پایان نامه نویسی مقاله نویسی

چاپ مقاله رایگان و تضمینی

چاپ مقاله رایگان و تضمینی

چاپ مقاله رایگان و تضمینی

رایگان و تضمینی بودن مقالات دو مقوله کاملا متفاوت میباشد که برخی از مقالات شرایط پذیرش تضمینی مقاله دارند و برخی دیگر پذیرش رایگان که باید بررسی انجام دهید که کدام یک از مقالات پذیرش رایگان و کدام یک پذیرش تضمینی انجام میدهند.

انواع مجلات و تفاوت آنها

مجلات متعددی را برای انتشار مقاله در دنیا میشناسید و به خوبی با وظیفه هر یک از ژورنالها آشنا هستید و میدانید که وظیفه اصلی مجلات انتشار مقاله در سطح جهانی و بین المللی میباشد. اما مجلات تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند و برخی داخلی و برخی دیگر بین المللی هستند. بارزترین تفاوت های بین مجلات در داخلی و خارجی بودن آنها میباشد از ویژگی های دیگری که مجلات را متمایز می کنند اعتبار آنها میباشد برخی از ژورنالها به لحاظ اعتبار بسیار بالا جز مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند و داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و به هیچ عنوان پذیرش تضمینی ندارند اما برخی دیگر از مجلات اعتبار چندان بالایی ندارند و پذیرش را به صورت تضمینی انجام میدهند. بهتر است قبل از اینکه اقدام به انتخاب مجله کنید ابتدا از مجلات معتبر شرایط پذیرش مقاله در آنها و هزینه سابمیت مطلع شوید و سپس اقدام به سابمیت مقاله کنید.

از معتبرترین مجلات داخلی و خارجی که امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار میباشند میتوان به مجلاتی از جمله isi, isc, pubmed, jcr, scopus اشاره کرد که کاملا محبوب و پرطرفدار میباشد اما تفاوت های این مجلات و اینکه کدام یک تضمینی و کدام یک رایگان میباشند به شرح زیر میباشد:

isi, jcr

موسسه تامسون رویترز دو دسته از مجلات معتبر را منتشر میکند که دسته ای دارای ایمپکت فکتور و دسته ای بدون ایمپکت فکتور هستند و مجلات این موسسه جز ژورنالهای بسیار پرطرفدار میباشند. موسسه تامسون رویترز ارزیابی بسیار سختگیرانه ای دارد و به خصوص برای مجلات jcr که دارای ایمپکت فکتور بسیار بالا میباشد تفاوت شرایط چاپ مقاله در هر یک از مجلات isi و jcr به ترتیب زیر میباشند:

isi

مجلات isi به نوبه خود جز مجلات بسیار معتبر و پر طرفدار هستند و اولین رتبه در بین مجلات بین المللی را به خود اختصاص داده اند. مجلات isi هزینه پذیرش و داوری را در ابتدای کار از نویسنده دریافت میکنند و برای پذیرش مقاله در این نوع از مجلات کاملا تضمینی میباشد و در صورت حفظ اعتبار و کیفیت مقاله یقینا پذیرفته خواهد شد. بنابراین مجلات isi پولی و تضمینی میباشند.

تصویر

jcr

همان طور که گفتیم دسته دیگری از مجلات موسسه تامسون رویترز با عنوان jcr منتشر میشوند و اعتبار بسیار بالایی دارند و اصطلاحا به این نوع از مجلات ایمپکتدار گفته میشود. پذیرش مقاله در این نوع از مجلات تضمینی نیست و داوری به مراتب سختگیرانه تر از سایر ژورنالها میباشد. اما این مجلات هیچ گونه هزینه ای بابت داوری از نویسنده دریافت نمیکنند و هزینه مورد نیاز مجله برای داوری و پذیرش از مراجعه کنندگان به مجله دریافت میشود بنابراین اگر نمیخواهید هزینه ای بابت داوری به مجلات پرداخت نمایید توصیه میکنیم از مجلات jcr کمک بگیرید که پذیرش مقاله رایگان میباشد ولی داوری بسیار سختگیرانه ای دارند.

pubmed

مجلات پابمد جز مجلات بسیار معتبر گروه پزشکی و پیراپزشکی میباشند و سالهاست جز رتبه سوم مجلات بین المللی شناخته میشوند اما این مجلات کاملا تخصصی فعالیت میکنند و خارج از حوزه پیراپزشکی مجله ای پذیرش نمیکنند داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و هزینه انتشار مقاله را از نویسنده دریافت میکنند. با اینکه داوری بسیار سختگیرانه میباشد اما شرایط پذیرش به مراتب ساده تر میباشد و به راحتی و بدون دغدغه میتوانید پذیرش را انجام دهید.

scopus

این مجلات اعتبار جهانی دارند ولی در رتبه دوم بعد از مجلات موسسه تامسون رویترز واقع شده اند و اکثرا در تمامی رشته ها مقاله پذیرش می کنند و چاپ مقاله در این ژورنالها نیز کاملا به صورت تضمینی می باشد. و قابل ذکر است که هزینه پذیرش را از خود نویسنده دریافت میکنند.

isc

مجلات داخلی isc جز مجلات پر مخاطب و پرطرفدار میباشد که این مجلات در داخل کشور اعتبار بسیار بالایی دارند و کاملا پرطرفدار هستند. اما پذیرش مقاله در این ژورنالها تضمینی نمیباشد و برای داوری و پذیرش مقاله هزینه از نویسنده دریافت میگردد.

نتیجه گیری

با مقایسه به عمل آمده در بین ژورنالهای مختلف داخلی و خارجی میتوان گفت پذیرش مقاله صرفا در مجلات داخلی تضمینی نمیباشد و مابقی مجلات به صورت کاملا تضمینی مقاله پذیرش میکنند و از طرفی تنها مجلات jcr و ایمپکتدار پذیرش رایگان دارد و برای سابمیت مقاله به سایر مجلات داخلی و خارجی مجبور به واریز هزینه هستید و باید هزینه را همراه خود مقاله به ژورنال ارسال فرمایید.

هزینه دقیق داوری و پذیرش مقاله با توجه به نوع مجلات متفاوت میباشد و هزینه های دقیق و به روز را باید از کارشناس مربوطه و یا سردبیر خود ژورنال درخواست فرمایید. هزینه ها از طرف خود ژورنال مشخص میشوند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *