مقاله نویسی

شرایط پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

شرایط پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

شرایط پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

با توجه به اینکه پذیرش مقاله در مجلات معتبر داخلی به هیچ عنوان تضمینی نمی‌باشد باید مقاله سطح کیفی بسیار بالایی داشته باشد تا در این ژورنالها پذیرفته شود.

مقاله علمی پژوهشی چیست و چگونه نوشته می شود؟

مقاله علمی پژوهشی به مقاله ای گویند که در نگارش آن به جای پرداختن به نتایج تحقیقات پیشین در زمینه تحقیقاتی، به داشتن یک ایده نو و نوآوری نسبت به تحقیقات پیش پرداخته شده باشد. در واقع مقاله پژوهشی به مقاله بیس یا پایه ای اطلاق می شود که برای نگارش آن از داده های خامی که خود محقق آن ها را به دست آورده است، استفاده شده باشد. مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و هم چنین تفسیر این داده ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی ندارد.

مقاله علمی پژوهشی به رفع یک مشکل خاص اختصاص داده می شود که قبلاً درباره آن راه حلی ارائه نشده است و یا راه حل های ارائه داده شده شک برانگیز هستند. مقالات علمی پژوهشی اغلب دارای المان های تحقیقاتی به خصوصی هستند.

بخش های یک مقاله علمی پژوهشی

  • عنوان مقاله علمی پژوهشی
  • فهرست مقاله
  • معرفی یا اطلاعات پیش زمینه
  • مرور ادبیات
  • روش تحقیق
  • نتایج مقاله علمی پژوهشی
  • تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده
  • نتیجه گیری و پیشنهادات برای تحقیقات آینده
تصویر

مقالات علمی پژوهشی باید از این قالب استاندارد پیروی کنند و ساختار منحصر به فردی داشته باشند. هر مقاله علمی پژوهشی باید دارای عنوان جدید و تخصصی باشد و به هیچ عنوان عناوین تکراری قابل پذیرش در مجلات علمی پژوهشی نیستند. نویسنده مقاله علمی پژوهشی باید بداند که با قصد ترویج و توسعه یک مبحث خاصی این مقاله را نوشته است و از این رو باید در نگارش همه بخش های مقاله کیفیت را رعایت کند. هر بخش از مقالات علمی پژوهشی باید تعداد کلمات محدودی داشته باشد. و ساختار و چهارچوب استاندارد هر بخش نسبت به استاندارد اصلی تعیین شود. توصیه می کنیم قبل از شروع به نگارش مقاله علمی پژوهشی با توجه به حساسیت بالای این نوع مقالات حتما از قاعده و قوانین خاصی که تعیین شده است پیروی کنید. معمولاً مقالات علمی پژوهشی با کیفیت دارای تعداد صفحات بالایی هستند. این تعداد می تواند از 10 صفحه تا چند صد صفحه متغیر باشد. داشتن یک مقاله با تعداد صفحات کمتر از 10 صفحه برای مقالات علمی پژوهشی با توجه به بخش های کلیدی که دارد قابل باور نیست.

مجلات عملی پژوهشی داخلی چه مجلاتی هستند؟

مجلات علمی پژوهشی دسته ای مجلات هستند که مقالات علمی با اعتبار بالا را پذیرش میکنند این نوع مجلات علمی بسیار معتبر می باشند و در صدد پذیرش مقالات ناب با موضوع و محتوای ناب هستند مجلات علمی پژوهشی در دو دسته مجزا سنجیده می شوند که دسته ای از مجلات داخلی و دسته دیگر مجلات علمی پژوهشی خارجی هستند. مجلات علمی پژوهشی معتبری که طرفداران بسیاری دارند و جز دسته بسیار پرطرفدار هستند isi, isc, scopus, pubmed از این دسته فقط مجلات isc داخلی هستند و اغلب از لحاظ سطح اعتبار علمی یکسان می باشند اما تفاوت هایی که دارند در این است که مجلات داخلی به صورت فارسی مقاله پذیرش می کنند و عموما در خارج از کشور اعتبار ندارند و فقط در داخل کشور دارای اعتبار میباشند.

زمان و هزینه پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و وابسته به نوع مجله می باشد و کاملا متفاوت می باشد و باید زمان و هزینه دقیق پذیرش را از کارشناسان مجرب و متخصص حین سابمیت سوال کنید زیرا با توجه به متفاوت بودن زمان و هزینه پذیرش مقاله اطلاعات دقیق در رابطه با این موارد نمی توان گفت. نویسندگانی که تصمیم به انتشار مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی داشته باشند باید مراحل زیر را طی کنند.

مراحل چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

  • ترجمه تخصصی(برای پذیرش مقاله به مجلات خارجی)
  • ویرایش فنی ادبی مقاله رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات
  • انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله
  • ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله
  • سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

انتظار برای نتیجه داوری مقاله که نتیجه داوری مقالات در این نوع مجلات سه حالت می تواند داشته باشد:

  • مقاله پذیرفته شود.
  • مقاله ریجکت شود.
  • مقاله نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشد.

امتیازات چاپ مقاله در ژورنالهای داخلی

  • کسب امتیاز در مصاحبه آزمون دکتری با ارائه مقاله علمی پژوهشی.
  • کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و استخدامی.
  • نخبگان(یا همان دارندگان نامه پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم)می توانند از سربازی معاف شده و یا در مواردی به جای سربازی یک پروژه ی تئوری را در منزل انجام دهند.
  • در فراخوان های جذب هیئت علمی بسیاری از دانشگاه های دولتی شهرهای بزرگ و دانشگاه آزاد مراکز استان ها داشتن پذیرش و چاپ یک مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم تنها شرط پذیرش به عنوان هیئت علمی است.
  • ارتقای مرتبه برای اعضای هیئت علمی تنها با داشتن پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم به سرعت امکان پذیر است.
  • دانشجویان دکتری برای دفاع از پایان نامه ی خود می بایست نامه ی پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم را داشته باشند تا بتوانند از تز خود دفاع کنند.
  • ارتقای شغلی برای کارمندان ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی
تصویر

شرایط پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

برای چاپ مقالات علمی خود در مجلات علمی پژوهشی داخلی دارای تاییدیه وزارت علوم و وزارت بهداشت می توانید از طریق موسسه اشراق اقدام کنید کلیه خدمات این مجموعه به صورت تضمینی ارائه می گردد و احتمال پذیرش و چاپ مقاله بالاتر می رود. در ضمن با توجه اینکه این مجموعه حق رایزنی با مجلات معتبر را دارد می تواند با رایزنی و انجام مکاتبات پیاپی زمان داوری را کوتاه تر کند. 

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *