تأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​

تأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​

منیزیم عنصر بسیار مهمی است که وظایف بسیاری در بدنمان به عهده دارد از حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن تا کاهش خطر حمله قلبی، ولی متاسفانه به دلیل آن‌که رژیم غذایی ما سرشار از غذاهای آماده و فرآوری‌ شده است، بندرت می‌توانیم مقدار مناسب منیزیم مورد نیازمان را دریافت کنیم.

در اینجا مواد غذایی سرشار از منیزیم معرفی می‌شوند. با توجه به این‌که برخی منابع منیزیم مانند بادام برزیلی در ایران کمتر در دسترس قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم منابع در دسترس‌تر را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن

دانه سویا
این دانه گیاهی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای آمینه است. بنابراین منبع غذایی خوبی برای گیاهخواران است. تعداد کمی از ما می‌دانیم که فقط نصف فنجان سویای خشک تفت‌داده، می‌تواند تقریبا نصف منیزیم مورد نیاز روزانه بدنمان را تامین کند. بنابراین دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید، به‌جای تنقلات شیرین ، مقداری دانه سویا بخورید.

رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن

سبزی‌های سبزبرگ تیره
سبزیجات سبزبرگ مواد فوق‌العاده‌ای هستند، زیرا مقادیر بالایی آهن، ویتامین و منیزیم دارند. سعی کنید روش‌های آشپزی کم‌چرب، بخارپز یا آب‌پز در زمان کوتاه را به‌جای سرخ‌کردن در کره به کار ببرید. برگ‌های کلم، برگ چغندر و کلم‌پیچ منابع عالی ویتامین هستند. می‌توانید برگ‌های جوان را به‌صورت خام در سالاد استفاده کنید.

رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن
  • موز
  • ​یک موز به طور متوسط حدود31 میلی‌گرم منیزیم ​دارد . این میوه علاوه بر آن می تواند 100 کالری برای بدن انسان ​انرژی تولید کند .
  • می‌توانید موز را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا یخ‌نوش (smoothie) عالی داشته باشید یا ​​با ماست یا شیر آن را مخلوط کنید و یک شیرموز کم‌چرب ولی سرشار از منیزیم را نوش​جان کنید.
رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن

شکلات تلخ
شکلات تلخ احتمالا خوشمزه‌ترین خوراکی فهرست خوردنی های منیزیم دار است؛ شکلات شیری یا نیمه‌شیرین سرشار از شکر بوده و ضررش بیشتر از مزایایش است اما هر تخته 41 گرمی شکلات تلخ حدود 13 میلی‌گرم منیزیم دارد.
بنابراین هر روز تکه بسیار کوچکی از آن را بخورید تا از فواید ​آن بهره بیشتری ببرید.

رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن

بادام برزیلی
بادام برزیلی​​ در اعماق جنگل‌های آمازون رشد می‌کند و نصف فنجان آن حدود 250 میلی‌گرم منیزیم دارد که بیش از 60 درصد نیاز روزانه منیزیم را تامین می‌کند. بد نیست بانید کالری بادام برزیلی بالاست، نصف فنجان آن 460 کالری دارد.
بنابراین افرادی که مراقب وزنشان هستند، باید بخش کوچکی از منیزیم دریافتی‌شان از بادام برزیلی تامین شود.

رژیم غذایی, دستگاه ایمنی بدن

ماهی
ماهی​ کمتر از گوشت کالری دارد و حاوی اسیدهای چرب امگا3 هم هست که نوعی کلسترول خوب محسوب می​شود​ و ویتامین D دارد. برخی از ماهی‌ها مثل هالیبوت، ماهی آزاد، گورماهی (ماهی ماکرال یا ماکرو یا اسقمری) و ماهی تن سرشار از منیزیم هستند.

نصف فیله ماهی آزاد 53 میلی‌گرم منیزیم دارد و نصف فیله هالیبوت حاوی 170 میلی‌گرم منیزیم است.

برگرفته از: jamejamonline.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *