روش ایجاد انگیزه در شغلی که از ان راضی هستیم!

💢 در شغلی که از آن راضی نیستید انگیزه پیدا کنید

صرف نظر از اینکه اهداف شغلی آینده شما چه چیزی هستند، باانگیزه بودن و حضور در شغل فعلی، زمانی که می‌دانید این چیزی نیست که می‌خواهید انجام دهید، دشوار است. ممکن است شما همیشه عاشق کار خود نباشید، اما می‌توانید انگیزه لازم برای انجام وظایف در محل کارتان را پیدا کنید.

آیا در حال حاضر برای انجام کار خود با مشکل مواجه هستید؟ اگر این‌گونه است؛ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در پیدا کردن انگیزه کاری کمک می‌کند:

1⃣ ذهنتان را روی هدف خود نگه دارید

بهترین راه برای ماندن در کار، این است که بدانید چرا این کار را انجام می‌دهید و هدفتان به طور کامل مشخص باشد. حتی اگر فکر می‌کنید کسب درآمد هدف اصلی شما است، باید عمیق‌تر فکر کنید و از خودتان بپرسید چرا.
چرا کسب پول بیشتر برای شما مهم است؟ آیا به خاطر حمایت از خانواده‌تان است؟ یا دلیل آن این است که برای کسب پول بیشتر به منظور ساختن کسب‌وکار خود تلاش می‌کنید؟ ریشه دلیل انجام کار خود را پیدا کنید و این هدف تبدیل به انگیزه شما در کار می‌شود.

2⃣ جنبه‌ی مثبت موقعیت خود را پیدا کنید

مهم نیست که چه حرفه‌ای دارید، هر شغلی دارای جنبه‌های مثبتی است. کار شما چه برای کمک به دیگران، با ایجاد ارزش در کسب‌وکار خود و چه برای برقراری ارتباط با افراد هوشمند باشد، مطمئن باشید چیزی در کار خود پیدا خواهید کرد که آن را دوست دارید.
وقتی احساس ناامیدی یا نارضایتی می‌کنید، به فهرستی از چیزهایی که در شغل خود به آن‌ها علاقه دارید نگاه کرده و تمرکز خود را بر روی آن‌ها قرار دهید.

3⃣ بر اهداف خود و اینکه چگونه کارتان به شما کمک می‌کند تا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، تمرکز داشته باشید

اگر در کار خود احساس ناکارآمدی می‌کنید، موضع بعدی خود را پیدا کرده و برای چگونگی رسیدن به آنجا نقشه ایجاد کنید. انجام این کار به شما یادآوری می‌کند که هدف کلی‌تان همین کاری است که در حال حاضر انجام می‌دهید.
در نهایت، در حالی که برنامه خروج خود را برنامه ریزی می‌کنید، در صورت لزوم، فهرستی از اهداف یا هدف اصلی شغل فعلی خود داشته باشید تا به شما یادآوری شود که به دنبال چه چیزی بودید. به طوری که همیشه به یاد خواهید آورد که شغل خود را دوست ندارید، اما در حال حاضر انجام آن برای شما ضروری است.

4⃣ با دستیابی به وظایف کوچک در کار احساس موفقیت کنید

مهم نیست که به چه میزان از شغل خود بیزار هستید؛ دستیابی به موفقیت، با انجام وظایف مربوط به کار، و شناخته و تشویق شدن برای آن موجب هیجان شما می‌شود.
با دستیابی به وظایف کوچک و ساده، احساس موفقیت را در خود ایجاد کنید. هنگامی‌که می‌بینید که در کار خود موفق هستید، تمایل بیشتری برای آن خواهید داشت. با دستیابی به موفقیت، تمایل بیشتری برای کار خود خواهید داشت و اگر مشکلی در ایجاد انگیزه در شغلی که به آن علاقه ندارید وجود دارد، این یک راه عالی برای بازگشت به مسیر است.

5⃣ کیفیت احساسی خود را بالا نگه دارید

حتی اگر عاشق شغل خود باشید، در صورتی که کیفیت احساسی‌تان پایین باشد، عملکرد خوبی نخواهید داشت.
قبل از رفتن به کار و حتی در طول روز، سعی کنید بهترین کیفیت احساسی را داشته باشید. شما می‌توانید این کار را با نزدیک شدن به همکارانی که دوست دارید یا کمک به آن‌ها و با صحبت کردن با یک دوست، انجام دهید. مراقبت کردن از خود تأثیر زیادی بر کارتان می‌گذارد. توجه داشته باشید که اگر خوشحال باشید، به خوبی کار خواهید کرد.

  • ✏️ منبع: Lifehack

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *