تحلیل داده های آماری

چگونه بدون استاد راهنما مقاله چاپ کنیم؟

چگونه بدون استاد راهنما مقاله چاپ کنیم؟

چگونه بدون استاد راهنما مقاله چاپ کنیم؟

یکی از عمده سوالات دانشجویان این است که چگونه می‌توان مقاله را به صورت فردی بدون استاد راهنما چاپ کرد. و آیا برای چاپ مقاله حتما باید استاد راهنما داشته باشیم یا خیر؟ و اگر استاد راهنما خواستیم چگونه استاد راهنما را انتخاب کنیم؟

استاد راهنما کیست؟

استاد راهنما یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه است که به پیشنهاد معاونت آموزشی دانشکده و حکم رئیس دانشکده، مسئولیت هدایت تحصیلی و راهنمایی دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف را در زمینه مشکلات آموزشی پژوهشی و فردی بر عهده می­ گیرد. این فرد وظایفی در قبال دانشجویان دارد و باید به دقت به وظایف خود رسیدگی کند. در ادامه در مورد وظایف و مسئولیت های استاد راهنما و اینکه چه اقداماتی انجام خواهد داد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

استاد راهنما چه وظایفی دارد؟

اما وظایف استاد راهنما که دانشجو بعد از انتخاب استاد راهنما چه مواردی را می تواند از وی طلب کند. استاد راهنما وظیفه راهنمایی و ارشاد دانشجویان را بر عهده دارد و باید به دقت وظایف خود را تشخیص داده و پیش ببرد. دانستن اینکه وظایف استاد راهنما چیست می ­تواند به شما کمک کند بهتر بتوانید استاد راهنما انتخاب کنید و بدانید چطور یک استاد راهنما می ­تواند به شما کمک کند. وظایف استاد راهنما به ترتیب زیر می باشد.

هر استاد راهنما وظایفی بر عهده دارد که در زیر به برخی از وظایف اشاره می کنیم

  • راهنمایی دانشجو در انتخاب و برنامه ریزی یک عنوان پژوهش که می تواند با موفقیت در زمان مورد انتظار برای رشته مربوطه خاتمه یابد
  • راهنمایی در زمینه ماهیت پژوهش و استانداردهای مورد انتظار، شامل برنامه ریزی برنامه پژوهش، منابع و متون، ملزومات مرتبط با ایمنی و سلامتی (به ویژه برای فعالیت های میدانی و آزمایشگاهی)، قوانین اخلاقی مربوطه و نیازهای احتمالی برای تایید توسط کمیته اخلاق دانشگاه، حضور مطلوب در کلاس و راهنمایی (یا هماهنگی برای راهنمایی) در تکنیک های مورد نیاز
  • نظارت به آموزش نگارش پروپوزال و گزارش های پیشرفت
  • تنظیم کردن یک برنامه زمانی واقع گرایانه برای تکمیل مراحل مختلف برنامه
  • برگزاری جلسات منظم رسمی با دانشجو برای کنترل دقیق پیشرفت. فواصل زمانی این جلسات باید با دانشجو مورد بحث قرار گیرد و به عنوان «توافق نظارت» اعلام شود.
  • در دسترس بودن برای راهنمایی کردن و فیدبک دادن
  • درخواست کار مکتوب از دانشجو، (در صورت مناسب بودن) تا اطمینان حاصل شود که دانشجو در زمان بندی توافق شده فعالیت می نماید و استرداد سریع آن همراه با نقد سودمند
  • هماهنگ نمودن فعالیت های سایر اعضای گروه نظارت و اطمینان یافتن از این که نظرات آنها در حین پیشرفت کار در فواصل زمانی منظم به نحو مناسبی به دانشجو می رسد
  • آگاه نمودن دانشجو به صورت کتبی، در صورتی که کار دانشجو ناکافی است و راهنمایی در مورد آنچه که باید انجام شود. هر گونه مشکل ادامه دار باید به رئیس دپارتمان یا دانشکده گزارش گردد.
  • کمک و هدایت دانشجو در تدوین مقاله استخراج شده از پایان نامه
  • توجیه دانشجو از نظر روند ارزشیابی پایاننامه
  • شرکت در جلسه دفاع از پایان نامه
  • تصحیح نهایی طرح پژوهشی با توجه به نظرات پیشنهادی ، رعایت آئین نگارش و ارائه تائیدیه به دانشجو
تصویر

چگونه استاد راهنما انتخاب کنیم؟

مقاله نیز یکی از مهم ترین تحقیقات و پژوهشی های هر دانشجو می باشد که اغلب نگارش آن برای دانشجویان مشکل به نظر می رسد و اقدام به انتخاب استاد راهنما و یک فرد کار بلد می کنند که این فرد به عنوان استاد راهنما باید شرایط و ویژگی هایی داشته باشد و دانشجو باید طبق شرایط و ویژگی ها استاد راهنما انتخاب کند برای انتخاب استاد راهنمای مطمئت می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • استاد راهنما می بایست از اعضای هیات علمی واحد انتخاب شود.
  • همکاری استادان در پایان نامه های کارشناسی ارشد به ترتیب با اعضاء تمام وقت، نیمه وقت و سپس مدعو اولویت بندی می­ شود.
  • دانشجو باید از تعداد پایان نامه های در دست راهنمایی و مشاوره­ ی استاد راهنمای خود مطلع باشد.
  • استاد راهنما نیز موظف است به سقف پذیرش خود دقت کند و در صورتی که ظرفیت پایان­ نامه هایی که برای راهنمایی داشت تکمیل شد، دانشجو را مطلع کند و با در نوبت قرار دادن او در کارش وقفه ایجاد نکنند.
  • استاد راهنما به پیشنهاد دانشجو و موافقت و تایید گروه تخصصی تعیین می ­شود.
  • زمانیکه می­ خواهید یک استاد راهنما انتخاب کنید این را در نظر داشته باشید که او باید شما را در زمینه موضوعی خاص و تخصصی راهنمایی کند بنابراین بهتر است در موضوع مورد نظر شما متخصص باشد.
  • استاد راهنما باید در روش شناسی تحقیق نیز متخصص باشد. او باید بتواند در تمام مراحل پایان نامه نویسی شما را هدایت کند بنابراین باید در هر بخش آن تخصص کافی داشته باشد.
  • استاد راهنما باید در حوزه علمی کاملا مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد و بتواند از لحاظ علمی شما را راهنمایی کند و اطلاعات لازم در زمینه علمی را برای شما ارائه کند.

چگونه استاد راهنما را تغییر دهیم؟

تغییر استاد راهنما به علت بازنشستگی یا تغییر شغل امری عادی قلمداد می شود. با این حال تغییر استاد راهنما به علت کدورت روابط بین فرد و استاد راهنما بسیار نادر است. شما باید رابطه مثبت و صادقانه ای با استاد خود داشته باشید. شناسایی مشکلات بالقوه امری مهم تلقی می شود.

اگر شما تصمیم به تغییر استاد راهنما دارید از طرف دانشگاه باید یک فرایند اداری طی شود. اما قبل از شروع فرایند باید به طور جدی فکر کنید. ابتدا نظرات همکاران و مربیان بپرسید. عوامل دیگری مانند منابع بودجه در نظر گرفته خواهد شد. شما باید استاد جایگزین پیدا کنید. استاد راهنمای جدید باید نسبت به موضوع مورد مطالعه اشراف کامل داشته باشد. روند تغییر سریع نیست. ممکن است گروه یا شخص سومی در مورد بروز اختلاف احتمالی شما و استاد راهنمای جدید وارد عمل شود. باید توجه نمود که فرایند تغییر استاد راهنما امری آسان نمی باشد. از این رو به شدت توصیه می کنیم در انتخاب استاد راهنما دقت لازم را داشته باشد تا احتمال تغییر را به حداقل برسانید.

  • در دسترس بودن استاد راهنما را در نظر بگیرید
  • به سخت گیری استاد راهنما اهمیت بدهید
  • پرس و جو کنید

حتما در انتخاب استاد راهنما این سه مورد را در نظر بگیرید که بعدا پشیمان نشوید و اقدام به تغییر استاد راهنما نکنید.

آیا اساتید برای استاد راهنما بودن پولی دریافت می کنند؟

اساتیدی که به عنوان استاد راهنما انتخاب می شوند علاوه بر دریافت حقوق در قبال تدریس، مبلغی را نیز به عنوان استاد راهنما دریافت می کنند.
اکنون باید دید اساتید راهنمایی که وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند، این پول را در قبال چه کاری دریافت می کنند؟ آیا وزارت علوم و رؤسای دانشگاه ها، لااقل به اندازه پولی که به این اساتید می پردازند، بر کار آنها نظارت می کنند؟
متاسفانه باید گفت که در بسیاری از دانشگاه ها نظارت بر کار اساتید به درستی انجام نمی گیرد و به همین علت نیز، برخی از اساتید به نحو احسن به انجام وظایفشان نمی پردازند و بیشترین لطمه را از این مساله دانشجویان می بینند. از این رو توصیه می کنیم سعی کنید به هیچ فردی به جز خود متکی نباشید و برای نگارش و تکمیل فرآیند نگارش دقت عمل بیشتری داشته باشید.

تصویر

چگونه بدون استاد راهنما مقاله ام را چاپ کنم؟

گاها نویسنده در نقش دانشجو و وابسته به یک موسسه می باشد که با کمک و راهنمایی های استاد راهنما به نگارش و چاپ مقاله می پردازد. اما بعضا نویسنده وابسته به سازمانی نیست و تمایل دارد به تنهایی نگارش و چاپ مقاله را انجام دهد. نویسندگانی که وابسته به سازمانی نیستند و بدون دریافت کمک از استاد راهنما می خواهند مقاله بنویسند باید تمام اقدامات لازم برای آماده سازی مقاله از نگارش تا چاپ مقاله را خودشان بر عهده بگیرند. برای اینکه خودتان به تنهایی موفق به اخذ پذیرش از مجلات معتبر شوید توصیه می کنیم موارد زیر را در نگارش و آماده سازی مقاله در نظر بگیرید:

موضوعی انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه مند باشید و بعدا از انتخاب موضوع پشیمان نشوید و چنانچه موضوع و مطالب کافی در مورد موضوع انتخابی خود پیدا نکردید اقدام به تعویض موضوع نکنید. از طرفی موضوع مقاله شما باید شرایط و ویژگی هایی داشته باشد من جمله:

  • ناب و جدید باشد و قبلا توسط نویسنده دیگری انتخاب نشده باشد.
  • کوتاه و مختصر و مفید باشد
  • در برگیرنده کلمات کلیدی باشد
  • به صورت گنگ و مبهم نباشد
  • عنوان باید جذاب و تاثیر گذار باشد
  • بهتر است قبل از انتخاب عنوان در مورد گسترده بودن موضوع و منابع تحقیق کنید.

بعد از انتخاب عنوان باید هر چه سریعتر به سراغ چهارچوب اصلی بروید و سعی کنید چهارچوب مقاله را با دقت نگارش کنید. در نگارش چهارچوب و بخش های اصلی مقاله خود نکات کلید و مواردی که عنوان شده است را رعایت کنید که مقاله کیفیت لازم را دارا باشد:

یک چهارچوب نظام مند برای تنظیم مقاله داشته باشید

برای اینکه بتوانید در یک راستا به صورت منسجم گام بردارید بهتر است برای خود یک چهارچوب اصولی تنظیم کرده باشید. بدانید که هر بخش از تحقیقات انجام شده شما مناسب کدام بخش است و کدام بخش از مقاله با این داده ها تکمیل خواهد شد. اگر برای خود چهارچوبی مشخص نکرده باشید ممکن است در مسیر سردر گم شوید و نتوانید به مقصد برسید به همین جهت بهتر است خود را در یک چهار چوب منطقی و سازمان یافته قرار دهید.

هر بخش از مقاله را به عنوان یک بخش پیچیده در نظر بگیرید که لازم به زمان دارد تا تکمیل شود. نویسنده باید در نظر داشته باشد که استاد راهنما در حوزه تکمیل مراحل مقاله نمی تواند کمکی به شما بکند بنابراین مراحل نگارش به طور کلی بر عهده خود نویسنده می باشد.

اصالت مطالب خود را حفظ کنید

یکی از دلایلی که موجب بد گمانی داوران نسبت به مقاله می باشد وجود سرقت علمی یا تشابهات علمی در مقاله می باشد کلیه مطالب و محتوای مقاله باید از اصالت و ابداع برخوردار باشند و کیفیت بسیار زیادی داشته باشند حفظ کیفیت محتوای مقاله بر عهده نویسنده است باید همه بخش ها و متون مقاله قبل از سابمیت به مقاله پارافریز و بررسی شوند تا ایرادات آن کاملا برطرف شود.

نکته: حتی اگر محتوای مقاله به قلم خودتان نوشته شده است و از اصالت آن اطمینان کامل دارید باز هم سعی کنید نسبت به پارافریز مقاله اقدام فرمایید زیرا پارافریز مقالات احتمال پذیرش مقاله را بالاتر خواهد برد. پارافریز در واقع روشی است که نویسنده از طریق آن می تواند از اصالت محتوای مقاله خود یقین حاصل نماید.

از افراد آگاه در این زمینه بخواهید تا شما را راهنمایی کنند

برای ویرایش مقاله بهتر است بی رحم باشید و اثر خود را بیرحمانه و با کیفیت زیادی ویرایش فرمایید. استاد راهنما ناشر یا هر فرد دیگری که بتواند در ویرایش محتوای مقاله با شما همکاری کند به نفع شما خواهد بود سعی کنید کیفیت مقاله را حفظ کنید و از وی بخواهید تا مقاله شما را بخواند و نکات گنگ و مبهم را به شما یادآوری کند.

و اما بعد از اینکگه نگارش مقاله به اتمام رسید باید به سزاغ مراحل چاپ مقاله بروید و فرایند چاپ و انتشار مقاله به ترتیب زیر می باشد:

  • ترجمه تخصصی

مقاله ای که باید به یک مجله تخصصی خارجی سابمیت شود باید با کیفیت طلایی ترجمه شود و کاملا تخصصی سلیس و روان ترجمه شود. ترجمه اولین و مهم ترین مرحله ای می باشد که نویسنده باید مد نظر قرار دهد و حتما با کیفیت بسیار بالا این مرحله را پیش ببرد.

تصویر
  • ویرایش اولیه مقاله

مقاله خام که توسط نویسنده نوشته شده است باید تصححی گردد و ایرادات نگارشی و دستور زبانی مقاله برطرف گردد. زمان سابمیت مقاله به مجله باید هیچ گونه ایرادات دستور زبانی و محتوایی در متن آن موجود نباشد.

  • پارافریز دقیق مقاله

مقالات باید با دقت پارافریز شوند و تشابهات علمی آنها برطرف گردد. سرقت علمی در مقالات طی سالهای اخیر اصلی ترین عامل ریجکت مقالات شناخته شده است و اعبتار مقاله را زیر سوال برده است از این رو به شدت توصیه می کنیم در نگارش مقاله پارافریز تضمینی را به هیچ وجه نادیده نگیرید.

  • انتخاب مجله مناسب

مجله باید کاملا مطابق باحوزه موضوعی و سطح کیفی مقاله باشد و چنانچه تطابق موضوعی و یا علمی با مقاله نداشته باشد اعتبار مقاله زیر سوال خواهد رفت و مقاله ریجکت خواهید شد.

  • فرمت بندی صحیح مقاله

بعد از اینکه مجله مناسب برای مقاله را انتخاب کردید باید طبق فرمت استاندارد مقاله آنرا پارافریز و فرمت بندی کنید و سعی کنید مقاله دقیقا به ساختار و فرمتی برسد که مجله تعیین کرده است.

  • سابمیت مقاله

بلا فاصله بعد از اعمال تغییرات باید مقاله را به مجله ای که انتخاب کرده اید سابمیت کنید. بعد از سابمیت توصیه می کنیم با ارسال ایمیل به سردبیر سعی کنید زمان داوری مقاله را سریعتر کنید و به صورت فوری مقاله را به مرحله سابمتی برسانید.

چنانچه همه مراحل فوق به ترتیب و با کیفیت لازم پیش ببرید یقینا مقاله شما سریعا در مجله ای که می خواهید پذیرفته خواهد شد و نیازی به استاد راهنما نمی باشد. برای اطلاع از هزینه و زمان دقیق داوری و چاپ مقاله در مجلات معتبر بایستی حین سابمیت اقدام فرمایید ارائه اطلاعات دقیق در مورد هزینه و زمان قبل از انتخاب ژورنال غیر ممکن می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و زمان دقیق چاپ مقاله در مجلات معتبر می توایند از کارشناسان مجرب و متخصص موسسه آرمان درخواست فرمایید. ارائه کلیه خدمات معرفی مجلات و چاپ مقاله در این موسسه به صورت کاملا تضمینی می باشد و با حداقل هزینه انجام می شود. هم اکنون می توانید از این لینک با کارشناسان موسسه آرمان در ارتباط باشید و به صورت رایگان در مورد شرایط چاپ مقاله اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *