۷ دروغ بزرگ مدیریت زمان!

۷ دروغ بزرگ مدیریت زمان!

?”این کار فقط یک دقیقه طول می کشد”
معمولا کاری که تصور می شود که انجام آن “یک دقیقه طول می کشد” چندین دقیقه و یا بیشتر زمان می برد.
دفعه بعد، اگر فردی از شما درخواست زمان کرد و اطمینان داد که “فقط یک دقیقه طول می کشد”،  به او بگویید “این جمله نادرست است. من به شما پنج دقیقه زمان می دهم. از همین حالا می توانید شروع کنید.” نباید با این تصور غلط مدیریت زمان را وارد چالش کرد.

?” من به این هر چه سریعتر نیاز دارم”  
زمانی که این جمله را می شنوید، به فرد بگویید که این جمله نادرستی است. از او بخواهید که زمانی را که باید کار را به او تحویل داده شود را به طور دقیق مشخص کند. وقتی از عبارت “هر چه سریعتر” استفاده می شود، دو تاریخ متفاوت در ذهن طرفین شکل می گیرد که باید بر سر آن، به یک توافق رسید.

?” من این را الان نیاز دارم”
کارها معمولا اضطراری نیستند. دیگران را با کارهای پیش پا افتاده، گول نزنید.
در این مواقع می توانید بگویید که “من مطمئن نیستم که بتوانم این کار را الان انجام دهم. چه می شود اگر از الان تا هفته آینده وقت بخواهم؟” زمان زیادی درخواست کنید که دچار بحران مدیریت زمان نشوید.

?”من می توانم این را در یک ساعت انجام دهم”
این یک دروغ کوچک است. چرا همیشه انجام کاری، دو برابر زمانی که ما انتظارش را داشتیم طول می کشد؟ به این خاطر که کمتر کسی از ما می تواند زمان دقیق کامل کردن یک کار را بصورت دقیق پیش بینی کند.

? “او فرد با ‘تاخیری’ است”
فردی که همیشه ۲۰ دقیقه دیر به قرار ملاقات و یا انجام امور می پردازد، همیشه همین حدود تاخیر در کارها خواهد داشت. به این فرد نمی توان گفت فرد با تاخیر، این فرد سروقت کارها را انجام می دهد منتها با ۲۰ دقیقه تاخیر!
می توانیم بگوییم که اگر برای او ساعت خاصی را در نظر گرفتیم، احتمالا ۲۰ دقیقه تاخیر خواهد داشت.

? “هزینه ای ندارد”
 شما “هیچ چیز را در مقابل هیچ چیز” بدست نمی آورید. هر چیزی قیمتی دارد. شاید هزینه کاری، پول شما نباشد اما معمولا در این شرایط، زمان شما است.

?” به جای اینکه به او نشان دهم چطور این کار را انجام دهد، خودم سریع انجام می دهم”
اگر این جمله در مورد کاری بیان شود که فقط یک بار قرار است انجام شود، می تواند جمله درستی باشد. اما تصور کنید که این جمله در مورد کاری بیان شود که دائما تکرار خواهد شد، در این صورت جمله نادرستی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *