پایان نامه

سفارش نگارش و چاپ مقاله

سفارش نگارش و چاپ مقاله

سفارش نگارش و چاپ مقاله

علوم تخصصی مختلف در دنیا برای پیشرفت و گسترش نیازمند اطلاعات جدید و به روز می‌باشد که می‌بایست توسط دانشجویان و اساتید به ثبت رسند. مقالات تخصصی منبع معتبری برای انتشار تحقیقات در سطح جهانی می‌باشد.

علاقه به تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان منجربه نگارش مقالات تخصصی جدید می شود. اما یقینا این مقالات تا زمانی که در ژورنالهای معتبر و رسمی دنیا به ثبت نرسند فاقد اعتبار می باشند. اعتبار مقاله با توجه به تعداد مراجعین به مقاله سنجیده می شود. یعنی هر چقدر تعداد مراجعین به مقاله شما بیشتر باشد یقینا مقاله اعتبار بیشتری خواهد داشت. سعی کنید برای نگارش مقاله هدف خود را پیشرفت و ارتقای جامعه علمی و کمک به سطح علمی جامعه قرار دهید در این شرایط یقینا عملکرد بهتری خواهید داشت و از طرفی گامی در جهت پیشرفت علمی کشور نیز برداشته اید. امروزه مجلات تخصصی بسیاری جهت انتشار مقالات علمی در دنیا وجود دارد اما بهتر است مقاله را در یک ژورنال پرطرفدار به ثبت رسانید که توسط افراد بسیاری مشاهده گردد. مقالات علمی باید با یک سبک استاندارد خاصی نوشته شوند که این سبک رایج برای اغلب مجلات علمی معتبر می باشد. مقاله باید با دانش و تحقیقات خود دانشجو و با سبک رایج نگارش شود از طرفی می بایست برای نگارش مقاله سبک نگارش به زبان ساده و قابل در ک را انتخاب کنید.

حین نگارش مقاله در نظر داشته باشید که این مقاله قرار است در اختیار عموم محققین قرار گیرد که از این مقاله استفاده تحقیقاتی کنند. به همین جهت رعایت سبک نگارش موضوع مهمی می باشد. این نکته را مد نظر داشته باشید که برای انجام کارهای تحقیقاتی به هیچ عنوان از دیگران کمک نگیرد حاصل تحقیقات فردی خودتان به مراتب بهتر از انتشار مقالات و محتواهای بی ارزش و تکراری می باشد. صداقت موضوع مهم تری می باشد گرچه مقاله توسط دوران به دقت بررسی خواهد شد اما کلیه قوانین را جدی بگیرید. به غیر از دانش و اصلاعات فردی خود از هیچ روش دیگری نمیتوانید برای نگارش مقاله کمک بخواهید و کلیه موسساتی که در زمینه نگارش مقاله فعالیت دارند غیر قانونی و غیر اخلاقی میباشد و با در صورتی که از چنین روش هایی برای گرد آوری مقاله استفاده کنید سابقه تحصیلی و تحقیقی خود را زیر سوال خواهید برد.

تصویر

مراحل مقاله نویسی

دانشجویان عزیز که تا کنون سابقه نگارش مقالات علمی را ندارند میتوانند با مطالعه قوانین و موارد زیر شروع به نگارش مقاله کنند:

  • موضوع مقاله
  • چکیده
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • نتایج
  • بحث و تجزیه و تحلیل
  • نتیجه گیری
  • منابع

با در نظر داشتن برخی از قوانین و استاندارد ها می توانید یک مقاله تخصصی عالی ارائه کنید که قابل پذیرش در ژورنالهای معتبر و تخصصی باشد و از طرفی اعتبار بالایی داشته باشد:

برای شروع مقاله نویسی ابتدا در اختیار داشتن یک عنوان ناب و تخصصی که تکراری نباشد و از طرفی دارای کلمات کلیدی باشد الزامی می باشد. عناوین باید جدید و ناب و تخصصی باشند تا موجب جلب توجه داوران ژورنالها باشد. بعد از انتخاب عنوان باید تحقیقات تکمیل شوند و سایر اجزای مقاله به ترتیب و پشت سر هم آورده شوند. چکیده می بایست دارای 250 کلمه تخصصی باشد و چکیده چیزی فراتر از خلاصه متن یک مقاله است؛ خلاصه بازنویسی شده کل متن در جملات کوتاه تر و برای کسانی است که قبلاً متن را مطالعه کرده اند، در حالی که چکیده مختصری از گزارشات تحقیق است که مناسب افرادی است که متن را مطالعه نکرده اند و قصد دارند در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم بگیرند. با این وجود چکیده نمی تواند جایگزین مناسبی برای کل متن اصلی باشد.

بخش بعد از چکیده مقدمه می باشد مقدمه نباید طولانی باشد اما هدف اصلی در این بخش باید مطرح شود در این بخش این فرصت را دارید که به صورت زیرکانه مخاطب را برای مطالعه ادامه مقاله خود مشتاق کنید.

بعد از مقدمه بخش روش تحقیق را آغاز نمایید این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

در بخش نتیجه گیری نویسنده باید به کمک جداول و تصاویر سعی در ارائه نتیجه تحقیقاتش داشته باشد. نتایج شما هر چقدر قوی و تعداد نتیجه مقاله بیشتر باشد از دیدگاه داوران قابل اعتماد تر می باشد.

در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن ها در اختیار خواننده قرار می دهد. در این قسمت نویسنده بایستی علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای مخاطب توضیح دهد.

در کلیه تحقیقات و پژوهش ها می بایست بخش پایانی را به منابع اختصاص دهید و اشاره به کلیه منابعی که در طول تحقیق از آنها استفاده کرده اید ضروری می باشد.

بعد از اتمام مراحل نگارش مقاله توسط نویسنده باید هر چه سریعتر نسبت به انتشار آن اقدام کند. برخلاف نگارش مقاله برای انتشار مقاله می توانید از موسسات معتبر و افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید و هر چه سریعتر مقاله خود را در ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی منتشر نمایید. فرایند چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی به ترتیب زیر انجام می شود که هر مرحله نیازمند متخصص میباشد و اگر توانایی لازم برای انجام هر یک از بخش ها را ندارید می توانید از فرد متخصص در هر زمینه کمک بخواهید اما چنانچه احساس میکنید از عهده انجام آن برخواهید آمد مراحل چاپ مقاله به شرح زیر میباشد:

ترجمه

امروزه اغلب افراد دانش کافی برای مطالعه متون تخصصی و عمومی انگلیسی دارند و تقریبا ترجمه متون برای همه ممکن می باشد اما ترجمه مقالات تخصصی نیازمند دانش و اطلاعاتی فراتر از لغات انگلیسی می باشد. شما در هر زمینه ای که می خواهید ترجمه انجام دهید علاوه بر بازه لغات گسترده احتیاج به تخصص در آن زمینه دارید تا بتوانید با درک مفاهیم تخصصی معنای جملات را از یک زبان به زبانهای دیگر منتل نمایید. بنابراین چنانچه تصور می کنید دانش کافی برای ارائه مفاهیم یک متن را دارید برای ترجمه دست به کار شوید و اگر تخصص لازم را ندارید از یک مترجم متخصص کمک بگیرید.

تصویر

ویرایش محتوا و دستور زبان

نویسنده مقاله به دلیل کمبود زمان ممکن است بری ایرادات دستور زبانی و محتوایی در متن مقاله خود داشته باشد. قواعد دستور زبانی و اصول نگارشی مقاله موضوعاتی هستند که باید حتما در رابطه با آنها دقت عمل بالایی داشته باشید زیرا وجود ایرادات در متن مقاله نشان از عدم تسلط نویسنده به دستور زبان می باشد که از دیدگاه داوران ضعف محسوب می شود. این بخش را بهتر است به یک فرد با دقت و توانمند واگذار نمایید.

پارافریز

مشابهت های علمی در متن مقاله و همچنین تصاویر و نمودارها و جداول غیر اخلاقی می باشد. تمامی اطلاعاتی که در متن مقاله در ج شده است می بایست متعلق به خود نویسنده باشد در غیر اینصورت مصداق سرقت علمی خواهد بود که بسیار غیر اخلاقی می باشد و داوران با قویترین ابزارهای مشابهت یاب مقاله شما را بررسی خواهند کرد و یقینان در صورت مشاهده سرقت علمی مقاله ریجکت خواهد شد. این بخش اهمیت فراوانی دارد و باید تا حد امکان از وجود مشابهت های علمی در متن مقاله پیشگیری شود.

انتخاب ژورنال

مجلات علمی و معتبر در دنیا که مقالات تخصصی را منتشر می کنند عبارتند از isi, isc, pubmed, jcr, scopus,…. که این ژورنالها از لحاظ سطح کیفی و حوزه موضوعی متفاوت می باشند بنابراین مجله ای که انتخاب مکنید می بایست از لحاظ حوزه موضوعی و سطح کیفی متناسب با مقاله باشد. شناخت ژورنالها قبل از سابمیت الزامی می باشد چنانچه مقاله به یک ژورنال نا مربوط سابمیت شود توسط سردبیر ریجکت خواهد شد.

فرمت بندی مقاله

اگر مقالات ثبت شده در ژورنالها را بررسی کنید متوجه خواهدی شد که با یک سبک و فرمت مشخصی به چاپ رسیده اند. تمامی مجلات برای پذیرش مقاله سبک نوشتاری خاصی دارند که باید این سبک در نظر گرفته شود. نمی توانید بدون در نظر داشتن سبک مقاله آنرا سابمیت کنید و فرمت بندی قبل از سابمیت ضروری می باشد.

بررسی نهایی

برای سابمیت عجله نداشته باشید چرا که کیفیت به مراتب موضوع مهم تری می باشد. قبل از سابمیت با دقت کامل مقاله را بررسی کنتید و سپس سابمیت را انجا دهید.

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله به ژورنال ممکن است به صورت مکانیزه از طریق راههایی که سایت ژورنال در اختیار شما قرار می دهد انجام شود و همچنین ممکن است از طریق ایمیل باشد که این بستگی به ژورنال انتخابی شما دارد.

چاپ مقاله

مشخص شدن نتیجه داوری زمان خاصی ندارد و در ژورنالهای مختلف این زمان متفاوت می باشد. اما روشن است که اگر عملکر صحیح داشته باشید حتما موفق به اخذ نامه پذیرش خواهید بود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که سابمیت هم زمان مقاله به ژورنالهای مختلف غیر قانونی می باشد و باید تا مشخص نشدن نتیجه داوری اقدام به سابمیت مقاله به ژورنال دیگر نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *