پایان نامه نویسی مقاله نویسی

شیوه نگارش و چاپ مقاله ایمپکت‌دار

شیوه نگارش و چاپ مقاله ایمپکت‌دار

شیوه نگارش و چاپ مقاله ایمپکت‌دار

چاپ مقاله در ژورنالهای دارای ضریب تاثیر یا jcr به صورت رایگان می‌باشد اما داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و نویسنده باید دقت و توجه بیشتری برای چاپ مقاله در این نوع ژورنالها داشته باشد.

مجلات ایمپکتدار چه مجلاتی هستند؟

موسسه تامسون رویترز دسته ای مجلات خود را با عنوان مجلات jcr منتشر می کند که به jcr معروف هستند. این دسته از مجلات اعتبار بسیار بالاتری نسبت به سایر مجلات دارند و البته داوری سختگیرانه تری نیز دارند و اصولا مقالاتی در این ژورنالها پذیرفته میشود که سطح اعتبار علمی بسیار بالایی داشته باشند و دارای محتوای علمی قوی باشند. وجود مقاله در رزومه تحصیلی شانس موفقیت در مصاحبه دکتری و همچنین شانس پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور و گرفتن بورسیه تحصیلی را افزایش می دهد. همچنین اگر مقاله ای معتبر در رزومه خود داشته باشید می توانید موفقیت بیشتری و بهتری در آزمون ها و مصاحبه های استخدامی به دست آورید. یکی از مقالات معتبری که وجودش در رزومه تحصیلی فرد خیلی موثر خواهد بود مقالات JCR می باشد. اما ایمپکت فکتور چیست و چگونه در ژورنالها سنجیده می شود؟

از ایمپکت فاکتور برای مقایسه مجلات مختلف در یک زمینه خاص استفاده می شود و این پارامتر عملا پر استفاده ترین روش طبقه بندی ارزش مجلات علمی و آکادمیک، می باشد. به گونه ای که مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر به عنوان مجلات بهتر طبقه بندی می شوند و بسیاری از دانشگاه ها برای دخالت دادن مقاله در رتبه بندی اساتید یا دانشجویان مقادیر حداقل مورد نیاز برای ایمپکت فاکتور در نظر می گیرند. البته چون محاسبه ایمپکت فاکتور با در نظر گرفتن کل مقالات انجام می گیرد، به تنهایی برای رتبه بندی تک تک مقالات کافی نیست. پایگاه وب آو ساینس بیش از ۱۱هزار مجله علمی و علوم اجتماعی را نمایه کرده و برای آن ها پارامتر ایمپکت فاکتور را محاسبه و منتشر می کند.

تصویر

مراحل نگارش و چاپ مقاله jcr

نویسنده مقاله jcr باید قبل از هر چیز عنوان و موضوع ناب و تخصصی در نظر داشته باشد انتخاب موضوع در مرحله اول کمک می کند تا هر چه سریعتر تحقیقات را آغاز کند. بخش های یک مقاله jcr به ترتیب زیر می باشد که باید هر بحش به صورت دقیق و استاندارد در بخش مشخص شده نگارش شود.

بخش های یک مقاله jcr

  • صفحه عنوان( صفحه اول)

انتخاب عنوان مناسب برای مقاله jcr موضوع حساسی می باشد عنوان باید جدید و ناب باشد و کاملا مرتبط با موضوع باشد عنوان در اولین صفحه از تحقیق قرار خواهد گرفت که باید به صورت وسط چین(دقیقا در مرکز اولین صفحه) قرار گرفته شود.

  • یادداشت نویسنده( صفحه دوم)

صفحه بعد از عنوان صفحه یادداشت نویسنده میباشد که در سایر مقالات این بخش با عنوان (افیلیشن) معرفی شده است. در واقع صفحه ای برای معرفی نویسنده می باشد و باید اطلاعات شخصی خود از جمله: نام کامل, آدرس ایمیل, آدرس فعلی محل کار فعلی( نام دانشگاه یا موسسه) را در این صفحه بنویسد.

  • چکیده و کلمات کلیدی( صفحه سوم)

چکیده که در تمامی مقالات وجود دارد و با نحوه نگارش چکیده آشنا هستید اما تفاوتی که چکیده مقالات ایمپکت دار با سایر مقالات دارد در تعداد کلمات آن می باشد که در مجلات jcr میبایست 200 کلمه نوشته شود. همانطور که آگاه هستید وظیفه این بخش ارائه یک دید جامع به مخاطب مقاله میباشد. کلمات کلید نیز چنیدن کلمه انتخابی از منتن میباشد که در تعداد استناد به مقاله حتما موثر خواهد بود.

  • متن( شروع از صفحه چهارم)

نگارش متن اصلی مجلات jcr مقداری پیچیده می باشد و جزئیات خاصی دارد که باید با مطالعه موارد و قواعد زیر هر یک از بخش ها را به دقت و با کیفیت نگارش کنید:

در نگارش متن اصلی توجه داشته باشید که حتما از صفحات کناری یک اینچ فاصله دهید و حاشیه در نظر بگیرید ایجاد حاشیه در کناره صفحات اصلی متن ضروری می باشد و همچنین باید مطالب با فونت Times Roman و با اندازه 12 تایپ شوند. در داخل متن چنانچه از رفرنس ها یا منابع دیگر استفاده کرده باشید باید در همان جمله اشاره به نام نویسنده نیز داشته باشید. نحوه نوشتن رفرنس در داخل متن به این شکل می باشد که در داخل یک پارانتز نام نویسنده و سال انتشار مطلب را بنویسید البته باید این دو عبارت را به کمک ویرگول از هم جدا نمایید.

صفحات باید شماره گذاری داشته باشند و شماره هر صفحه می بایست در سمت راست و بالای صفحه قرار داشته باشدبه جزئیات شماره گذاری صفحات دقت داشته باشید. تیتر های اصلی مقاله را به صورت bold و خوانا بنویسید به صورتی که در مرگز صفحه قرار بگیرند. اما تیترهای فرعی را با حروف بزرگ و کوچک و در سمت چپ صفحه بنویسید. تیترهای سطوح پایین تر نیز باید با حروف بزرگ و کوچک و به شکل خمیده نوشته شوند.

تصویر

و اما در متن اصلی باید پاورقی نیز نوشته شود که نحوه نگارش پاورقی ها در چاپ مقاله jcr در پایین صفحه مربوط یاید نوشته شود و نه در پایان متن می توایند برای تنظیم پاورقی از عملگر پاورقی موجود در ورد استفاده کنید تا ترتیب شماره های آن به درستی اعمال شود.

  • ضمایم( در صورت نیاز)

در صورتی که مقاله شما نیاز به ضمیمه داشته باشد، بایستی در صفحه ای جداگانه پس از متن اصلی تحقیق و قبل از صفحه منابع به ارائه ضمایم مقاله بپردازید.

  • منابع

همه منابعی که در داخل متن استفاده کرده اید باید در این بخش آورده شوند و حتما تمامی رفرنس ها به ترتیب استفاده در متن آورده شوند. لیست منابع بایستی در یک صفحه جداگانه در پایان متن اصلی و یا پس از ضمایم (در صورت موجود بودن)، نوشته شود. نویسنده مقاله بایستی لیست تمام منابع استفاده شده در تحقیق خود را به منظور اهمیت دادن به کار محققان پیشین در پایان مقاله خود تهیه کرده باشد.

  • جداول و تصاویر

این مورد تنها برای مقالات اکسپت شده صادق است( برای ارسال مطالب به منظور چاپ مقاله jcr تصاویر بایستی در داخل متن قرار داده شوند).

همه جدول هایی که در مقاله باید وجود داشته باشند را به صورت یکجا در در پایان متن بیاورید و توجه کنید که در هر صفحه می بایست فقط یک جدول وجود داشته باشد. جداول را شماره گذاری کنید و در متن خود از شماره جدول استفاده کنید.

هر عکس بایستی به ترتیب شماره گذاری شود. شماره تصاویر در قسمت بالا و مرکز صفحه قرار داده میشود و در هر صفحه تنها یک تصویر گنجانده میشود. توجه داشته باشید که هرگاه تصاویر به این ترتیب در پایان متن مقاله پیوست داده میشوند، تصاویر داخل متن بایستی حذف شوند. برای اشاره به تصاویر در داخل متن بایستی از شماره تصویر مربوط استفاده کنید.

  • فهرست عناوین

فهرستی از عناوین موجود در متن را به ترتیب اصلی استفاده از هرکدام تهیه کنید. در این فهرست تیترهای اصلی با حروف بزرگ و به صورت bold شده و تیترهای بعدی با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک نگارش خواهند شد

تصویر

مراحل چاپ مقاله jcr

چاپ مقاله در ژورنالهای jcr رایگان می باشد و نویسنده هزینه ای بابت چاپ مقاله خود در این ژورنالها پرداخت نخواهد کرد اما ارجاع به چنین مقالاتی با پرداخت هزینه می باشد و در واقع هزینه های ناشی از چاپ مقاله از استناد کنندگان اخذ خواهد شد. برای اینکه مقاله مورد تایید داوران ژورنالها قرار گیرد و استنادات زیادی کسب کند می بایست مراحل زیرا را با دقت و کیفیت پشت سر گذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *