پرسشنامه افسردگی کودکان CDS- تیشر و لانگ (1987 ) دو فرم ( کودک و دیگران ) هر یک 66 عبارت

پرسشنامه افسردگی کودکان CDS- تیشر و لانگ (1987 )  دو فرم ( کودک و دیگران ) هر یک 66 عبارت

 

اعتقاد بر این است که افسردگی در بزرگسالان اتفاق می افتد، کاملا ناامید میشوند یا در موارد شدید، نوجوانان – عشق یک طرفه، مشکلات با همکلاسی ها یا والدین اما در حقیقت، افسردگی حتی در میان کودکان نیز دیده می شود. علاوه بر این، اغلب اوقات این واقعیت است که والدین به طور کلی علائم افسردگی در کودکان را به شکل تنبلی، غرور، و غیره میبینند. روش های “درمان” از این “شر” معمولا بی رحمانه و تلخ هستند، که تنها وضعیت را بدتر می کند

افسردگی دوران کودکی تا حدود سال ۱۹۷۲ نادیده گرفته شده بود. پس از آن ابزارهای متفاوتی جهت ارزیابی این اختلال معرفی شدند. علاوه بر این ابزارها، برخی خرده مقیاس ها نیز فراهم شد که توسط آنها علایم افسردگی کودکان سنجیده می شود. ابزارهای سنجش افسردگی دوران کودکی، شامل اشکال مصاحبه، پرسشنامه، فهرست های مربوط به والدین، معلمین و همسالان، فهرست های رفتاری و همچنین پرسشنامه های شخصیتی است.

مقیاس افسردگی کودکان (لانگ و تیشر، 1987) یکی از مقیاس های افسردگی کودکان است که مورد توجه قرار گرفته است. مقیاس افسردگی كودكان کودکان افسرده و غیر افسرده را در نمونه های ارجاعی به خوبی تمیز می دهد (تیشر و لانگ، 1983، روتاندو و هنسلی ،1985، کازدین، 1987). این مقیاس دوشکل  دارد ( فرم کودک و فرم دیگران ) که هر یک 66 عبارت دارد. در اینجا هر دو فرم آمده است.

همراه با 1مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *