تحلیل داده های آماری

چگونه در مجلات وزارت بهداشت مقاله چاپ کنیم

چگونه در مجلات وزارت بهداشت مقاله چاپ کنیم

چگونه در مجلات وزارت بهداشت مقاله چاپ کنیم

یکی از معتبر ترین مجلات علمی مجلاتی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت میباشند و انتشار مقاله در این ژورنالها نیز به نوبه خود امتیاز به سزایی دارد. در این مطلب سعی کرده این همه آنچه که شما برای انتشار مقاله در مجلات وزارت بهداشت احتیاج دارید را به شما آموزش دهیم.

مجلات مورد تایید وزارت بهداشت چه مجلاتی هستند؟

مجلاتی مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند که دارای نمایه های ISI, Scopus, PubMed, Medline باشند. این نمایه ها در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت موجود هستند. مجلاتی که فاقد اعتبار وجعلی هستند نیز در سامانه فهرست نشریات نامعتبر و جعلی به آدرس http://blacklist.research.ac.ir/ توسط معاونت تحقیقات و فناوری مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی به روز می شوند. این مجلات از سامانه منبع یاب حذف می شوند و لیست مورد تایید وزارت بهداشت به روز می شود. دانشجویان رشته های پزشکی در دوره عمومی و تخصص، دانشجویان رشته های دندانپزشکی در دوره عمومی و تخصص، دانشجویان رشته های علوم پایه پزشکی برای دفاع از پایان نامه، نمره مقاله از پایان نامه، مجوز دفاع، مجوز آزمون جامع، تسویه حساب و فارغ التحصیلی، آزمون بورد تخصصی، آزمون ارتقا و عضویت هیات علمی و دریافت امتیازات لازم برای مصاحبه و به ارتقای رزومه خود نیاز به پذیرش و چاپ مقالات خود در ژورنال های ISI, Scopus, PubMed, Medline که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم پزشکی هستند دارند. لذا گروهی که دارای سابقه طولانی و مهارت کافی در امر ترجمه، پذیرش و چاپ مقالات در ژورنال های تخصصی و معتبر علوم پزشکی باشند حیاتی است.

پایگاه pubmed و medline

بزرگترین منبع استنادی برای دسترسی به منابع اطلاعاتی پزشکی و پیراپزشکی پایگاه پابمد می باشد این پایگاه به عنوان بزرگترین مرجع جمع آوری اسناد پزشکی و پیراپزشکی شناخته شده است. این ژورنال ها با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند چاپ مقاله بسیار دشوار می باشد و نیاز به تخصص زیادی دارد. داوری این ژورنالها بسیار سختگیرانه می باشد و مقاله باید کیفیت تخصصی زیادی داشته باشد تا در این ژورنال ها پذیرفته شود. مدلاین یکی از بزرگترین و معتبرترین بانکهای اطلاعاتی پزشکی جهان است که بصورت آنلاین و رایگان در اختیار همه قرار دارد. در مدلاین می توان بانک اطلاعاتی مقالات پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشتی، علوم پایه و سایر حیطه های علوم پزشکی را یافت در این بانک اطلاعاتی مقالات بیش از ۴۹۵۰ مجله معتبر پزشکی که در ۷۰ کشور جهان منتشر می شود وارد می گردد. مجموع رکوردهای این بانک اطلاعاتی بالغ بر ۱۴ میلیون مقاله از سال ۱۹۵۰ تا کنون می ‏باشد.

جهت ورود به پایگاه پابمد می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید:

تصویر

مراحل چاپ مقاله در این ژورنالها

برای اینکه بتوانید مقالات خود را در ژورنالهای معتبر چاپ کنید نیاز به طی مراحل زیر دارید:

  • ترجمه
  • ویرایش فنی و زبانی
  • پارافریز
  • اعتبار سنجی
  • انتخاب ژورنال
  • ویرایش و فرمت بندی
  • سابمیت
  • چاپ

نحوه چاپ مقاله در حوزه های پزشکی و پیراپزشکی

تک تک مراحل فوق باید انجام شوند تا مقاله به مرحله چاپ برسد و هر چه با کیفیت بالا و دقت بیشتری این کار را انجام دهید مقاله با اعتبار بیشتری در ژورنال های معتبر چاپ خواهد شد و خواهید توانست از کیفیت آنها استفاده لازم را ببرید. برای اینکه در مرحله چاپ به مشکلی برخورد نکنید و مقاله قطعا پذیرفته شود چند نکته زیر را حتما رعایت فرمایید

  • عنوان مقاله ای که برای چاپ در ژورنالهای پابمد می باشد باید کاملا ناب باشد همچنین مختصر بنویسید عناوین طولانی مناسب برای چاپ در ژورنال های پابمد نمی باشند.
  • مقاله نباید دارای محتوای تکراری باشد حتما قبل از سابمیت مقاله را پارافریز یا رفع سرقت ادبی کنید.
  • ترجمه مقاله بسیار مهم است به کیفیت ترجمه تخصصی مقالات توجه زیادی داشته باشد و تا می توانید مقاله را توسط یک مترجم متخصص و بسیار با سابقه ترجمه کنید.
  • ژورنال های پایگاه پابمد از لحاظ تخصص به ژورنال های متعددی تقسیم می شوند و اگر عنوان مقاله شما متناسب با اسکوپ مجله نباشد حتما در مرحله داوری ریجکت خواهد شد.
  • داوران ژورنالهای پابمد سختگیری زیادی در پذیرش مقالات دارند بنابر این کیفیت را در همه مراحل اصل اساسی قرار دهید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *