پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی(2001)

پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی(2001)

Questionnaire on Teacher Interaction (QTI)

معلم محور اصلی تعلیم و تربیت است که دلسوزانه فعالیت می‏کند تا مطلبی را به نحو احسنت و قابل فهم به فراگیران منتقل کند. بدیهی است که در این مسیر مهم‎‎ترین کار توانایی مدیریت و اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در سایه ارتباط خوب و مؤثر با دانش‎آموز می‎باشد چرا که ایجاد یک رابطه صحیح می تواند فضای کلاس را برای دانش آموز دوست داشتنی و جذاب کند. هدف از روش‎های اداره کلاس، فراهم کردن جوی است که در آن تدریس راحت‎تر صورت پذیرد. آنچه در اداره مؤثرکلاس درس همواره باید مد نظر باشد، اولویت تأکید بر پیشگیری از بدرفتاری، نسبت به مقیاس‎های تسکین دهنده مانند تنبیه است. مشکلات بالقوه رفتاری باید شناخته شود، تا با اعمال روش‎های صحیح در کلاس، از پیشروی آنها جلوگیری گردد. یعنی به جای استفاده مدام از تنبیه می توان با آموزش مناسب پیشگیری از رفتار غلط را جایگزین کرد. برای مدیریت کلاس، ابتدا یک ارتباط مؤثر و مناسب باید بین معلم و دانش‎آموز برقرار باشد و برای بی قراری این ارتباط مهارت‎هایی برای معلم مورد نیاز است. یک معلم توانا با بهره‎گیری از شیوه‎های متفاوت می‎تواند پل ارتباطی بین خود و دانش‎آموز را ساخته و استحکام بخشد(هاشمی، 1390).

در خلال سه دهة گذشته، موضوع روابط معلم ـ دانش آموز در محدودة مطالعات تربيتي نقش بااهميتي داشته است شواهد تجربي نشان مي دهد معلماني كه از يادگيري فراگيران حمايت مي كنند در كلاس درس با آنها رفتاري مبتني بر مساوات نشان مي دهند، به فراگيران كمك مي كنند كه تكاليف درسي را به طور كامل انجام دهند و در نهايت از طريق طرح ريزي تحركات پيوندجويانه و مبتني بر انسجام و يكپارچگي در كلاس درس، انگيزش پيشرفت فراگيران را افزايش مي دهند (عبداله پور و شکری ،1398).

پرسشنامه تعامل معلم توسط لارداسمی و کنی (2001) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 48 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه  8 مولفه رهبری، رفتار کمک کننده –دوستانه، درک کردن، مسئولیت پذیری- آزادی فراگیر، نامطمئن بودن، ناراضی بودن، تنبیه کردن و سختگیر بودن را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط عبداله پور و شکری (1398) در ایران اعتباریابی شده است.

همراه  6 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *