پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه باورهای مذهبی جورج (1998) ( قسمت اول 33 عبارتی و قسمت دوم 15 عبارتی)

پرسشنامه باورهای مذهبی جورج (1998)  ( قسمت اول  33 عبارتی و قسمت  دوم 15 عبارتی)

اخیرا به تاثیر باورهای مذهبی در سلامت روان افراد توجه بیشتری میشود زیرا که مشخص شده باورهای مذهبی مانع ایجاد نگرش منفی و در نتیجه ایجاد اختلال تفکر و بیماریهای روانی در فرد می شود. در دهه های اخیر، مطالعه علمی دین و بررسی رابطه آن با متغیرهای روان شناختی، کانون توجه پژوهشگران مختلف قرار گرفته است. در واقع، دین نیروی روان شناختی است که می تواند روی نتایج زندگی انسانی تأثیر بگذارد. نتایج کندلر نشان داده که نگرش منفی افراد نسبت به زندگی که در اثر نداشتن باورهای مذهبی بوجود میآید موجب افزایش ریسک ایجاد بیماری های روانی می شود. دویلیام جیمز معتقد است در ایمان به خدا نیروی خارق العاده ای وجود دارد که نوعی قدرت معنوی به انسان می بخشد و در تحمل سختی های زندگی به او کمک می کند. داشتن معنا در زندگی و احساس تعلق به منبعی والا، امید به کمک خدا در شرایط مشکل زای زندگی و بهره مندی از حمایت های اجتماعی و معنوی، از جمله منابعی هستند که افراد مذهبی با بهره گیری از آن ها می توانند در رویارویی با حوادث فشارزای زندگی، آسیب کمتری را متحمل شوند. کسی که اعتقاد دارد همواره خدا با اوست و به او کمک می کند، باعث احساس مثبت به محیط اطراف خود میشود و این خود باعث بهبود بسیاری از اختلالات روانی می گرد(فکوری و همکاران، 1394).

پرسشنامه  باورهای مذهبی به سنجش جنبه هایی از اعتقادات و شعائر مذهبی می پردازد. این مقیاس بدنبال تلاش های چندگانه پارگامنت در مورد نقش مذهب در فرایند مقابله با رویدادهای منفی زندگی ساخته شده است(فکوری و همکاران، 1394).   این پرسشنامه طبق ادعای جورج (۱۹۹۸)، بدون هیچ گونه جهت گیری فرقه ای و بر اساس هیچ آئین و مذهبی ساخته شده و صرفاً محتوای آن بیان رابطه با خداوند است. پرسشنامه باورهای مذهبی، میزان اعتقاد و نزدیکی آزمودنی ها را نسبت به خدا می سنجد. مقیاس ۳۳ عبارتی، اعتقاد به خدا را می سنجد. و مقیاس 15  عبارتی، نزدیکی به خدا را می سنجد.

نسخه اصلی این پرسشنامه دارای سه قسمت مجزا که قسمت اول شامل 33 سوال،قسمت دوم شامل 15 سوال و قسمت سوم (سناریوها(شامل 10 سناریو است. در اینجا قسمت اول و دوم آورده شده است.

همراه  5 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *