چگونه سطح خودمان را از حالت فعلی بالاتر ببریم؟

چگونه سطح خودمان را از حالت فعلی بالاتر ببریم؟

 هر روز که می گذرد، استانداردهای تعالی بالاتر می رود. نوآوری های جدید از راه می رسد، کسی با میل و عطش بیشتر و با استعدادتر از شما وارد بازار می شود، و شرایط بیرونی دور و بر شما مدام تغییر می کند. چیزی که دیروز خوب بود، دیگر به درد امروز نمی خورد. ورزش های حرفه ای نمونه ای درخشان از این پدیده است. به نظر می رسد که چپ و راست رکوردهای تازه جهانی به ثبت می رسد.

اگر می خواهید به موفقیت برسید و سطح موفقیت خود را در بلند مدت حفظ کنید، نمی توانید به سطح کنونی مهارت در زمینه ای خاص راضی باشید. باید راهی پیدا کنید تا به رشد، بهبود و تکامل ادامه دهید.

خبر خوب این است که استراتژی هایی وجود دارد که می توانید به کار بگیرید تا به شما کمک کند که عملکرد خود را بهبود دهید و به تعالی دست پیدا کنید. این استراتژی ها همگی پایه علمی دارند. این رویکردها از تحقیقات انجام شده به وسیله پروفسور دنیل چامبلیس جامعه شناس حاصل شده است او به مطالعه ورزشکاران در طول چند سال پرداخت تا بفهمد که چه چیزی شناگران المپیک را از بقیه شناگرانی که زمان مشابهی را صرف تمرین و مسابقه می کنند، جدا می کند.

  1. روی تکنیک تمرکز کنید

چامبلیس در مقاله ای به نام «جهان تعالی» که در آن یافته های خود را منتشر کرد، اشاره کرده که یک عامل کلیدی که خوب ها را از عالی ها جدا می کند شیوه ای است که آن ها وظایف مشابه را انجام می دهند. کسانی که در برترین رتبه های حرفه خود قرار دارند، از تکنیک بسیار بهتری برخوردار هستند.

تکنیک بهتر از تمرکز شدید روی مهارت پیدا کردن در اصول پایه ای حاصل می شود، به گونه ای که تعالی تبدیل به عادت می شود.

برای شروع، روی کسب مهارت در یک زمینه کوچک کاری که انجام می دهید تا در آن بهبود پیدا کنید، تمرکز کنید. وقتی که در آن مهارت پیدا کردید، مهارت کوچک ولی مرتبط دیگری را انتخاب کنید تا روی آن تمرین کنید.

فرض کنید هدف شما این است که سخنران عمومی بهتری شوید. اول از همه، شاید لازم باشد روی این کار کنید که چگونه مقدمه هایی مشارکت برانگیز داشته باشید. بعد از اینکه به نقطه ای رسیدید که احساس رضایت پیدا کردید، می توانید به سراغ استفاده اثربخش از تصاویر بروید، و بعد از آن روی توانایی داستان گویی خود و غیره کار کنید.

اثر ترکیبی کسب مهارت روی عناصر فردی کوچک در طول زمان جمع می شود تا به شما کمک کند که روی هم رفته در سطح بالاتری عمل کنید.

۲- انگیزه های صحیح را انتخاب کنید

دلیل اصلی بسیاری از افراد برای انجام وظایف خاص، رسیدن به نتیجه نهایی بزرگ است. این نتیجه ممکن است برنده جایزه شدن، گرفتن یک مشتری مهم، کسب ترفیع شغلی پر اهمیت، یا در تحقیق چامبلیس، قهرمانی در المپیک باشد.

ولی قهرمانان برتر تحت تأثیر انگیزه های کوچکتری تحریک می شوند. زمانی که شما یک بازی طولانی انجام می دهید تا به چشم انداز بزرگتری برسید، بعضی وقت ها مدت زمان بین تجربیات سطح بالا بسیار طولانی است.

از این رو، باید انگیزه داشته باشید که هر روز تلاش کنید تا بتوانید در پیروزی های کوچکتر نیز به لذت برسید. این پیروزی ها سرسپردگی شما برای انجام کار بین مراحل برجسته را تحریک می کند.

چامبلیس در مقاله خود می نویسد، «شناگران سر تمرین حاضر می شوند تا دوستان خود را ببینند، تمرین کنند، احساس قوی بودن بعد از آن پیدا کنند، مربی خود را تحت تأثیر قرار دهند، و تلاش کنند زمان شنای خود را نسبت به آخرین باری که تمرین کردند بهبود دهند. گاهی اوقات، شناگران قدیمی تر که چشم انداز بلندتری نسبت به آینده دارند، هدفی را در نظر می گیرند که هنوز چند ماه با آن فاصله دارند. ولی حتی با وجود اهداف بلند مدت تر، رضایت های روزانه نیز باید سر جای خود قرار داشته باشد. پاداش های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.»

این انگیزه های کوچک تر می تواند احساس رضایتی باشد که بعد از انجام یک تمرین ورزشی، انتشار مقاله ای جدید و یا تعامل با مشتریان محبوب به طور روزانه به دست می آورید. حتی می تواند از لذتی که در انجام کار خود کسب می کنید حاصل شود.

این اتفاقات کوچک روحیه شما را قوی نگه می دارد و باعث می شود که به حرکت ادامه دهید. به ویژه وقتی که پیروزی های بزرگ کم و با فاصله زیاد هستند.

۳- همیشه کار را جدی بگیرید

هیچ کس دوست ندارد که با فرصت بزرگ مورد نظر خود مواجه شود و بعد با صورت زمین بخورد. شما سخت تلاش می کنید تا فرصت های بزرگ سر راهتان قرار بگیرد و مطمئناً نمی خواهید که به خاطر لغزش در عملکرد نتوانید از آن فرصت استفاده کنید.

این بدان معنی است که شما باید با هر وظیفه ای که روی آن کار می کنید تا تکمیلش کنید به شکلی یکسان برخورد کنید، تا بتوانید بدون توجه به شرایط به نتایج قابل پیش بینی دست پیدا کنید. این شاید به این معنی باشد که برای سخنرانی در مقابل ۱۰ هزار نفر به همان شکلی آماده شوید که برای سخنرانی در مقابل گروهی ۱۰ نفره آماده می شوید.

این کار به شما کمک می کند تا تلاش هایتان را روی اجرای تکنیک های صحیحی متمرکز کنید که در هنگام فعالیت تمرینی در آن ها مهارت پیدا کردید. این به شما کمک می کند که به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

چامبلیس در مقاله خود می نویسد، «برندگان در لحظات حساس دچار لغزش نمی شوند. در هنگام مواجهه با چیزی که به نظر می رسد چالشی بزرگ یا رویدادی بسیار نامعمول مثل بازی های المپیک باشد، ورزشکاران قوی تر با آن به شکل موقعیتی معمولی و قابل کنترل برخورد می کنند و کاری که لازم است را برای موفقیت در آن انجام می دهند. فعالیت های استاندارد و معمول (مثل گرم کردن، آماده شدن از نظر روانی، تجسم مسابقه، از بین بردن عرق و چیزهایی از این دست) راه هایی برای وارد کردن عادت های روزانه به آن موقعیت بسیار مهم هستند تا آن را تا حد امکان عادی جلوه دهد.

وقتی که ذهن خود را تمرین دهید تا روی چیزی تمرکز کند که لازم است انجام دهید تا به طور موفقیت آمیز وظیفه در حال انجام خود را تکمیل کنید، احساسات اضطراب که می تواند شما را در لحظه کلیدی با مشکل مواجه کند را به حداقل می رسانید.

وقت آن رسیده که شما در سطح بالاتری عمل کنید.

مسئله این نیست که چقدر استعداد دارید. یا حتی میزان موفقیتی که در گذشته به دست آورده اید هم اهمیت ندارد. در دنیای امروز، بهبود مداوم یک الزام است و نه فقط یک آرزو.

بنابراین رویکردهای اثبات شده که در بالا اشاره شد را دنبال کنید تا به طور مرتب بازی خود را بهبود دهید، و بتوانید در بهترین شرایط خود عمل کنید. با این کار شما قادر خواهید بود تا پیروزی های بزرگ بسیار بیشتری را تجربه کنید. این موفقیت به عنوان پاداشی برای تلاش های ارادی شما به دست می آید.

یرگرفته از: مجله موفقیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *