تحلیل داده های آماری

چاپ مقاله در jcr چقدر هزینه دارد؟

چاپ مقاله در jcr چقدر هزینه دارد؟

چاپ مقاله در jcr چقدر هزینه دارد؟

jcr نام معتبرترین دسته از مجلات علمی بین المللی میباشد که انتشار مقاله در این مجلات تضمینی نمی‌باشد و برای انتشار مقاله در این مجلات باید نویسنده دقت عمل بسیار زیادی داشته باشد.

jcr چیست؟

برای اینکه با مقالات jcr آشنا شوید بهتر است که ابتدا پایگاه تامسون رویترز و مجلات isi را بشناسید پایگاه تامسون رویترز یکی از معتبر ترین پایگاه ها برای رونمایی از مجلات علمی در سطح دنیا میباشد این پایگاه تمامی مجلاتی را که از لحاظ سطح علمی در جهان رتبه بسیار بالایی دارند را رو نمایی میکند و چاپ مقاله در این مجلات بسیار حائز اهمیت میباشد مجلات این پایگاه برای عموم مردم با نام isi شناخته شده است و پایگاه isi را به عنوان معتبرترین و تنها ترین مجلات منتشر شده توسط این پایگاه میشناسند ولی مجلات منتشر شده در این پایگاه با ضریب تاثیر(تعداد استناداتی که به یک مقاله در بازه زمانی مشخص داده میشود)سنجیده میشود.ضریب تاثیر یا همان ایمپکت فکتور شاخصی است برای تعیین تعداد استنادات به یک مقاله و میدانید که هر چه تعداد استنادات به یک مقاله بیشتر باشد مقاله اعتبار بیشتری دارد.توسط این پایگاه هر سال دو لیست منتشر میشود که یک لیست متعلق به مجلات بدون ضریب تاثیر (isi list) و دیگری متعلق است به مجلات دارای ضریب تاثیر (jcr list) میباشد.

jcr در واقع عنوانی است برای مجلات دارای ضریب تاثیر موسسه تامسون رویترز که هم اکنون در سطح جهانی بیشترین امتیازات پژوهشی به این مجلات تعلق میگیرد و بسیار واضح است که چون اعتبار علمی این مجلات در سطح بالایی قرار دارد مقالاتی را که پذیرش میکند نیز باید در سطح بسیار بالایی قرار گرفته باشند و برای بررسی مقالات با سطح بالا داورانی سختگیر و در عین حال عادلانه مقالات ارسال شده را بررسی میکنند.بنابر این اگر در نظر دارید که مقاله خود را در این مجلات منتشر کنید حتما باید مرحله داوری را در نظر داشته باشید.

تصویر

مقاله jcr چیست؟

مقاله ای که توانسته است تمامی فیلتر های لازم را طی کند و در مجلات jcr چاپ شود مقاله jcr میگویند.داوران این مجلات سختگیری و حساسیت بسیار بالایی روی کیفیت مطالب مقاله و همچنین کیفیت ترجمه دارند بسیار واضح است که مقالاتی که در این مجلات میخواهند رو نمایی شوند باید اعتبار علمی کافی را داشته باشند.مقاله ای که به مجلات jcr سابمیت میشود باید کاملا ناب و جدید باشند و کیفیت تخصصی بسیار بالایی داشته باشند موضوعات تکراری و مقالاتی که دارای سرقت یا تشابهات ادبی هستند بدون شک ریجکت خواهند شد و همچنین انتخاب مجله نیز موضوع مهمی میباشد. گام بعدی انتخاب مجله و ویرایش مقاله میباشد که باید مناسبترین مجله را انتخاب کنید و مقاله را ویرایش کنید و به مجله مورد نظرتان سابمیت کنید تا به مرحله داوری ارسال شود. هر مجله فقط مقالاتی را پذیرش میکند که در حوزه خاصی قرار داشته باشند و اگر یک مقاله را که در حوزه های مرتبط به مجله نباشد سابمیت کنید حتما ریجکت خواهد شد و بعد از انتخاب مجله مناسب حتما باید مقاله را ویرایش کنید و فرمت آنرا تبدیل به فرمت قابل پذیرش برای مجله مورد نظرتان کنید.

ایمپکت فکتور چیست؟

مجلات JCR دارای شاخصی به نام ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر می باشند اگر به ساده ترین صورت بخواهیم ایمپکت فکتور را معرفی کنیم گفتنی است که این ضریب تاثیر تعداد استنادات به یک مقاله علمی را در یک بازه زمانی مشخص معرفی می کند. شاخص ایمپکت فاکتور برای یک ژورنال و در یک سال مشخص، از تقسیم تعداد مقالات ارجاع کننده، به مقالات منتشر شده آن ژورنال در دو سال قبل از آن، بر همه مقالات منتشر شده است که در آن ژورنال در دوره دو ساله محاسبه می شود. در ترجمه مقاله و ترجمه مقاله ISI باید تخصص و مهارت لازم را به کار گرفت. شاخص ایمپکت فاکتور کل ارجاعات به یک نشریه را محاسبه می کند و برای یک مقاله یا نویسنده تعیین نمی شود. برای آگاهی از ایمپکت فاکتور یک ژورنال از سایت های معتبر استفاده کنید تا از انتشار شاخص اشتباه و ایمپکت فاکتور دست کاری شده جلوگیری گردد.

در زیر به چند سایت معتبر برای ارزیابی ایمپکت فکتور اشاره می نماییم:

تفاوت مجلات موسسه تامسون رویترز

مجلات ISI و JCR هر دو توسط موسسه تامسون رویترز انتشار میابد اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که این تفاوت ها به ترتیب عبارتند از:

  • انتشار مقاله در مجلات علمی ISI به صورت تضمینی می باشد اما انتشار مقاله در مجلات JCR تضمینی نیست.
  • برای انتشار مقاله در مجلات ISI باید هزینه داوری پرداخت نمایید اما برای انتشار مقاله در JCR نیازی به واریز هزینه نمی باشد.
  • انتشار مقاله در مجلات ISI به صورت تضمینی می باشد اما انتشار مقاله در مجلات JCR تضمینی نیست.
  • امتیاز علمی انتشار مقاله در JCR به مراتب بیشتر از ISI می باشد.
  • زمان داوری و پذیرش مقاله در ISI کمتر از JCR می باشد.
تصویر

هزینه چاپ مقاله در مجلات jcr

چاپ مقاله در مجلات jcr هزینه ای برای نویسنده ندارد و کاملا رایگان میباشد و میتوانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای مقاله خود را با بهترین کیفیت در مجلات jcr چاپ کنید.اما نکته دیگری که وجود دارد این است که به دو صورت میتوان به مجلات موسسه isi دسرسی داشت هم به صورت رایگان و هم با پرداخت هزینه مجلاتی در این موسسه هستند که به صورت دسترسی (open acces)هستند و نویسنده مقاله موظف است که زمان چاپ هزینه ویرایش و چاپ مقاله در این مجلات را پرداخت کند که مجلات isi جز این دسته از مجلات میباشند و دسته دیگری از مجلات هستند که دسترسی به مقالاتش رایگان نیست و با پرداخت هزینه همراه است و نویسنده این مقالات موقع چاپ مقاله هزینه ای را پرداخت نمیکنند و به همین دلیل هر کس بخواهد به این مقالات استناد کند باید ابتدا هزینه آنرا واریز نماید و سپس از مقالاتش استفاده کند که مجلات jcr جز این دسته از مقالات میباشد که اصطلاحا(close access) گفته میشود.

مزایای چاپ مقاله JCR

چاپ مقاله در جی سی ار مزایای بسیار زیادی برای اساتید و دانشجویان و محققین دارد افزایش اعتبار پژوهشی کمک می کند تا همه پژوهشگران بتوانند از مزایای چاپ مقاله در این مجلات بهره لازم را ببرند از جمله مزایایی که چاپ مقاله در مجلات JCR دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد هستید با چاپ مقاله در JCR می توانید حدود 1.2 تا 2 امتیاز را کسب نمایید.
  • برای دانشجویان دوره دکتری می توان به کسب مزیت در مصاحبه ورودی آزمون دکتری اشاره کرد.
  • برای شاغلین ارتقای رتبه شغلی و در پی آن افزایش حقوق و مزایا را می توان نام برد.
  • برای جویندگان شغل های دولتی و خصوصی می توان کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی را نام برد.

افرادی که موفق به چاپ مقاله در JCR شوند به عنوان یک نخبه و پژوهشگر علمی شناخته می شوند که می توانند پروژه های بزرگ با هزینه زیاد را اخذ نمایند و بسیاری از مزایای پژوهشی دیگر که هر قشر می تواند برحسب نیاز خود از این مزایا استفاده کند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *