مقاله نویسی

چاپ فوری و تضمینی مقاله پابمد pubmed

 چاپ فوری و تضمینی مقاله پابمد pubmed

چاپ فوری و تضمینی مقاله پابمد pubmed

معتبرترین اسناد علمی دنیا در حوزه پزشکی و پیرا پزشکی را می‌توانید در پایگاه pubmed جستجو کنید. بزرگترین پایگاه رسمی علمی در دنیا می‌باشد که به انتشار متون تخصصی علمی در حوزه های تخصصی مختلف می‌پردازد. در این بخش شیوه چاپ فوری و تضمینی مقالات pubmed را برای شما عزیزان اموزش خواهیم داد.

پاب مد (Pubmed) چیست؟

اطلاعات پزشکی هر ۵ سال دوبرابر می­ شود، این مساله کار را برای افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت می ­کنند دشوار می ­سازد چرا که باید همیشه با جدیدترین اطلاعات روز پیش بروند و به منابعی دسترسی داشته باشند که به آن ها کمک می­ کند بهترین تصمیمات پزشکی را بگیرند و به روز بمانند. نام این منبع، پاب مد است.

بیست سال پیش، پاب مد یک سیستم اعتبارنامه بود که بعنوان یک درگاه آنلاین به سوی دیتابیس مدلاین (Medline) عمل می­ کرد. اما پیشرفت این سیستم موجب شد خیلی سریع به یک دیتابیس تبدیل شود.

مدلاین دیتابیس کتابخانه ملی پزشکی (NLM) است که در آن تمامی اطلاعات و مطالعات پزشکی منتشر شده در زمینه ­های مختلف وجود دارد. این دیتابیس روزانه آپدیت می­ شود و بیش از ۱۱ میلیون رفرنس در آن پیدا می ­شود که مربوط به سال­های ۱۹۶۰ به بعد هستند. در این دیتابیس بیش از ۴۰۰۰ مجله از ۷۰ کشور جهان ثبت شده است.

تعداد مقالات نمایه شده در پاب مد و رشته های تحت پوشش

تاکنون پایگاه اطلاعاتی پابمد بیش از ۱۶ میلیون مقاله و بیش از ۴۵۰۰ ژورنال های رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، علوم پایه پزشکی و غیره را در آمریکا و هفتاد کشور جهان را تحت نمایه قرار داده است.

به طور کلی این مقالات بیشتر برای دانشجویان و محققان گروه علوم پزشکی مناسب است همچنین برای دانشجویانی که تمایل به اپلای در دانشگاه های خارج از کشور و یا مصاحبه دکتری دانشگاه های علوم پزشکی دارند نیز مناسب است این افراد می توانند در انگیزه نامه یا SOP خود به مقالات خود که در پابمد نمایه شده اشاره نمایند

علاوه بر گروه علوم پزشکی برای زیست شناسی هم موثر واقع می گردد. بسیاری از مجلات در پایگاه های معتبری مانند پاب مد به رایگان منتشر می شوند. در حال حاضر پایگاه پاب مد بیش از ۳/۲۷ میلیون سند علمی را نمایه کرده است و در هر سال بیش از ۵۰۰ هزار مدرک علمی دیگر به این تعداد افزوده می شود. بنابراین حتی اگر به یک سوم الی یک پنجم از مقالات این پایگاه به صورت رایگان دسترسی داشت باشید، باز هم امکان استفاده از تعداد قابل توجهی مقاله وجود دارد. آپدیت این پایگاه از سه شنبه تا شنبه هر هفته می باشد و بیش از ۹۰ درصد مقالات آن چکیده به زبان انگلیسی دارند.

نحوه چاپ مقاله در مجلات پابمد

چاپ مقالات پزشکی و پیراپزشکی در ژورنالهای pubmed باید طبق مراحل زیر انجام شود تا در مرحله داوری هرچه سریعتر پذیرفته شود. فرآیند چاپ مقالات تخصصی pubmed به ترتیب مراحل زیر می بایست انجام شود.

ترجمه

ترجمه تخصصی مقالات و متون پزشکی و پیراپزشکی که قصد سابمیت آن به ژورنالهای معتبر pubmed را دارید باید با سطح کیفی طلایی انجام شوند و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. ترجمه متون تخصصی حوزه پیراپزشکی باید توسط مترجم متخصص و با سابقه انجام شود. داوران این ژورنالها با توجه به سختگیری بسیار بالایی که دارند توقع ترجمه نیتیو از مقالات را دارند و مقاله باید با کیفیت طلایی و هم سطح با ترجمه نیتیو انجام شود تا قابل پذیرش در این ژورنالها باشد.

ویراستاری

روشن است که وجود ایرادات در متن مقاله که شامل ایرادات دستور زبانی یا نگارشی می باشند نشان از ضعف نویسنده هستند و باید قبل از سابمیت برطرف شوند به همین جهت لزوم ویراستاری تخصصی توسط یک متخصص حرفه ای و کاربلد کاملا ضروری می باشد. ویراستاری باید به صورت تخصصی انجام شود.

پارافریز

پارافریز یا رفع سرقت علمی از مقالات تخصصی باید حتما انجام شود. مقاله اگر پارافریز نشود و مشابهت های علمی همچنان در متن آن موجود باشند یقینا ریجکت خواهد شد. مقاله باید کاملا ناب و حاصل ایده های خود محقق باشد استفاده از منابع استنادی دیگر قطعا عامل ریجکت مقاله محسوب خواهد شد.

معرفی ژورنالهای معتبر

نویسنده باید قبل از هر چیز در مورد ژورنالها مطالعه انجام دهد و باشناخت کافی مجله مورد نظرش را انتخاب کند. مجله باید هم سطح علمی با مقاله باشد و از طرفی از لحاظ حوزه موضوعی نیز متناسب باشند. انتخاب ژورنالهای مناسب برای مقاله یقینا بهترین راه دست یابی به امتیاز چاپ مقاله می باشد. انتخاب ژورنالهای معتبر و تخصصی تنها با شناخت ژورنال امکان پذیر می باشد.

فرمت بندی مقاله

ژورنالها علاوه بر سطح کیفی و حوزه موضوعی نسبت به فرمت مقاله نیز حساسیت بالایی دارند و چنانچه مقاله تبدیل به فرمت قابل تایید برای ژورنال نشود یقینا امتیاز چاپ را از دست خواهد رفت. مقالات تخصصی pubmed می بایست قبل از اینکه به ژورنال سابمیت شوند ابتدا فرمت بندی صحیح و دقیق انجام شود.

سابمیت به مجله

سابمیت مقاله به یک ژورنال می بایست توسط راههایی انجام شود که از طرف مجله تعیین شده است. در حین سابمیت مقاله بهتر است یک کاورلتر همراه مقاله سابمیت کنید و یا حین سابمیت سعی کنید با رایزنی با سردبیر ژورنال اطمینان بیشتری برای چاپ مقاله به دست آورید.

داوری

همه ژورنالها بخش داوری دارند و مقاله در این بخش توسط داروان بسیار مجرب و متخصصی بررسی خواهد شد. نتیجه بخش داوری ژورنالها نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش را مشخص خواهد کرد. داوران مقاله را از لحاظ بار علمی سطح کیفی ترجمه و سطح کیفی ویراستاری بررسی خواهند کرد و نتیجه قطعی بعد از چند هفته به شما اطلاع داده خواهد شد.

زمان داوری و زمان اخذ پذیرش بستگی به تعداد مقالاتی دارد که به ژورنال سابمیت می شوند و همچنین به ظرفیت پذیرش مقاله در ژورنال بنابراین در هر ژورنال نتیجه داوری متفاوت می باشد. بعد از سابمیت می توانید با مکاتبه با سردبیر و ارسال ایمیل برای پیگیری در روند داوری تسریع ایجاد فرمایید.

تصویر

چطور بدانیم مجله مورد نظرمان نمایه پاب مد را دارد؟

این را در نظر داشته باشید، اگر مجله ­ای نمایه Pubmed را داشته باشد و توسط پاب مد تایید شده باشد، مورد بررسی ­های بسیار پیچیده و سخت گیرانه ­ای قرار گرفته است و از هر نظر می ­تواند یک منبع معتبر برای جستجوی مقاله شما باشد.

ساده ­ترین کار اینست که به پایین ­ترین قسمت مجله یا «درباره ما» دقت کنید تا ببینید آیا لوگوی Pubmed/Pubmed Central در آن قرار گرفته است یا خیر. یا به سایت پاب مد بروید ور در قسمت More Resources به دنبال مجله مورد نظرتان بگردید.

نحوه امتیازدهی به مقالات پذیرفته یا چاپ شده در ژورنال های پابمدPubmed /مدلاین Medline

بر اساس بخش نامه وزارت بهداشت و بر اساس جدید ترین فرم مصاحبه داوطلبان دوره دکتری پژوهشی Ph.D. by Research، پذیرش مقاله در مجلات نمایه شده در ISI (web of science) ،pubmed، Scopus به شرح زیر می باشد:

  1. نویسنده اول دارای 10 امتیاز و به عنوان نفر همکار دارای 5 امتیاز است.

برای ارتقا اعضا هیئت علمی:

  • ISI دارای ضریب تاثیر IF بالای 1 و یا مدلاین دارای 7 امتیاز
  • ISI دارای ضریب تاثیر IF کوچکتر از 1 و یا پابمد یا پابمد سنترال دارای 6 امتیاز
  • ISI بدون ضریب تاثیر و Scopus دارای 5 امتیاز
  1. مجلات نمایه شده در Embase ، Cinahl، Psych Info ، Chemical Abstract Biological Abstract دارای 3.5 امتیاز
  2. مجلات نمایه شده در ساير ايندكس ها دارای 3 امتیاز

در نوع دیگری از امتیازدهی:

  • مقالات دارای ایندکس های pubmed/ medline و یا ISI-Web of Science دارای 25 امتیاز
  • مقالات دارای نمایه های Scopus, Chemical Abstract, Embase, Biological Abstracts دارای 15 امتیاز به ازای هر مقاله
  • سایر مقالات منتشر شده 10 امتیاز

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *