پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان ( MTEBI )

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان  ( MTEBI )

آیا تا كنون به این فكر كرده اید كه چرا دانش آموزان به ریاضیات علاقه نداشته و از آن فرار می كنند.چرا ریاضیات را پایه ای یاد نمی گیرند. نخستین هدف معلم كارآمد این است كه در دانش آموزان انگیزه ایجاد كند كه تلاش كنند در یادگیریشان از منابعی كه در اختیار دارند استفاده كنند و تنها به معلم متكی نباشند و دانش آموزانی كه بتوانند به چنین استقلال فكری برسند پس از اتمام تحصیل قادر خواهند بود بدون معلم به تحصیل ادامه دهند. و آنهایی كه تنها به معلم متكی بوده اند قادر به انجام این كار نیستند. معلم باتجربه می داند كه اگر بنا باشد در دانش آموزان انگیزه ایجاد كند باید مطالب بسیاری علاوه بر كتاب های درسی آموزش دهد.در مدارس همیشه با دانش آموزانی مواجه می شویم كه نیاموخته اند چگونه بخوانند كه بفهمند و بدون درك مطلب نیز علاقه بوجود نخواهد آمد.

این پرسشنامه دارای  21 سوال بوده و هدف آن ارزیابی باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان و خرده مقیاس های آن است.

همراه با  1 مقاله پایه ای رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *