مقاله نویسی

افیلیشن چیست و نحوه نوشتن افیلیشن در مقاله

افیلیشن چیست و نحوه نوشتن افیلیشن در مقاله

افیلیشن چیست و نحوه نوشتن افیلیشن در مقاله

افیلیشن بخش مهمی از مقالات میباشد و معرفی نویسندگان مقاله در این قسمت باید انجام پذیرد ترتیب نوشتن اسامی و چگونگی نوشتن آنها موضوعی است که میتوانید از این بخش مطالعه فرمایید.

افیلیشن (Affiliation) چیست؟

بخش افیلیشن یا معرفی نویسندگان که یکی از بخش های مهم مقاله است در این قسمت باید اسامی و وابستگی های نویسندگان مطرح گردد. مقاله ممکن است یک یا چند نویسنده داشته باشد که مشخصات همه نویسندگان به ترتیب باید در این بخش قید شود. رعایت اصول نگارش افلیشن هرچندبسیار ساده است ولی گاها به دلیل سهل انگاری اشتباه نوشته می شود. در زبان انگلیسی نوشتن آدرس برعکس زبان فارسی می باشد به عبارت دیگر ما از استان، شهر، خیابان و کوچه شروع می کنیم اما در زبان انگلیسی نگارش آدرس از کوچه، خیابان، شهر و استان شروع می شود. این نوع ترتیب نوشتن در افیلیشن هم صدق می کند. البته باید مد نظر داشته باشید که نحوه نوشتن افیلیشن برای دانشگاهها و مجلات مختلف متفاوت میباشد ما در این بخش شیوه استاندارد و رایج افیلیشن نویسی را برای شما آموزش خواهیم داد.

تصویر

اصول نوشتن مولف یا مولفان پژوهش

  1. ابتدا نام، اولين حرف از نام مياني و سپس نام خانوادگي نوشته شود.
  2. از ذکر القاب نظیر دکتر، مهندس، استاد، پروفسور، مدیرعامل، رئیس و نظایر این خودداری شود.
  3. در مقالاتی که بیش از یک نفر نویسنده دارد، نویسنده مسئول باید با علامت * مشخص گردد، در غیر اینصورت نفر اول به عنوان نویسنده مسئول به حساب خواهد آمد.
  4. وابستگی سازمانی (affiliation) مؤلفان با شماره های جداگانه برای هریک از آن ها مشخص شود.

نحوه تقسیم بندی امتیازات مولف یا مولفان پژوهش

به طور معمول نفر اول هر پژوهش امتیاز کامل از مقاله می برد. البته با اضافه شدن نام هر نویسنده جدید، بخشی از نمره نفر اول کاهش می یابد. همچنین باید توجه شود که امتیاز نفر اول و نویسنده مسئول مقاله یکی نمی باشد. نفر اول معمولاً بالاترین جایگاه را در بین نویسندگان یک مقاله دارد و نویسنده مسئول صرفاً به عنوان مسئول مکاتبات در نظر گرفته می شود.

تصویر

همانطور که از جدول فوق مشاهده میکنید امتیاز نویسنده اول بیشتر از همه نویسندگان میباشد اما بقیه نیز امتیازاتی خواهند داشت. سوالی که اغلب برای نویسندگان مقالات پیش می آید ترتیب نوشتن اسامی میباشد که نمیدانند نام کدام یک باید در اولیت قرار گیرد و نام کدام نویسنده باید ابتدا مطرح شود.

تصویر

ترتیب نوشتن اسامی نویسندگان

تا به امروز اطلاعات دقیقی توسط هیچ نشریه ای در رابطه با ترتیب نوشتن اسامی ارائه نشده است و ترتیب و قانون خاصی برای نوشتن اسامی نویسندگان وجود ندارد فقط باید نقش ها مشخص گردد برای مثال نویسنده اصلی باید با علایم خاصی مشخص شود و از بقیه نویسندگان قابل تشخیص باشد. برخی نویسندگان ترجیح میدهند برای جلوگیری از سوئ تفاهم و جلوگیری از مشاجرات اسامی را به ترتیب حرفو الفبا مینویسند. البته این نیز قاعده خاصی ندارد و کاملا توافقی میباشد. به نظر می رسد که این شیوه در حوزه ریاضیات عمومی باشد. همچنین در مورد بعضی از پژوهشگران که به طور مکرر همکاری می کنند، اسامی آنها به نوبت در ابتدا فهرست بندی می شود.البته ترتیب حروف الفبا نیز غالبا روش درستی برای همه مقالات نمیباشد زیر ترتیب حروف الفبا و اسامی در زبانهای مختلف متفاوت میباشد و ممکن است در تغییر زبان و ترجمه ترتیب از بین برود. از طرفی برای نوشتن اسامی نویسندگان نیازی به اشاره به عناوین و القاب نمیباشد. عناوینی نظیر Dr (دکتر) (شما می دانید که B.S چه معنی می دهد، M.S یا Ph.D نیز همین طور) اما بیشتر ژورنال های پزشکی مطمئناً درجات علمی را پس از اسامی اشاره می کنند. اما حتی در ژورنال های پزشکی، درجات علمی در بخش مراجع اشاره نمی شوند. نویسندگان باید به دستورالعمل های ژورنال برای مولفین و نکات جدید در مورد کاربرد ترجیهی توجه کنند.

نمونه نوشتن نشانی ها یا افیلیشن های صحیح در دانشگاه های ایران به زبان انگلیسی در مقالات ISI

طبق آیین نامه نگارش مقالات وزارت علوم:

Department of …, Faculty of …, University of…., …, Iran
Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran
Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی:

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran
Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

نحوه نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به فارسی:

مرتبه علمی، نام گروه علمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ۱۹۳۹۵-۳۶۹۷ ، تهران، ایران

نحوه نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به انگلیسی:

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *