پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه عجین شدن با شغل ریچ و همکارانش (2010 )

پرسشنامه عجین شدن با شغل ریچ و همکارانش (2010 ) 

امروزه سازمان­ ها در محیطی پیچیده و متغیر که هر روز بر این پیچیدگی افزوده می شود، فعالیت می­کنند. پس برای افزایش بهره­وری خود و  باقی ماندن در عرصه رقابت و برای نگهداری، پرورش و برآورده ساختن نیاز های منابع انسانی خود، باید رویکرد های جدید تری را انتخاب کنند. عجین شدن به این نکته می پردازد که فرد چگونه  با مشکلات و  مسائل  مختلف  فردی  و  سازمانی  که  گریبانگیر  آن است،  کنار می آید.  کان (1990) عجين شدن با شغل را فرایند مطيع )مهارشدن) کارکنان در نقش های شغلی خود تعریف می کند. این درگيری، ابعاد مختلفی همچون: فيزیکی، شناختی و احساسی را در بر می گيرد. به نظر او عجين شدن با شغل؛ یعنی حضور روانی شاغل در زمان انجام وظيفه.  کارکنانی که باشغل خود عجین می شوند از کار خود لذت می برند، از شغلشان رضایت بیشتری دارند، نسبت به سازمان خود تعهد بالایی ابراز می کنند، روحیه مثبتی در کار نشان دارند وخسته نمی شود، تلاش بیشتری کنند، کار ها را بهتر انجام دهند و در نتیجه عملکرد شغلی اشان  بهبـود می­یابد (لنگری، سلیمان¬پورعمران و اسماعیلی¬شاد1395). 

پرسشنامه عجین شدن با شغل: این پرسشنامه توسط ریچ و همکارانش (2010 )  طراحی شده است و  دارای 18 عبارت است که  3 بعد عجین شدگی فیزیکی، شناختی و عاطفی را می سنجد.

همراه  2 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *