دانه خار مریم

خواص درمانی خار مریم (گیاه کبد)

خواص دارویی درمانی خار مریم

ترکیبات شیمیایی گیاه خار مریم

مهمترین خواص خار مریم

 خار مریم به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی موجود در طبیعیت است در اینجا به  بررسی خواص خار مریم به عنوان یک گیاه دارویی مقوی برای کبد بپردازیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

به علت فلاونوئیدی به نام سیلی مارین خار مریم مشهور به اثرات سم زدایی درکبد شناخته می شود. مطالعه ای در سال 2017 تایید می کند که می تواند به تسریع فرآیند التیام در کبد کمک کند، مقدار زیادی از آسیب ناشی از نوشیدن بیش از حد و یا دیگر رفتارهای آسیب رسان در کبد، از جمله سیروز را خنثی کند. هم چنین ممکن است از بیماری هایی مثل سندرم کبد چرب، یرقان و هپاتیت جلوگیری کند؛ با این حال، تحقیقات بیشتری برای مطالعه پتانسیل درمانی گیاه دارویی لازم است.

خواص درمانی خار مریم

ترکیب آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و سیلیمارین در عصاره خار مریم می تواند در راستای تنظیم مقادیر انسولین و حفظ سطح قند خون حتی برای افراد مبتلا به دیابت مناسب باشد.

عصاره ی خار مریم حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب مفید و امگا 3 است که برای حفظ سلامت قلب ضروری است اسیدهای چرب امگا 3 می توانند سطح کلسترول بدن را متعادل نگه دارند، که می تواند از ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری کند، بنابراین خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

خواص خار مریم

به نظر می رسد عصاره خار مریم می تواند اثر مهاری بر رشد سلول های سرطانی و تومورهای پوست داشته باشد و همچنین می تواند به جلوگیری از رشد سرطانی پروستات، پستان و کبد کمک کند. این یک ضد التهاب است، به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند، خون را پاک می کند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. سیلیمارین موجود در عصاره لیپوپروتئین با چگالی کم ( یا کلسترول بد)، کلسترول کل و تری گلیسرید در بدن را بهبود می بخشد.

با تمیز کردن بدن از متابولیک، خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا، کلیه ها و طحال کمک می کند و از خطر جلوگیری سنگ صفرا می کند. از مهمترین خواص خار مریم به کاهش التهاب ناشی از مقدار آنتی اکسیدان غنی آن کمک می کند هم چنین از پیری پوست جلوگیری می کند و درخشندگی طبیعی آن را نمایان می کند. در تحقیقی که در سال 2016 بر روی موش ها انجام شد، سیلیمارین موجود در خارمریم مشهور است که کاهش وزن را ترویج می کند.

همچنین لازم است توجه فرمایید:

برای تشکیل ماده موثره در گیاهان دارویی باید آن ها تحت شرایط سخت مانند نور زیاد، کمبود آب و … قرار بگیرند، پس گیاهانی که در شرایط گلخانه ای یا در مزرعه کشت می شوند مناسب دارو نمی باشند و ماده موثره یا در آن ها وجود ندارد یا اینکه بسیار کم است و اثر دارویی ندارد. لذا برای دستیابی به گیاهان دارویی اصل باید به دل کوه، دشت و صحرا زد و از چنین جاهایی این گیاهان را با اصول مناسب برداشت کرد.

با توجه به اینکه این امکان برای بسیاری از افراد وجود ندارد ما سعی می کنیم این امکان را فراهم کنیم و گیاهانی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی (از نظر وجود ماده موثره) بلاواسطه و بصورت مستقیم بدست مصرف کننده برسانیم.

 پس  موادی که اینجا در معرض فروش قرار می گیرند: 1- 100% طبیعی و کوهی اند 2- کم ترین دست انسان به آن ها خورده 3- قیمت بسیار پایینی دارند.

از تولید به مصرف 

ما این امکان را فراهم کرده ایم در زیر می توانید تخم یا گیاه خشک این گیاه درمانی فوق العاده را سفارش و جلو درب منزلتان دریافت نمایید. 

با خرید حداقل 200هزار تومان ارسال به سراسر ایران رایگان است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *