پایان نامه

اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال مقطع دکتری

پروپوزال مقطع دکتری

اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال مقطع دکتری
پروپوزال مقطع دکتری

در این مقاله از بر آن شدیم تا اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال مقطع دکترا که ممکن است دانشجویان و دانشگاهیان به آن دچار شوند را بیان کرده و آن ها را بیشتر بررسی کنیم.

نوشتن یک پروپوزال خوب و قوی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری بسیار اهمیت پیدا می کند.

از طرفی هر گونه شروع به کار انجام تحقیق ونوشتن رساله دکتری در دانشگاه های داخلی و خارجی منوط به تصویب شدن و تاییده گرفتن پروپوزال رساله شما از طرف دانشگاه می باشد و از طرفی دیگر خیلی از پذیرش های دکترای خارج از کشور اگر پروپوزال ارایه شده شما قوی باشد می تواند به راحتی و بر مبنای آن رخ دهد.

بدین منظر در این مقاله از ساعدنیوز بر آن شدیم تا اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال که ممکن است دانشجویان و دانشگاهیان به ان دچار شوند را بیان کرده و آن ها را بیشتر بررسی کنیم.

اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال 

نوشتن پروپوزال در دوره های دکتری بسیار اهیمت دارد. مخصوصا اگر بخواهید پذیرش از دانشگاه خارجی بگیرید. دیده شده دانشجویانی بوده اند که معیارهای ورود به دوره دکترای دانشگاه خارجی را دارا بوده اند ولی به دلیل اینکه پروپوزالی که ارایه کرده اند ضعیف بوده است در دوره های دکترای این دانشگاه ها پذیرفته نشده اند.

برای اینکه از این اتقاق جلوگیری شود و پروپوزالی قوی نوشته شود باید اشکالات احتمالی در نوشتن پروپوزال مقطع دکتری را بشناسیم و از آن ها دوری کنیم.

اولین اشکالی که دانشجویان در نوشتن پروپوزال دچارش می شوند این است که ایده اصلی را کامل و واضح نمی نویسند. مطمئن شوید که به عنوان محقق ایده اصلی پروژه، سوالات اساسی و مسئله تحقیق به صورتی کامل و با تفصیل نوشته شود. موضوعی که انتخاب می کنید باید ترغیب کننده باشد و خوانند را وادار کند تا ما بقی پروپوزال را کامل بخواند. در مراحل اولیه کار و نوشتن پروپوزال وقت کافی برای مطرح کردن سوال های تحقیق اختصاص دهید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از ارسال پروپوزال خود با هیئت داوران و اساتید آن جا آشنایی کامل داشته باشید و در مورد واحد دانشگاهی مربوطه اطلاعات کافی به دست آوردید.

بسیار اهیمت دارد که قبل از شروع به کار با اساتید راهنما و مشاور خود آشنا شده و پروپوزال را با تایید و هماهنگی آن ها پر کنید.

ساختار و فرمت پروپوزال شما باید رسمی و شکیل باشد و نباید ساختاری درهم برهم و بی نظم داشته باشد. دید اولیه ای از یک پروپوزال بی نظم و در هم ریخته بسیار منفی است و می تواند از تاثیر مثبت پروپوزال کم کند. پروژه و تحقیقی که در پروپوزال تعریف می شود باید از همه لحاظ منطقی باشد و جنبه اجرایی داشته باشد.

تحقیق پیشنهاد شده باید با توانایی ها و امکانات و زمانی که باید تحویل داده شود همخوانی داشته باشد و این موارد را داوران مد نظر قرار می دهند

و دانشجو نیز باید در انتخاب خود به این موارد توجه کند.

در نهایت تلاش کنید که متن و نحوه نوشتارتان به گونه ای باشد که شوق و ذوق شما را برای انجام تحقیق و پژوهش نشان دهد.

برگرفته از ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

جهت دانلود نمونه سوالات دانشگاه پیام نور اینجا کلیک کنید.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672  & 09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *