پایان نامه نویسی مقاله نویسی

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برق کار

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برق کار

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برق کار

در این مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه برای برق کار را ارائه دهیم . در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

برقکار

برقکاری انجام تمام امور مربوط به برق است که بیشتر مربوط به سیم کشی ساختمان و ادارات و …. است . برق کار سیم کشی های الکتریکی به ساختمان ها و تجهیزات مورد نیاز ان را سر رشته داشته و متخصص در این زمینه می باشد .

خود برق کار به دو بخش تقسیم میشود :

  1. برق کار عمومی
  2. برق کار صنعتی

همانگونه که از اسمش پیداست برق کار عمومی بیشتر در حوزه سیم کشی و برق ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری فعالیت می کند . اما برق کار صنعتی بیشتر در حوزه برق صنعتی که مخصوص به سیستم کارخانه ها و سیم کشی ان هاست فعالیت دارد . متخصصان برقکاری در زمینه های مختلفی از برق کشی ساختمان ها تا انجام تمام امور مربوط به برق فعالیت دارند . این شخص ، باید تمام اصول اولیه کار و ایمنی را بداند تا در طول انجام کار به مشکلی برنخورد . درستی انجام کار در این حوزه بسیار مهم است و باید فرد از دقت بالایی برخودار باشد .

تیر برق و برقکار

فعالیت های برق کار :

  • طراحی سیستم های برقی و روشنایی
  • مورد بررسی قرار دادن سیستم های الکتریکی
  • سیم کشی انواع اعلام ها
  • نصب و راه اندازی انواع مدار های دزدگیر ها و دوربین های مداربسته
  • سیم کشی انواع تابلو برق
  • تعمیرات مخصوص به موتورهای الکتریکی
  • راه اندازی و سیم کشی مدار ها
  • راه اندازی انواع دستگاه های حفاظتی

شغل برقکاری در حوزه خود بسیار سخت و خطرناک می باشد . یک برقکار خوب باید بسیار دقیق و منظم بوده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد . علاوه بر ان ، باید به دستورالعمل های کاری موجود و مسایل ایمنی اگاهی کامل داشته باشد . مساله ایمنی در این شغل بسیار مهم و حیاتی بوده و برق کار باید با اصول و دستورالعمل های ایمنی به خوبی اشنا باشد و در حین کار از لباس و کفش مناسب استفاده کند . هر برقکاری باید تمام اصول مربوطه به انجام کار را بداند و انجام دهد تا مشکلات احتمالی ان بوجود نیاید .

برقکار

نحوه نوشتن رزومه برق کار

یک برق کار باید در آزمایش تشخیصی و نصب سیستم الکتریکی مهارت داشته باشد. وی باید در مورد قوانین ملی الکتریکی و از قوانین سازگار با مقررات مطلع باشد. در رأس مسئولیت های آن ها، وظیفه اطمینان از این است که دستورالعمل های ایمنی رعایت می شوند و سیستم های الکتریکی با کدهای مربوطه هم کاری می کنند. برقکاران باید مهارت های عالی مدیریت پروژه داشته و بتوانند تحت فشار کار کنند. آن ها باید قادر به کار مستقل و نیز در محیط های تیمی باشند. همچنین برقکاران باید به جزئیات توجه داشته باشند، زیرا بیشتر کار آن ها نیازمند دقت بسیار زیاد می باشد. رزومه یک برقکار موفق باید مهارت های مکانیکی و سازمانی برتر و همچنین درک قوی از استانداردهای ایمنی را مشخص کند. با استفاده از یکی از رزومه های بررسی شده، و دنبال کردن این نکات مفید در مورد ایجاد رزومه، در مسیر یافتن شغلی که به دنبال آن هستید، موفق خواهید بود.

نمونه خلاصه شرح حال

بزرگ ترین موفقیت ها و ویژگی های خود را در اینجا ذکر کنید. به یاد داشته باشید که از افعال استمراری قدرتمند و اطلاعات خاص شغلی استفاده نمایید. برقکاران باید بتوانند با ارائه خدمات فوق العاده، با هدف فراهم کردن کار و امنیت عالی، مشتریان را از آغاز تا پایان خشنود کنند. برجسته کردن ویژگی های کلیدی خود که به طور موثر شرایط و دستاوردهای شما را به نمایش می گذارند برای این شغل مهم و حیاتی می باشد. برقکار با شور و اشتیاق فوق العاده و با تجربه فراوان در تأسیسات مسکونی، تجاری و صنعتی. دارای مهارت در کار با مشتریان برای ارائه خدمات ارتباطی یکپارچه و خدمات سطح بالا. ماهر در عیب یابی و اجرای تست های تشخیصی، برای اطمینان از اینکه تمام سیستم ها با قوانین و مقررات مربوطه منطبق می شوند. تجربه بسیار زیاد در نصب و حفظ سیم کشی، کنترل و سیستم های روشنایی هم در محیط های مسکونی و هم تجاری. داشتن رهبری، فداکاری و بیش از پنج سال تجربه ارائه خدمات برتر به مشتریان.

نمونه جملات سابقه شغلی

تمام موقعیت های مربوط به برق کاری یا موقعیت هایی که وظایف و مهارت های لازم را برای موقعیت برقکار لازم دارند را فهرست کنید. به یاد داشته باشید که از افعال استمراری قوی استفاده کنید و به دستاوردهای خاص شغلی که اثبات می کند شما یک متقاضی ایده آل هستید، اشاره نمایید.

  • ارتباط با مشتریانی که طرح ها و نمودارهای فنی را با توجه به نیازها و خواسته های خود ایجاد می کنند.
  • شناسایی مشکلات الکتریکی با انواع دستگاه های تست و حل مشکلات آن.
  • پیروی از مقررات ساختمان ایالتی و محلی براساس کد ملی برق در تمام زمان ها.
  • تعویض یا تعمیر سیم کشی، فیکسچر، سیستم ها، و تجهیزات با استفاده از جایگزینی مناسب تجهیزات.
  • همکاری موفق با متخصصان و معماران در طول پروژه ها.
  • بررسی اجزای الکتریکی مانند ترانسفورماتورها و مدارشکن برای اطمینان از اینکه تمام سیستم ها به آرامی و به طور ایمن در حال کار کردن می باشند.

نمونه بخش سابقه تحصیلی

تمام مدارک و گواهی ها را در اینجا فهرست کنید. هر گونه افتخار و امتیاز نیز باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد. اگر مدرکی بالاتر از مدرک کارشناسی داشته باشید، ممکن است احتیاجی به ذکر کردن مدرک دبیرستان نباشد.

  • 1392-1388، کارشناسی مهندسی برق، دانشگاه علوم و تحقیقات
  • 1394-1392، کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش قدرت، دانشگاه تهران

نمونه بخش مهارت

رزومه برقکار حرفه ای، مانند این مثال، شامل تعدادی از مهارت های تاثیرگذار خواهد بود که کارفرما و یا مشتری به دنبال آن هستند. برای اینکه به عنوان متقاضی مناسب در نظر گرفته شوید باید خود را به عنوان فردی بسیار توانا و حساس به جزئیات معرفی نمایید که مهارت های مکانیکی و دانش الکتریکی بالایی دارد. دقت کنید که مهارت های خاص شغلی را در بر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *