپ مقاله این است که مجله ای خوب و معتبر را پیدا کنیم تا ارزش چاپ شدن مقاله ما را داشته باشد.

بدین منظور  ابتدا باید پایگاه های معتبر نمایه کردن مجلات را مانند آی اس آی و اسکوپوس را بررسی کنیم و مجلاتی که در زمینه مقاله نوشته شده خود فعالیت می کنند پیدا کنیم.

همچنین باید دقت کمیم که مجله انتخابی ما مورد تایید وزارت علوم ایران باشد و در لیست ساه این وزارت خانه نباشد.

در نهایت مجله معتبر را پیدا کردیم که زمینه کاری ان با مقاله ما هماهنگی داشته باشد پس از ان باید قوانین ارایه شده توسط این مجله را از نظر ساختار نگارشی و شکل دریافت کرده و مقاله خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

این یکی از مواردی است که حتما باید مورد توجه محقیقین و نویسنده ها قرار بگیرد. بعد از اینکه مقاله با استانداردهای مجله تنظیم گردید. اقدام به سابمیت کردن و یا ارسال مقاله به ان مجله می کنیم.

در مقاله های قبلی در مورد سابمیت کردن مقاله بیشتر بحث شد.

برای فرستادن یک مقاله به یک مجله بسته به نوع مجله و امکاناتی که در اختیار ما گذاشته شده است می توان هم از طریق درگاه الکترونیکی ان مجله اقدام نمود و یا از طریق ایمیلی که در اختیارمان قرار داده شده است مقاله به مجله اراسال گردد.

مقاله ارسالی در دست داوری قرار می گیرد که این مورد طمان مشخصی به طول می انجامد و پس طی شدن این زمان و در صورتی که مقاله با استانداردهای مجله همخوانی داشته باشد و از لحاظ علمی مورد تایید داوران مقالات قرار گیرد نامه ای به نویسنده ارسال می گردد مبنی بر اینکه مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

برای برخی از مجلات ممکن است که مدت زمان مشخص دیگری طول کشد تا به صورت رسمی مقاله در مجله به چاپ رسد.

موارد گفته شده روند ساده است در جواب به این سوال که چگونه مقاله خود را به چاپ برسانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *