⁣ده هیجان مثبت تأثیرگذار

⁣ده هیجان مثبت تأثیرگذار

۱⃣ شادی: زمانی ایجاد می‌شود که اتفاق غیرمنتظره خوشایندی برای فرد رخ دهد. برای مثال، افراد هنگامی که خبر خوبی دریافت می‌کنند ، احساس مسرت می‌کنند.

۲⃣ شکرگزاری: وقتی به‌وجود می‌آید که فرد از دیگران به‌خاطر فرصت خوب غیرمنتظره‌ای که برایش ایجاد کرده‌اند، سپاسگزاری کند. برای مثال، وقتی که فرد از اینکه دوستانش برای او جشن تولد گرفته ‌اند از آن‌ها سپاسگزاری کند، هیجان شکرگزاری را تجربه می‌کند.

۳⃣ آرامش: وقتی به‌وجود می‌آید که فرد شرایط فعلی‌اش را کاملاً خوب یا رضایت‌بخش توصیف کند. برای مثال، افراد وقتی‌که با شرایطشان احساس هماهنگی و راحتی دارند، این هیجان را تجربه می‌کنند.

۴⃣ علاقه: زمانی پدیدار می‌شود که فرد در شرایط ایمنی قرار دارد، اما محیط دربردارنده عنصر جدیدی است. برای مثال، وقتی افراد با یک موقعیت مبهم و چالش‌برانگیز که درعین‌حال خیلی هم دشوار نیست، مواجه می‌شوند، این هیجان را تجربه می‌کنند.

۵⃣ امید: در موقعیت‌های دشواری که فرد از روی دادن اتفاقات بد می‌ترسد و درعین حال شرایط بهتری را آرزو می‌کند، خود را نشان می‌دهد. برای مثال، افرادی که به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا می‌شوند، با اتکا به امید تصمیم به شروع درمان‌های دشوار می‌گیرند.

۶⃣ افتخار: زمانی به‌وجود می‌آید که فرد به‌دلیل انجام فعالیت‌های مطلوب و ارزشمند اجتماعی، اعتبار و آبرو کسب می‌کند. برای مثال، وقتی افراد به هدف مهمی که از لحاظ اجتماعی مطلوب است، دست پیدا می‌کنند، احساس افتخار می‌کنند.

۷⃣ شوخ‌طبعی: زمانی ایجاد می‌شود که فرد در موقعیت کنونی خود، نوعی ناهمخوانی اجتماعی را درک کند. برای مثال، این هیجان ممکن است به‌دنبال اشتباه لپی خود فرد یا دیگران ایجاد شود.

۸⃣ الهام: زمانی پدیدار می‌شود که فرد به‌نوعی شاهد برتری انسان دیگری باشد. برای مثال، افراد وقتی می‌بینند شخص دیگری کار نیکی انجام می‌دهد، از وی الهام می‌گیرند.

۹⃣ شگفتی: زمانی ایجاد می‌شود که فرد با لطف بسیار عظیم و گسترده مواجه می‌شود. برای مثال، افراد با دیدن جلوه‌های قدرت خداوند در طبیعت احساس حیرت می‌کنند.

? عشق: وقتی که همه هیجانات مثبت ذکرشده در یک رابطه بین‌فردی ایمن تجربه شوند، عشق ایجاد می‌شود. عشق به‌عنوان ترکیبی از دیگر هیجانات مثبت، دامنه تفکر و عمل فرد را گسترش می‌دهد.

⁣? #دکتر_زهره_قربانی ⁣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *