تحلیل داده های آماری

راهنمای جامع فونت و سایز مقالات علمی پژوهشی

راهنمای جامع فونت و سایز مقالات علمی پژوهشی

راهنمای جامع فونت و سایز مقالات علمی پژوهشی

انتخاب فونت و سایز مناسب برای مقاله از جمله مشکلاتی است که محققین با آن مواجه می‌شوند. همچنین جز جزئیاتی است که توسط داوران حتما بررسی خواهد شد با توجه به اهمیت فونت و سایز نوشته ها این مطلب را به آموزش فونت و سایز مقاله اختصاص داده ایم.

فونت و سایز مقاله

محققین اغلب در رابطه با نحوه نگارش بخش های مقاله و چهارچوب مقاله اطلاعات دانش کافی دارند و مسئله ای که در اارئه مقاله برای آنها پیش می آید فونت و سایز محتوای مقاله و نحوه قرار گیربی تصاویر و جداول می باشد. شاید در نگاه اول به مقاله گمان کنید که این موارد اهمیت چندانی ندارند و مهم محتوای علمی مقاله می باشد. اما این تصور سالهاست منقضی شده و امروزه یک مقاله علمی نه تنها از لحاظ محتوای علمی بلکه از لحاظ ساختاری فونت و سایز و حتی جزئیات بسیار کوچک سنجیده می شود و نمی توان حتی کوچکترین و جزئی ترین تغییری در مقاله ایجاد کرد که در قوانین و چهارچوب مقاله نباشد از این رو محقق باید بعد از این محتوای علمی مقاله خود ا به بهترین نحو به پایان رساند سعی در اعمال تغییرات ظاهری مقاله کند و مقاله را با چهارچوب و استاندارد معین شده از طرف ژورنال بررسی و اصلاح کند. هیچ بخش از مقاله را نمی توان سرخود در یک بخش دیگر قرار داد برای آشنایی دقیق با مسائل جزئی مقاله نویسی این مطلب برای شما عزیزان گرد آوری شده است که بتوانید برای اصلاح جزئیات بهترین عملکرد را داشته باشید که از دیدگاه داوران قابل پذیرش باشد.

اگر بخواهیم دقیق تر اشاره کنیم داوران به هیچ مسئله کوچک جزئی بی توجه نیستند و فونت و سایز و ایرادات دستور زبانی و نگارشی از جمله عوامل ریجکت مقاله بوده اند. چه بسا که در سالهای اخیر مقالات با دارا بودن محتوای علمی بسیار قوی به دلیل مسائل جزئی اعم از ترجمه و ایرادات دستور زبانی و فرمت ریجکت شده اند. داوری فیلتری برای سنجش مقالات از لحاظ محتوایی و ساختاری می باشد. از طرفی فونت و سایز اهمیت ویژه ای دارد زیرا هر مجله فرمت به خصوصی برای مقالات خود در نظر گرفته است که باید همه مقالات از این فرمت پیروی کنند این فرمت جهت ایجاد نظم و انسجام بیشتر بین مقالات یک ژورنال می باشد.

تصویر

فونت و سایز بخش های مختلف مقاله

  • عنوان چكيده و كلمات كليدي با فونت فارسي (B Nazanin, 11pt, Bold) و متن چكيده و متن كلمه­هاي كليدي با فونت فارسي B Nazanin, 11pt)) و عبارات انگليسي با فونت (Times New Roman, 10pt) و با فاصله خطوط single نگارش شوند.
  • برای نگارش مقالات فارسي، در تهيه متن اصلي مقاله از فونت (B Nazanin, 12pt) برای متن فارسی و فونت (Times New Roman, 11pt) برای عبارات انگلیسی و فاصله خطوط 1.15 single و به صورت Justify Low تراز شده، استفاده گردد.
  • متن مقاله به صورت تک ستوني و با حاشيه‏ي نرمال نرم­افزار Word ( 54/2 سانتيمتر از طرفین، بالا و پايين) تهيه گردد. تيترهاي سطح اول با فونت (B Nazanin 14pt, Bold)، عناوين سطح دوم با فونت (B Nazanin 12pt, Bold)، عناوين سطح سوم و بیشتر با فونت (B Nazanin 12pt, Italic)، با فاصله پاراگرافي از خط بعدي و بخش قبلي، نوشته شوند.
  • براي پانويس­ها[1] از فونت فارسي (B Nazanin, 10pt) و فونت انگليسي (Times New Roman, 10pt) و با فاصله خط single استفاده شود و بر اساس زبان پانويس راست چين يا چپ چين شده و براي هر صفحه از 1 شماره­گذاري شوند. نیازی به شماره‏گذاری صفحات نمی ‏باشد.
  • كليه عبارات و معادلات رياضي بايد با استفاده از امكان Insert Equation نرم­افزار Word و با اندازه فونت 11pt نگارش شوند.
  • جداول با تراز راست به چپ ايجاد شود. متن جداول با فونت فارسي (B Nazanin, 11pt) و فونت انگليسي (Times New Roman, 10pt) و با فاصله خطوط single نگارش مي­شود.
  • در جداولي كه داراي داده­هاي فارسي هستند از نظر افقي در مركز هر خانه جدول، و داده­هاي ستون اول به صورت راست چين و داده ­هاي بقيه­ ي ستون­ها به صورت وسط چين نوشته شوند.

البته این نوع فونت و سایز برای مقالات فارسی می باشند افرادی که مقاله خود را به قصد سابمیت به ژورنالهای معتبر و خارجی نگارش کرده اند و تمایل به سایمت دارند برای دستیابی به فرمت و فونت و سایز مقاله می توانند به سایت رسمی ژورنال مراجعه فرمایند. ما در این بخش آدرس رسمی ژورنالهای علمی معتبر در دنیا را برای شما گرد آوری کرده ایم که می توانید با مراجعه به سایت فونت و سایز مقاله خود را اصلاح فرمایید.

چنانچه گمان می کنید از عهده فرمت بندی مقالات بر نخواهید آمد می توانید از موسسات معتبر که در زمینه ارائه خدمات فرمت بندی تضمینی مقالات فعالیت دارند همکاری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *