پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه استاندارد تعهد حرفه ای افراد در مسیر شغلی راتوئل(2007)

پرسشنامه استاندارد تعهد حرفه ای افراد در مسیر شغلی راتوئل(2007)

تعهد یکی از ویژگی های انسانی است که به نظر می رسد از ویژگی های فطری انسانها باشد. تعهدعاملی برای برقراری روابط اجتماعی است. در واقع روابط انسانها با یکدیگر بر پایه تعهد استوار شده است. بدون تعهد رفتارهای انسانی معنی و مفهوم خود را از دست می دهند. هر رفتاری که در موقعیتی خاص در قبال دیگری صورت می گیرد، نشانگر تعهدی است که فرد در قبال دیگران دارد. تفکر عقلانی و منطقی نیز همان است که انسان باید حقوق خویش را بشناسد و حقوق دیگران را نیز رعایت نماید. تعهد یک مفهوم ذهنی، عقلانی و منطقی است که انسانها برای عملی کردن اهدافشان و حفظ تعادل، حیات و دوام نظام اجتماعی بر پایه نیروی خود دوستی ساخته و پرداخته کرده اند. شکوفایی استعداد تعهد موجب گردیده است که انسان برای حفظ و پرورش آن هنجار هایی را با توجه به موقعیت های مختلف ابداع نماید. بنابراین تعهد یکی از ویژگی های انسانی است که در همه وجود دارد، اما همه به یک اندازه به آن پایبند نیستند. عوامل متعددی موجب می شود که میزان تعهد در افراد مختلف، متفاوت باشد؛ تحقیقات متعددی در این زمینه صورت گرفته و عواملی همچون رضایت، اعتقادات دینی، وجدان، اخلاق، فرهنگ، احساس تعلق، وضعیت اقتصادی، شخصیت، میزان تحصیلات و… بر میزان تعهد افراد دخیل دانسته اند (ساها و کومار، 2018).

چوچیان (۲۰۰۷) تعهد حرفه ای را به عنوان یک اعتقاد و پذیرش قوی ارزش های حرفه ای، تمایل به تلاش بسیار جهت ارتقای حرفه و حرفه ای شدن می باشد. پژوهشگران بیان می کنند که مفهوم تعهد حرفه ای شامل نگرانی ها و دل مشغولی های حرفه ای، صداقت، وفاداری، وظیفه شناسی، ارتباطات، بازشناسی، اعتقادات، اخلاقیات، رضایت درونی، رشد حرفه ای و درگیری حرفه ای می باشد. یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه ها است تا آنها با حس مسؤولیت و تعهد کامل به حرفه خود بپردازد و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند و عوامل متعددی موجب می شود که میزان تعهد در افراد مختلف، متفاوت در این زمینه صورت گرفته و عواملی همچون اعتقادات دینی، اخلاق، فرهنگ، احساس تعلق، وضعیت اقتصادی، میزان تحصیلات، و ویژگی های شخصیتی، عدالت کاری، وجدان کاری، تعلق سازمانی، درآمد، محل خدمت، سابقه کار، و از جمله رضایت شغلی را بر میزان تعهد افراد دخیل دانسته اند(مرادی و همکاران، ۱۳۹۲).

پرسشنامه استاندارد تعهد حرفه ای افراد در مسیر شغلی راتوئل در سال 2007 طراحی شده است و دارای 17 سوال در 2 بعد می باشد.

همراه  2 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *