چگونه بیچاره شویم و زندگی را بیهوده هدر دهیم؟!

چگونه بیچاره شویم و زندگی را بیهوده هدر دهیم؟!

دوست دارید بیچاره شدن را یاد بگیرید و تا حدی که می‌توانید زندگی خود را به فنا بدهید؟ اگر بله، این مقاله را تا آخر بخوانید تا بفهمید چه تفاوت بزرگی بین بیچاره بودن و لذت بردن از زندگی وجود دارد، آنگاه شما کارهایی را که برای بیچاره شدن لازم است انجام دهید. در ضمن لازم است بدانید که بیچاره شدن، سرنوشت نیست بلکه یک انتخاب است. به بیانی دیگر مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که باعث می‌شود یا بیچاره شویم و ببازیم، یا برنده شویم. دقیقا شبیه به فوتبال.

 

این مقاله بر اساس کتاب “چگونه بیچاره شویم” _ نوشته‌ی Randy J Paterson_ به تحریر درآمده است. در این کتاب که خلاصه‌ی آن در این مقاله آمده است یاد می‌گیرید که چگونه با اتخاذ یکسری استراتژی‌های مختلف، و فقط در پنج مرحله، به سمت بیچاره شدن پیش بروید و از کمترین خوشبختی ممکن در زندگی برخوردار شوید.

 البته شاید هم در حین خواندن این مقاله متوجه شوید خودتان دارید خیلی از این قدمها را به طور روزانه برمی‌دارید، اما خب یاد می‌گیرید که چگونه می‌توان بدتر از این هم عمل کرد و بیشتر به سمت بیچاره شدن پیش رفت.

 ۱_ دور خودتان خط بکشید و تبدیل شوید به یک جزیره

 انسان یک موجود اجتماعی است. انسان مثل زنبورهای عسل که باید دسته جمعی کار و زندگی کنند،است. نه مثل خرس‌ها که به طور انفرادی زندگی می‌‌کنند. در واقع ما خرس نیستیم و به تنهایی نمی‌توانیم مدت زیادی دوام بیاوریم، برای همین است در تاریخی که از زندگی بشر بر روی کره زمین ثبت شده است آدمها همیشه در دسته‌ها و قبیله‌هایی بین ۷۵ تا ۱۵۰ نفر زندگی می‌‌کرده‌اند، و البته در این قبایل کسانیکه نمی‌توانستند اجتماعی باشند یا ارتباطات خوبی داشته باشند مجبور به منزوی بودن می‌شدند و خب حیوانات درنده نیز همیشه گرسنه و حی و حاضر بودند و به دنبال چنین غذاهای نابی.

 

خب حالا اگر این یک استراتژی بسیار عالی برای بیچاره شدن در زمانهای گذشته بوده چرا الان نباشد؟ ما هنوز هم می‌توانیم تبدیل به یک جزیره ‌دور افتاده شویم، به دور خودمان حصار بکشیم، به همراه یک کامیپوتر و یک خط اینترنت در یک فضای مجازی زندگی کنیم و بیخیال فضای واقعی شویم.

 

۲زیادی جدی گرفتن همه چیز

 

وقتی که همه چیز را بیش از حد جدی بگیریم و همه چیز را به خودمان بگیریم، زندگی به سمت بیچاره شدن و ناراحتی عمیق پیش می‌رود. بهترین راه برای بیچاره شدن در همه‌ی جنبه‌ها، این است که راجع به همه چیز و همه‌ی آدمها خیلی زود قضاوت کنیم و فکر کنیم خودمان خیلی خیلی خوب و باهوش هستیم و دیگران یک مشت آدم خنگ و نفهم هستند. نتیجه این می‌شود که هر روز فاصله‌ی خودمان را با دیگران بیشتر می‌کنیم و با سرعت به سمت بیچاره شدن پیش می‌رویم.

 

از دیگر فواید جدی گرفتن زیادی همه چیز این است که راجع به همه چیز غُر می‌زنیم و شکایت داریم. هوا آفتابی باشد غر می‌زنیم، هوا بارانی باشد غر می‌زنیم، همسایه‌ها سروصدا کنند غر می‌زنیم، دولت کاری بکند غر می‌زنیم، کاری نکند غر می‌زنیم. اینکه از زمین و زمان شکایت داشته باشیم و خودمان را عاری از خطا و اشتباه ببینیم و فکر ‌کنیم فرشته‌ی روی زمین هستیم، راه بسیار خوبی برای بیچاره شدن است.

 

۳توجه به هر سه زمان گذشته، حال و آینده

 

اینکه فکر کنیم هر سه زمان _ گذشته، حال و آینده _ دارای اهمیت یکسانی هستند نیز از بهترین روشهای رفتن به سوی بیچاره گی است. با این حساب به جای اینکه تمرکز خودتان را به صورت شش دانگ روی زمان حال بگذارید، مرتبا به زمان گذشته می‌روید و در مورد اتفاقات بدی که قبلا رخ داده فکر می‌کنید. همچنین به زمان آینده می‌روید و شروع می‌کنید به نگران شدن و اینجاست که استرس تمام وجودتان را می‌گیرد. این راه خوبی برای هدر دادن زمان حال است. و هدر دادن زمان حال نیز راه بسیار خوبی برای بیچاره شدن است.

 

خشم از گذشته، و ترس از آینده، روش بسیار خوبی برای داشتن یک زندگی سراسر بیچارگی و عذاب است. اگر می‌خواهید خیلی خیلی بیچاره شوید سعی کنید حتما از این روش استفاده کرده و تا جای ممکن روزهایتان را با نگرانی طی کنید. مثلا سعی کنید در ذهنتان سناریوهای مخلتفی بسازید که چی می‌شه اگه نتونم بعد از دانشگاه، یه شغل پیدا کنم یا چی می‌شه اگه مریض بشم و نتونم امتحانات این ترم رو پاس کنم.

 

البته بهترین زمان برای نگران شدن و رفتن به زمان گذشته یا آینده، درست وقتی است که به رختخواب می‌روید و قصد دارید بخوابید. در این صورت واقعا از یک زندگی سراسر بیچارگی سرشار خواهید شد چون هرگز رنگ یک خواب خوب و خوش را نخواهید دید. موفق باشید.

 

۴بیخیال اهدافتان شوید

 

موثرترین روش برای بیچاره شدن این است که تمام اهدافی که داشته‌اید را رها کنید و دست از هرگونه تلاشی بردارید. البته از آنجایی که بیچاره بودن برای خیلی‌ها تنها هدف زندگی‌شان نیست، می‌توانید یک هدف دیگر یعنی عدم رضایت از زندگی را نیز به آن اضافه کنید. چگونه؟ با انتخاب روشی که برای انجام کارهایتان به کار می‌برید. برای داشتن بیشترین احساس بیچاره بودن و نارضایتی از زندگی، سعی کنید تاجای ممکن به صورت غیرهوشمندانه کار کنید. مثلا به جای اینکه گام به گام به سوی یک هدف بروید و هر بار قدمهایتان را اندازه بگیرید تا احساس رضایت به شما دهد، سعی کنید برعکس عمل کرده و یک هدف بزرگ را انتخاب کنید و آن را به گامهای کوچک تقسیم نکنید و مرتبا هم کار امروز را به فردا بیاندازید. به این صورت شما هرگز به اکثر هدفهای زندگی‌تان نخواهید رسید و به طور چشمگیری احساس بیچاره بودن خواهید داشت.

 

۵از همه چیز بترسید

 

آخرین روش برای بیچاره شدن این است که با ترسیدن از همه چیز، خودتان را فلج کنید و قدم از قدم برندارید. با ترسیدن از همه چیز هرگز از ‌منطقه‌ی امن زندگیتان خارج نخواهید شد و هیچ شانسی برای رسیدن به هیچ چیزی نخواهید داشت. اگر واقعا می‌خواهید بیچاره شوید، وقتی هدفی به سرتان زد، بیخیالش شوید و سعی کنید از هر چیزی که باعث ایجاد انگیزه‌ در شما شود دوری نمایید تا هیچ انگیزه‌ای برای رسیدن به اهدافتان نداشته باشید.

 

سعی کنید از رشد شخصیتی دست بردارید، سعی کنید از مطالعه دست بکشید، سعی کنید هرگز به دنبال یادگیری و کسب دانش نباشد. یادتان باشد مبادا دست به انجام کاری بزنید یا با کسی ارتباط برقرار کنید یا قدمی‌ برای رسیدن به هدفتان بردارید، بلکه فقط سعی کنید دست روی دست بگذرارید و منتظر یک موقعیت عالی باشید که خودتان هم می‌دانید هرگز فرا نمی‌رسد. کار زیاد سختی نیست که منفعل باشید و اجازه دهید زمان بگذرد.

منبع: مجله قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *