آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای پزشک عمومی

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای پزشک عمومی

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای پزشک عمومی

در این مطلب قصد داریم آموزش نوشتن رزومه بریا پزشک عمومی را به شما آموزش دهیم د رادامه با ما همراه باشید.

پزشك عمومی كيست؟

پزشک عمومی، در شناسایی و درمان بسیاری از بیماری ها مهارت دارد و موظف به کوشش در جهت حفظ سلامت مراجعان خود است و درصورتی که فرد دچار بیماری شده باشد، می بایست با ارائه توصیه ها و انجام آزمایش های لازم و همچنین، تجویز دارو سعی در بهبود بیمار داشته باشد. پزشک عمومی دانش گسترده ای درزمینه مشکلات تنفسی، گوارشی، عصبی، خون شناسی و … دارد. او در مرحله ابتدایی، بیماری را تشخیص می دهد و از بیمار درمورد علائم فعلی، مدت شروع علائم، تسکین یا تشدید علائم و آزمایش های قبلی و درمان های انجام شده سؤال می پرسد. پس از آن، با توجه به مشکل بیمار معاینه ای را انجام می دهد تا موارد مشکوک را شناسایی و سعی در درمان بیمار کند.

پزشک عمومی

وظایف پزشک عمومی در نمونه قرارداد استخدام پزشک

وظایف و مسئولیت های پزشکان عمومی همیشه یکسان است و تفاوتی نمی کند که پزشک عمومی در یک کلینیک یا در اورژانس یک بیمارستان مشغول به فعالیت باشد. آنها باید در زمان تنظیم قرارداد استخدام پزشک موارد مد نظر مدیر مراکز درمانی را به خوبی مطالعه کنند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه برخی از این مسئولیت ها را برمی شماریم.

  • پزشکان عمومی موظف هستند بیماری های مربوط به اختلالات عمومی بیمار مانند فشارخون، بیماری های دیابتی، قلبی و … را که نیاز به جراحی ندارد، معالجه کنند.
  • آنها باید نتایج آزمایش هایی را که از بیمار گرفته می شود یا عملکرد و عوارض داروهای تجویزشده را به صورت کامل برای بیمار توضیح دهند.
  • آنها با کمک سوابق در پرونده بیمار مانند آزمایش ها و داروهای تجویزشده گذشته، می بایست تحلیل درستی از بیماری فرد مراجعه کننده داشته باشند.
  • درصورتی که بیماری فرد از مرحله ابتدایی فراتر رفته باشد، پزشک عمومی او را به پزشک متخصص مربوطه ارجاع می دهد.
  • پزشک عمومی باید روش های درمان و عوارض هرکدام را صادقانه به بیمار توضیح دهد.

محتوای رزومه کاری پزشک عمومی

زمانی که تصمیم می گیرید یک رزومه کاری برای پزشکی و پرستاری بسازید، تمام تمرکز و هدف شما باید بر روی دستاوردهای شغلی، تحصیلی و سایر دستاوردهای فردی تان باشد. البته جزئیات رزومه پزشک بسته به نوع صنعت و تجربه او کمی تغییرخواهد بود.فرم رزومه شما شامل بخش های اصلی اطلاعات پایه، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت ها و گواهینامه ها، تحقیقات و پروژه ها،دستاوردها و افتخارات است.

پروفایل شخصی یا خلاصه رزومه

توصیف شخصی یا خلاصه رزومه پزشکان بهترین فرصت برای معرفی خودتان به عنوان بهترین کاندیدا برای کار در یک مرکز درمانی خوب است. اولین چیزی که کارفرما در رزومه شما می­بیند، توصیفی است که از توانمندی­ها، استعداد و خصوصیات شخصیتی خود در خلاصه رزومه ارائه می دهید بنابراین این بخش را باید با دقت ویژه ای بنویسید. این بخش که یک شامل یک پاراگراف چند سطری است، بزرگ­ترین شانس شما برای ارائه بهترین استدلال ها به کارفرماست تا شما را جذب کند. به نقاط قوت خود اشاره کنید، روایت شخصی­تان را کنترل کنید و به مخاطب اجازه ندهید از ادامه مطالعه رزومه منصرف شود. اعتماد به نفس داشته باشید و بدون اینکه زیادی متکبرانه یا متواضعانه برخورد کنید، ویژگی های مثبت کاری، اخلاقی و تخصص خود را بیان کنید.

نمونه خلاصه رزومه پزشکی

یک پزشک با تجربه، با انگیزه و فداکار برای کمک به بیماران نیازمند. ماهر در ارائه مراقبت بهینه از بیمار ضمن تلاش در کمک حداکثری به بیمار برای رسیدن به بالاترین درجه سلامتی. قادر به برقراری ارتباط خوب و موثر با بیماران، خانواده بیمار و پزشکان و پرستان در محیط کاری. متعهد به به روز بودن در زمینه دارو و سلامت با هدف ارائه بهترین سطح مراقبتی از بیماران. دارای مهارت و اشتیاق برای تاثیر مثبت در زندگی دیگران.

سوابق کاری در رزومه پزشکی

برای برجسته کردن سوابق شغلی که آموزش و تجربیات شما را به خوبی نشان دهد، از افعال قوی استفاده کنید. اینکه بخش سوابق کاری خود به عنوان پزشک را چگونه بنویسید ارتباط مستقیمی با میزان تجربیات شما دارد که این در مورد رشته پزشکی کمی پیچیده است. پزشکان تازه فارغ التحصیل شده معمولاً به عنوان اینترن یا کارآموز که کار خود را زیر نظر پزشکان با سابقه شروع می کنند کارهای اساسی پزشکی مانند ویزیت از بیماران و شرح حال­گیری، مراقبت ویژه از بیماران و بررسی نتایج آزمایشات را بر عهده دارند. بنابراین اولین سابقه کاری پزشکان مربوط به این دوران است. رزیدنت ها و پزشکانی که در حال تحصیل برای یک تخصص خاص هستند، مسئولیت مراقبتی بیشتری نسبت به اینترن ها دارند. بنابراین با توجه به سطحی از پزشکی که در آن قرار دارید، سوابق کاری خود را باید تنظیم کنید. نام مراکزی که در آن­ها خدمت رسانی کرده­اید و مدت و طول دوره کاری خود و همچنین مسئولیت هایی که در این دوران بر عهده شما بوده را در این بخش بنویسید. یک پزشک قلب که 10 سال سابقه جراحی دارد نیاز به نوشتن سوابق دوران کارآموزی ندارد اما برای یک پزشک عمومی با تجربه کمتر لازم است که ذکر شود. بجای بیان صرف مسئولیت ها، وظایفی که در دوران کاری خود انجام داده­اید را بیان کنید. چالش هایی که در مسیر کاری با آن­ها روبرو بوده اید و نحوه حل آن­ها را بیان کنید و سعی کنید از اعداد و ارقام برای نشان دادن واقعیت ها استفاده کنید.

سوابق تحصیلی رزومه پزشک ​

تحصیلات و سوابق آکادمیک برای استخدام به عنوان پزشک در یک مرکز درمانی حیاتی است بنابراین این بخش را به درستی بنویسید. شما بدون اتمام دوران دانشجویی می توانید در زمینه فناوری یا کامپیوتر یک میلیاردر شوید اما بدون اتمام دوران تحصیلی در رشته پزشکی نمی توانید صاحب شغلی در این رشته شوید. طول دوران تحصیلی در رشته پزشکی 7 سال است که همه پزشکان باید آن را بگذرانند. همچنین علاوه بر سوابق تحصیلی پزشکان نیازمند مجوز پزشکی هستند تا بتوانند شروع به کار کنند. بنابراین نوشتن مجوز­های لازم برای کار در رزومه پزشکی ضروری است.

مهارت های پزشک در رزومه پزشکی

بین دو کاندیدای متقاضی کار با شرایط یکسان، چه چیزی می­تواند برگ برنده شما برای دستیابی به شغل مورد نظر باشد؟ اگر یک توصیف جذابی در رزومه نوشته اید و سوابق خود را به درستی در رزومه آورده اید، شروع خوبی داشته اید. اما اگر داوطلب دیگری شرایط مشابه شما را داشته باشد چه؟ در اینجا مهارت ها و توانمندی های شما به عنوان یک پزشک عمومی می تواند برگ برنده شما برای استخدام باشد. یک بار دیگر رزومه را مرور کنید، آیا در یک زمینه پزشکی تخصص خاصی دارید؟ آیا یه یک زبان دیگر غیر از زبان رسمی محل کار تسلط دارید؟ آیا در برقراری ارتباط با بیماران توانایی خاصی دارید؟ و یا در برقراری ارتباط موثر با همکاران توانمند هستید؟ این­ها مواردی هستند که می توانند شما را از دیگر رقبا متمایز کنند و شما را به عنوان گزینه بهتری برای استخدام معرفی کنند.

مهم­ترین مهارت های یک پزشک:

  • مهارت­های ارتباطی
  • دلسوزی و شفقت
  • جزئی­نگر بودن
  • زبردستی
  • مهارت­های رهبری
  • صبر
  • استقامت جسمانی

قالب، فرمت و فونت رزومه پزشک عمومی

یک طراحی تر و تمیز و متن بدون اشکال و ایراد در رزومه کاری هر پزشک ضروری است. شما به عنوان یک پزشک بیماران را در یک اتاق آشفته و کثیف مداوا نمی کنید، در رزومه هم باید همین اصل را رعایت کنید. رزومه شما باید تمیز و منسجم و واضح و مختصر باشد. طراحی باید جذاب اما ساده باشد. بررسی نمونه رزومه پزشک عمومی به شما این امکان را می دهد تا رزومه استانداردی برای خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *