رزومه نویسی

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای مهندسی معماری

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای مهندسی معماری

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای مهندسی معماری

برای هر موقعیت شغلی باید رزومه متناسب با آن طراحی شود و افراد علاقمند به هر شغل ابتدا باید با ساخت رزومه کاری مربوط به خود آشنا باشند تا بتوانند یک رزومه حرفه ای و اصولی برای خود بسازند. یکی دیگر از انواع رزومه کاری که در این بخش ساعد نیوز می خواهد ساخت آن را به علاقمندان آموزش دهد رزومه معماری و طراح است.

وظایف مهندس معمار

معماران سازه هایی از جمله خانه ها، مجتمع های آپارتمانی، مراکز خرید، ساختمان های اداری و کارخانه ها را طراحی می کنند. آن ها علاوه بر توجه به ظاهر فیزیکی بنا، اطمینان حاصل می کنند که این سازه ها عملی، ایمن، اقتصادی و متناسب با نیاز های افراد باشند. معماران، داخل و خارج ساختمان ها و سازه های دیگر را با دقت، همراه با در نظر گرفتن مهندسی، کارکرد و زیبایی شناسی طراحی می کنند. این درست است که معماری یک هنر است، اما در عین حال بیشتر یک نوع عمل تجربی و عملی از یک بیان هنری است. اگر به معماری به عنوان یک شغل علاقه مند باشید باید تحصیلات و مهارت های ویژه ای را کسب کنید. این حرفه بسیار چالش برانگیز و در عین حال بسیار باارزش است. شما باید بتوانید مهارت ها و توانایی های تان را به خوبی نمایش دهید. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه می توان این ویژگی ها را در یک رزومه نمایش داد.

مهندس معمار

نکات مهم در نحوه نوشتن رزومه

قبل از اینکه دقیق بخواهیم در مورد نگارش رزومه معماری و طراح صحبت نماییم ابتدا از کلیات نوشتن یک رزومه اصولی سخن خواهیم گفت تا با چهارچوب استاندارد یک رزومه کاری آشنا شوید.

رزومه ای که شما برای موقعیت شغلی مورد نظر خود طراحی می نمایید باید از یک طراحی مناسب برخوردار باشد. این طراحی جذاب است که باعث جلب نظر کارفرما به رزومه شما می شود. وقتی که شما رزومه خود را با طراحی خوب و جذاب آماده نمایید این موضوع نشان دهنده اهمیت زیاد شما به ساخت رزومه بوده است و همین طور به کارفرما موقعیت شغلی مورد نظر هم با این احترام خواهید گذاشت. کارفرمایان در همان لحظه ابتدایی با دیدن رزومه متوجه تلاش و اهمیت شما به نحوه ساخت آن می شوند و در صورت مناسب بودن طراحی آن، کارفرما قبل از دعوت به مصاحبه با شخصیت و ویژگی های شما آشنا می شود. برای طراحی مناسب رزومه می توانید از نکاتی که در این باره به شما آموزش داده می شود استفاده نمایید .هدفمندی رزومه از عوامل بسیار مهم در دیدگاه کارفرمایان محسوب می گردد و باید رزومه شما هدفمند و دقیق متناسب با شغل آگهی شده باشد که این هدفمندی رزومه شما در اولین نگاه کارفرمایان مشخص خواهد شد. رزومه ای که برای رشته معماری ساخته می شود با رزومه ای که برای یک رشته دیگر در نظر گرفته می شود متفاوت است و هر موقعیت شغلی رزومه مربوط به خود را دارد.یکی از مواردی که افراد باید دقت زیادی در نگارش رزومه کاری خود داشته باشند صحیح نوشتن جملات و عبارات است و شامل غلط املایی نباشد. رزومه ای که برای خود می سازید را بارها بررسی نمایید تا مشکل غلط املایی نداشته باشد چون در صورت مشاهده این مورد توسط کارفرمایان، رزومه کاری شما کنار گذاشته می شود.

برای آموزش ساخت رزومه معماری و طراح به ترتیب بخش هایی که در این رزومه باید مورد بررسی قرار گیرند را ابتدا معرفی می نماییم و هر یک از آنها بطور کامل توضیح داده می شوند تا با نکات اصلی نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح آشنا شوید. با مفهوم دقیق هر یک از بخش های مورد نیاز رزومه معماری و طراح در ادامه آشنا خواهید شد و از نکات آن در ساخت رزومه برای خود استفاده نمایید تا یک رزومه جذاب و استاندارد برای کارشناس و کارفرمای موقعیت شغلی که آگهی شده است ارسال داشته باشید.

معمار

اطلاعات لازم برای ساخت رزومه معماری

حالا که با اصول کلی ساخت رزومه آشنا شدیم، برای ساخت رزومه کاری حوزه شغلی کارشناسی معماری، دو نوع اطلاعات را باید آماده کنیم؛

  • مجموع اطلاعات پایه و عمومی که معمولا در تمامی انواع رزومه های کاری یکسان می باشد.
  • مجموع اطلاعات مخصوص درباره حوزه تخصصی (معماری و گرایش های آن)

رزومه شما چه به زبان فارسی باشد چه انگلیسی، باید اطلاعات لازم برای ساخت یک رزومه جامع را به طور کامل در آن درج نمایید. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد (سن)، محل سکونت، وضعیت شغلی، راه های ارتباطی و… از جمله مواردی هستند که درج آن ها معمولا در تمامی رزومه های کاری الزامی است. اما اجازه دهید نگاهی دقیق تر به آنچه باید در رزومه شما ثبت شود، بیاندازیم.

رسم نقشه معماری

اطلاعات پایه و عمومی برای درج در رزومه چه مواردی هستند؟

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد یا سن
  • محل سکونت
  • وضعیت شغلی
  • اطلاعات تماس تلفنی و ایمیل
  • میزان تحصیلات و سوابق مربوطه
  • سوابق شغلی
  • لیست مهارت ها
  • لیست زبان های خارجی
  • تصویر پرسنلی (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • وضعیت تاهل (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • وضعیت نظام وظیفه (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • جزئیات مربوط به سوابق تحصیلی (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • بخش درباره من و لیست علایق مرتبط (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • اطلاعات تماس از طریق شبکه های اجتماعی (اختیاری)

اطلاعات تخصصی رزومه برای عنوان شغلی مهندس معمار چه مواردی هستند؟

  • عنوان مهارت اصلی (به طور مثال: مهندس ارشد معمار)
  • لیست مهارت ها و میزان تسلط به هر یک از آن ها
  • لیست و میزان تسلط به نرم افزارهای عمومی و تخصصی معماری
  • لیست دوره های گذرانده شده و گواهینامه های دریافتی
  • جزئیات سوابق شغلی مرتبط با شغل درخواستی
  • تکمیل بخش درباره من (اشاره به میزان توانایی در فیلدهای مختلف کاری مرتبط)

در طراحی و ساخت رزومه کارشناس معماری چه جزئیاتی را لحاظ کنیم؟

با توجه به مطالب فوق، لازم است تا جزئیاتی را در هر بخش از رزومه کاری تخصصی خود درج نمایید. دو بخش مهارت ها و سوابق کاری از مهم ترین بخش های تخصصی یک رزومه مرتبط با شغل کارشناسی معماری می باشند.

۱- مهارت ها و دوره های گذرانده شده در رزومه مهندس معماری: اگر مهارتی در زمینه رشته تخصصی خود (معماری و گرایش های آن) مانند: ایده پردازی، توانایی حل مساله، آشنایی با مقررات ملی ساختمان، آشنایی با نرم افزارهای تخصصی و… دارید، حتما از آن ها در رزومه خود نام برده و میزان توانایی در هر کدام را به صورت تیتروار یا توصیفی ذکر نمایید. همچنین دوره هایی که در مورد رشته تخصصی خود گذرانده و مدرک دریافت کرده اید را نیز به صورت تیتروار و کلی بیان نمایید.

۲- سوابق شغلی در رزومه یک مهندس معمار: سابقه شغلی اصلی ترین بخش یک رزومه کاری است. لیست سوابق شغلی خود را جمع آوری کرده و به صورت نزولی بر اساس تاریخ فعالیت، مرتب نمایید. بهتر است مواردی از قبیل: عنوان شرکت یا مجموعه محل کار، سِمت شغلی، تاریخ شروع و پایان کار را درج نمایید. اطلاعاتی همچون آدرس محل کار، حقوق دریافتی و دلایل ترک کار، جزو موارد اختیاری در این بخش می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *